جاباما
۸۲۱۰۵۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نوازی: استقلال دچارمشکل خواهد شد

محمد نوازی کاپیتان سابق استقلال معتقد است ابی پوشان اگر نتوانند بازیکن جذب کنند در نیم فصل دوم دچارمشکل خواهند شد.

ایلنا: محمد نوازی کاپیتان سابق استقلال معتقد است ابی پوشان اگر نتوانند بازیکن جذب کنند در نیم فصل دوم دچارمشکل خواهند شد.

*شرایط استقلال را برای نیم فصل دوم چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم تمرینات را خیلی دیر شروع کردیم، تیم هم که در سرما تمرین می‌کند، این همه اینجا ما چهار فصل سال را داریم اما جایی رفته‌ایم که هنوز هوا خوش‌ آب و هوا نشده است البته در این خصوص شفر تصمیم‌گیرنده است. ما فقط طرفدار استقلال هستیم و دوست داریم همیشه این تیم پیروز شود.

*استقلال از نظر جذب بازیکن هم هنوز موفق ظاهر نشده است.

شرایط مالی استقلال خوب نیست به همین دلیل استقلال نتوانسته بازیکن جذب کند. مثل قدیم نیست که با من بمیرم، تو بمیری بازیکن قراردادش را تمدید کند. قبلاً ما را اینگونه گول می‌زدند اما الان باید ۲۰ درصد قرارداد را اول پرداخت کنی تا بازیکن قراردادش را امضا کند. خدا را شکر برای خارجی‌ها هم که همه چیز مهیا است و پولشان را به دلار می‌گیرند.

*اما اگر استقلال پول ندارد پس چگونه به اردوی خارج از کشور رفته است؟

حتماً از کسی قرض کرده‌اند، مدیران فصل گذشته پول امسال را پیش‌خور کرده‌اند و همین باعث شده که تیم در مشکلات مالی قرار بگیرد. دست و پای فتحی هم بسته شده و نمی‌تواند بازیکن جدید بگیرد.

*این روزها بحث بازگشت سرور جباروف به استقلال شنیده می‌شود. به نظرتان حضورش برای تیم مفید است؟

به نظر من در داخل ایران بازیکنان قابل قبول تری از جباروف داریم. او با این شرایط سنی دیگر به درد نمی‌خورد. زمان ما خیلی عجیب و قریب بود؛ ما سی سال داشتیم می‌گفتند پیر است و خداحافظی کند. ما که رفتیم بازیکن ۳۸ ساله آوردند. جباروف بازی‌هایش را کرده و دورهایش را زده است. دیگر آن انگیزه بازیکن جوان را ندارد.

*انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان مربی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آمدن مجیدی برای شفر انتخاب خوبی بود. البته فرهاد هم می‌تواند از تجربیات شفر استفاده کند مجیدی هم طرفدار زیادی دارد و هم یک روحیه خوب برای تیم است. امیدوارم پا قدم فرهاد خوب باشد و تیم بتواند رضایت هواداران را جلب کند.

*اما خیلی‌ها می‌گویند مجیدی آمده تا جای شفر را بگیرد؟

مجیدی هنوز آنقدر تجربه‌ای ندارد که بتواند جای شفر را بگیرد. هنوز روزهای اول او است. فرهاد دوست صمیمی من است و خیلی خوشحالم که چنین اتفاقی برایش افتاده است اما وقتی توپ داخل دروازه نرود همه اطرافیان تیم اذیت می‌شوند.

*این روزها بین فتحی و فتح‌الله‌زاده هم درگیری‌های لفظی به وجود آمده است.

این دعوای مدیریتیی همیشه وجود دارد. این کری‌ها بین مدیران همیشه جریان دارد و ما به عنوان مربی نمی‌توانیم دخالت کنیم.

*شما با مدیران زیادی کار کرده‌اید.

به ما که خیلی کوتاهی کردند، حق‌مان را هم خیلی خوردند. هم از لحاظ مالی ضرر کردیم و هم جلوی پیشرفت‌مان را گرفتند و نگذاشتند لژیونر شویم. همیشه تو سرمان زدند و هیچ وقت ما خرده نگرفتیم. خیلی‌ها را جای ما آوردند، پولدارشان کردند ولی ما سرمان در کار خودمان بود.

*اما خیلی‌ها می‌گفتند اخلاق نوازی خیلی تند است.

اگر اخلاق من بد بود چرا با این همه مدیرعامل و مربی کار کردم. اگر اخلاقم بد بود چرا رضایتنامه‌ام را ندادند. من در همه سال‌هایی که در باشگاه استقلال بودم از تیم‌های مختلفی پیشنهاد داشتم؛ از نورمبرگ آلمان، راپید وین اتریش، العین امارات و همچنین لیگ بلژیک و یونان اما هیچ وقت نگذاشتند بروم. خیلی‌ها پشت سر من خیلی کارها را انجام دادند اما به اسم من تمام می‌شد.

من همیشه به عنوان کاپیتان از حق بچه‌ها دفاع می‌کردم. هرکسی هم اگر از دست من ناراحت است همین جا بگوید دستش را ببوسم. آن کسانی که خیانت کردند و خودشان می‌دانند منظورم چه کسانی است الان باید پاسخگو باشند.

بله، اخلاق من در زمین بد بود به خاطر اینکه باید از حق تیمم دفاع می‌کردم. یادش بخیر زمان ما نه رختکنی وجود داشت و نه یک زمین تمرین مناسب اما می‌رفتیم و نتیجه می‌گرفتیم. با اتوبوس تیم به شهرستان می‌رفتیم اما بازیکنی بود که در ماشین مدیرعامل می‌نشست و چکش را می گرفت تا علیه مدیر مصاحبه نکند. یک جورایی باج می‌گرفت اما ما نه برای گروهی باند تشکیل دادیم و نه چیز دیگری.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه مگر يك تيم چندتابازيكن ميخاد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج