جاباما
۸۲۱۳۰۶
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه

بر اساس آمار‌های جدید شرکت هوآوی توانسته سهم خود را در بازار جهانی تلفن هوشمند افزایش دهد و شرکت اپل را پشت سر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس آمار‌های جدید شرکت هوآوی توانسته سهم خود را در بازار جهانی تلفن هوشمند افزایش دهد و شرکت اپل را پشت سر بگذارد.

به تازگی گزارشی در مورد فروش تلفن‌ها همراه در آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده که در آن نکات قابل توجهی وجود دارد. چند روز پیش بود که تحلیل‌گران شرکت Credit Suisse پیش‌بینی کردند که در اولین فصل سال ۲۰۱۹ آمار فروش تلفن‌ها همراه به شدت کاهش می‌یابد. اما امار منتشر شده از TrendForce هرچند کاهش فروش را تائید می‌کند، اما از طرفی ارقام منتشر شده به آن وخامتی که تصور می‌شد نیست.

طبق پیش‌بینی‌های این گزارش، در سال جاری ۱.۴۱ میلیارد دستگاه تلفن همراه در برند‌های مختلف تولید خواهد شد که نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۳.۳ درصد کاهش خواهد داشت. این کاهش می‌تواند به دلیل عدم نوآوری موثر در ساخت تلفن‌ها همراه باشد که چشم انداز کلی تقاضا را نیز تقلیل بخشیده است. جنگ تجاری آمریکا و چین در افزایش و کاهش این آمار نقشی کلیدی خواهد داشت و شاید آینده این صنعت به سرنوشت این مبارزه وابسته باشد.

هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه

اگر تنش‌ها میان این دو کشور ادامه پیدا کند انتظار می‌رود تولید تلفن همراه تا ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند. اپل در حال حاضر به دنبال کاهش تدریجی قیمت‌ها است تا بتواند جلوی رشد چینی‌ها را بگیرد، اما به نظر می‌رسد این حرکت نوشدارویی پس از مرگ سهراب است، زیرا هوآوی توانسته جای اپل به عنوان دومین تولید کننده پرفروش جهان را تصاحب کند.

البته که شرکت چینی نمی‌تواند آمار‌های مثبت و رشد تحسین برانگیز اخیر خود را برای همیشه حفظ کند، اما با این حال هوآوی برنامه دارد تا ۲۲۵ میلیون واحد در سال جاری تولید کند و این درحالی است که در سال گذشته موفق به تولید ۲۰۵ میلیون دستگاه گوشی شده بود. این آمار خبر از رشد ۸ درصدی تولید این شرکت می‌دهد و البته فاصله زیادی با اپل به عنوان سومین شرکت برتر در این لیست ایجاد می‌کند.

هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه

انتظار می‌رود شرکت اپل موفق به تولید ۱۸۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ شود که همانطور که گفته شد اختلاف زیادی با تولید هوآوی در سال جاری خواهد داشت. همچنین در سال گذشته سهم فروش اپل در بازار جهانی ۱۵ درصد بود پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۹ به ۱۳ درصد کاهش پیدا کند. شرکت هوآوی می‌تواند در سال ۲۰۱۹ به سهم ۱۶ درصدی در بازار جهانی دست پیدا کند، البته باید دید جنگ تجاری با اپل بر روی آمار این شرکت تاثیر گذار خواهد بود یا خیر.

اما فراموش نکنیم که سامسونگ در جایگاه اول قرار دارد، انتظار می‌رود این شرکت با برنامه‌ریزی‌های جدید به فکر توقف کاهش فروش و تولید خود باشد و سهم ۲۰ درصدی از بازار جهانی را حفظ کند. سامسونگ نیز برنامه‌هایی برای استفاده از قطعات خوب و قیمت گذاری مناسب دارد تا بتواند با تولید کنندگان چینی مقابله کند.

هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه

بعد از این سه شرکت بزرگ، نام Xiaomi، Oppo و Vivo دیده می‌شود که هر سه از تولید کنندگان چینی بازار هستند. انتظار می‌رود شیائومی مانند هوآوی قدم‌های بزرگی در سال جاری بردارد و به فکر افزایش جایگاه خود باشد، از طرفی اوپو و ویوو در حال حاضر به جز چین و شرق آسیا بازار بزرگ دیگری ندارند و حداقل تا چند سال آینده به گروه بزرگان صنعت تلفن‌همراه وارد نخواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمشون گرم، چقدر سریع بازار رو دستشون گرفتن

      پاسخ ها

      • بدون . نام

        با این آشی که غربی ها برای هواوی پختن به زودی دمشون سرد میشه

    • sajjad_rs

      ایران دوباره روی اورده به گوشی های دکمه ای ,تاشو ,جهان به جلو میره ایران به عقب ,با تشکر از روحانی

    • کارواکس

      با این تیتر زدنت
      منظورتون بعد از سامسونگه؟

    • بدون نام

      چین بازار جهان را فتح میکند

    • sajjad_rs

      یکی اینو توضیح بده چطور پر فروش ترین سامسونگه بعد محبوب ترین اپل ؟

      پاسخ ها

      • بدون . نام

        پروفسور اپل ارزش شرکتش حدود یک تریلیون دلار شده سامسونگ با تولید هزاران محصول ۲۰۰ میلیارد هم نمی ارزه اونم کل مجموعه اش، والا دپارتمان سامسونگ موبایل ۱۰۰ میلیارد به زحمت می ارزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج