۸۲۱۴۷۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

بشار- طارق؛ به دنبال شگفتی مودریچ - راکیتیچ

تیم ملی عراق دو بازیکن مهم از باشگاه های بزرگ ایرانی در اختیار دارد. موضوعی که مشابه آن در جام جهانی برای کرواسی وجود داشت و ستاره های لالیگایی این تیم نقش مهمی در شگفتی سازی و نایب قهرمانی کرواسی در جام جهانی ایفا کردند.

ورزش سه: تیم ملی عراق خود را به عنوان یکی از مدعیان درجه دوم قهرمانی جام ملتهای آسیا مطرح کرده است. عراقی ها همانطور که پیش بینی می شد، مقابل ویتنام و یمن در بازی های اول جام ملتها به برتری رسیدند و صعود خود را قطعی کردند. اما نمایش این تیم در سومین بازی مرحله گروهی شاید فراتر از حد انتظار بود.

شاگردان کاتانچ بعد از دو برد متوالی و نسبتا ساده، مقابل قدرت اول گروه نمایشی قابل قبول داشتند و ضمن بسته نگه داشتن دروازه شان، خطرهایی نسبی هم روی دروازه ایران ایجاد کردند.

سرانجام عراق به عنوان تیم دوم گروه به همراه ایران راهی دور حذفی شد و منتظر حریف خود ماند. با سرگروه شدن تیم قطر در گروه E، این تیم حریف عراق در مرحله یک هشتم نهایی شد.

عراقی ها در این دوره عمده نقاط قوت خود را در فاز تهاجمی و نیمه جلوی تیمشان می بینند. مهند علی که جوان ترین بازیکن حاضر در جام ملتها است، یکی از زهردارترین مهاجمان این مسابقات به نظر می رسد و امید اصلی تیم عراق برای گلزنی است.

بشار- طارق؛ به دنبال شگفتی مودریچ - راکیتیچ

در این تیم جوان اما مرکز ثقل و رهبر بازیکنی آشنا برای ایرانی ها است؛ طارق همام، هافبکی که در دیدار مقابل ایران هم یکی از بهترین بازیکنان میدان بود، در خط میانی تیم عراق به شکل یک لیدر عمل می کند. او در استقلال هم یکی از بازیکنان تاثیرگذار است و پس از ورود به ایران، در مدت کوتاهی جایگاه خود را در ترکیب ثابت آبی ها به دست آورد.

طارق در دیدار اول عراق به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و عملکردی موثر داشت. گلی که او در فاصله 2 دقیقه بعد از ورود به زمین به ثمر رساند، کمک زیادی به پیروزی عراق مقابل ویتنام کرد. پس از آن در دو بازی بعدی هم در ترکیب فیکس عراق حضور داشت و مورد تمجید کاتانچ هم قرار گرفت. عملکرد او در بازی مقابل ایران، از آمادگی بالایش حکایت داشت.

بشار- طارق؛ به دنبال شگفتی مودریچ - راکیتیچ

همچنین در کنار طارق، دیگر بازیکن خلاق و موثر تیم ملی عراق، بشار رسن است. هافبک جوانی که در رده های پایین تر عضو درخشانی برای تیم عراق بوده، در تجربیات اخیرش برای تیم بزرگسالان هم نشان داده که یک وزنه برای عراق محسوب می شود. این هافبک ۲۲ ساله هم در جام ملتهای آسیا کار را به عنوان یار تعویضی شروع کرد.

بشار در بازی مقابل یمن که تنها حضور فیکس اش تا به اینجا بوده، یکی از سه گل تیم عراق را به ثمر رساند. این بازیکن تیم پرسپولیس هم که کاملا برای بازیکنان و فوتبال دوستان ایرانی شناخته شده است، هرچند مقابل ایران یک نیمه بازی کرد، اما نمایش خوبی داشت و به بازی خوب تیم عراق در نیمه دوم کمک کرد.

بشار- طارق؛ به دنبال شگفتی مودریچ - راکیتیچ

طارق و بشار، از جهات مختلفی می توانند ما را یاد دو بازیکن مطرح فوتبال جهان بیاندازند. امسال تیم ملی کرواسی در میان تحسین و شگفتی همگان خود را از مدعیان زیادی در جام جهانی فراتر برد و به فینال این رقابت ها رسید.

بشار- طارق؛ به دنبال شگفتی مودریچ - راکیتیچ

با وجود توانایی بالای اکثر بازیکنان کرواسی و آمادگی آنها در کوران بازی های جام جهانی، دو تن از بازیکنان این تیم به شکل ویژه تری دیده شدند و مورد تمجید قرار گرفتند. لوکا مودریچ، مغز متفکر کروات ها و ستاره تیم رئال مادرید اسپانیا به قدری در جام جهانی خوب کار کرد که جایزه بهترین بازیکن این تورنمنت و پس از آن جوایز بهترین بازیکن سال جهان از نگاه فیفا و توپ طلای فرانس فوتبال را از آن خود کرد. مودریچ از هر نظر، کاپیتان و رهبر کرواسی بود و بیشترین نقش را در رسیدن این تیم به فینال جام ایفا کرد.

در کنار مودریچ، دیگر ستاره خلاق کرواسی در جام جهانی، ایوان راکیتیچ بود. هافبک تیم بارسلونا هم در جام جهانی نمایش خوبی داشت و در طرح ریزی حملات کرواسی اصلی ترین یار کمک کننده به کاپیتان موردیچ بود.

بشار- طارق؛ به دنبال شگفتی مودریچ - راکیتیچ

حضور مودریچ و راکیتیچ در رئال و بارسا و رقابتی که هر سال آنها در بازی های باشگاهی داشتند، به کنار هم قرار گرفتنشان در تیم ملی وجهه جالب تری بخشیده بود و درخشش این دو ستاره لالیگایی در پیراهن تیم ملی کرواسی یکی از جذابیت های ویژه جام جهانی 2018 روسیه محسوب می شد.

حالا در مقیاسی کوچکتر و در سطح فوتبال آسیا، یک تیم که از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب نمی آید، از دو ستاره در خط میانی خود بهره می برد که در دو تیم رقیب و بزرگ یکی از مهم ترین کشورهای آسیا توپ می زنند.

حضور ستاره های استقلال و پرسپولیس در ترکیب تیم ملی عراق، اتفاق جذابی است و حالا دیگر ایران تنها کشور آسیایی نیست که از بازیکنان پرسپولیس و استقلال کنار یکدیگر استفاده می کند و تیم ملی عراق هم دو بازیکن مهم خود را در این دو تیم بزرگ و پرطرفدار ایران دارد. هرچند اتفاق سخت و پیچیده ای است، اما باید منتظر ماند و دید که تیم عراق هم می تواند در جام ملتهای آسیا با ستاره های لیگ برتری اش به موفقیتی مشابه کرواسی در جام جهانی دست پیدا کند یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیم کیروش عرضه بردن عراقو نداشت اینا هیچ شبیه پت و متم نیستن چه رسد به مودریچ و راکیتیچ ، ویتنام دروازه عراقو 2 بارباز کرد ما عرضه 1 بارشم نداشتیم

    • 45 و

      لطفاً توهم نزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج