۸۲۱۵۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آرسنال - چلسی؛ به نام لندن، به کام منچستر!

هر نتیجه ای در بازی فردا شب چلسی و آرسنال به سود منچستریونایتد خواهد بود.

وبسایت نود: در حساس ترین بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس شنبه شب و از ساعت ۲۱ به وقت تهران آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان چلسی خواهد بود. تیم های چهارم و پنجم جدول (به ترتیب با ۴۷ و ۴۱ امتیاز) در شرایطی صد و نود و هفتمین دیدار خود را برگزار می‌کنند که هرگونه لغزشی، آن ها را با خطر تیم آماده منچستریونایتد مواجه خواهد ساخت.

بعد از شکست ۳-۱ منچستریونایتد در برابر لیورپول در هفته هفدهم و در دیداری که به آخرین حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت منچستریونایتد تبدیل شد، اختلاف امتیاز قرمزهای منچستر با آخرین سهمیه لیگ قهرمانان به عدد ۱۱ رسید، اما کسب ۵ برد متوالی بعد از حضور اوله گونار سولسشائر و چند نتیجه متزلزل چلسی و آرسنال، اکنون منچستریونایتد هم امتیاز با آرسنال رده پنجمی صرفا به دلیل تفاضل گل کمتر در رده ششم ایستاده و با چلسی در جایگاه چهارم نیز ۶ امتیاز فاصله دارد.

سه ساعت قبل از آغاز دربی لندن منچستریونایتد در یک بازی خانگی میزبان برایتون خواهد بود و فرصت دارد تا قبل از شروع نبرد امارات موقتا به رده پنجم صعود کند. لغزش آرسنال در این مسابقه منچستر را رسما به تیم پنجم جدول تبدیل می‌کند و لغزش چلسی نیز منجر به نزدیک شدن شیاطین سرخ به رده چهارم خواهد شد. به نظر می‌رسد رقم خوردن یک نتیجه تساوی در این دیدار، تمامی بزرگان جزیره را خشنود کند. اما آمار در این باره چه می‌گوید؟

آرسنال - چلسی؛ به نام لندن، به کام منچستر!

آرسنال در 14 تقابل اخیر لیگ برتری برابر چلسی تنها یک پیروزی به دست آورده (پیروزی 3-0 در سپتامبر 2016 با گل های آلکسیس سانچز، تئو والکات و مسوت اوزیل) و در سایر این تقابل ها 5 تساوی و 8 شکست تجربه کرده است؛ از جمله شکست 6-0 در مارچ 2014 در استمفوردبریج و در روزی که آرسن ونگر برای هزارمین بار روی نیمکت آرسنال می‌نشست.

چلسی که در بازی رفت با نتیجه 3-2 بر آرسنال غلبه کرد، فرصت آن را دارد تا برای پنجمین بار در تاریخ لیگ برتر (بعد از 06-2005، 10-2009، 13-2012 و 16-2015) آرسنال را در یک فصل دبل کند. پیش از این تنها لیورپول و منچستریونایتد توانسته اند در 5 فصل لیگ برتری، آرسنال را رفت و برگشت ببرند.

این مسابقه تقابل دومین تیم از بالا و پایین جدول کلین شیت لیگ برتر است. چلسی با 10 کلین شیت بعد از لیورپول (13) دومین تیم برتر لیگ بوده و در آن سمت فقط فولام (2) کمتر از آرسنال (3) کلین شیت داشته است. اتفاقی که برای دروازه بان آلمانی توپچی ها نیز یک رکورد ضعیف را به همراه داشته است.

برند لنو در 15 مسابقه نخست لیگ برتری خود فقط یک کلین شیت داشته است. (دو کلین شیت دیگر این فصل آرسنال توسط پیتر چک ثبت شده اند) در تاریخ لیگ برتر، تنها 3 دروازه بان در 15 مسابقه نخست لیگ برتری‌شان آمار ضعیف تری نسبت به لنو داشته اند؛ گوین وارد، جولین اسپرونی و جان رودی بدون حتی یک کلین شیت)

آرسنال در 12 بازی خانگی اخیر مقابل تیم های لندنی شکست نخورده (9 برد و 3 تساوی) و در هر 5 بازی اخیر نیز برنده بوده است. اما آخرین شکست آرسنالی ها در لیگ برتر در دیداری خانگی مقابل تیم های لندنی در مقابل همین چلسی رقم خورده است؛ دیداری در ژانویه 2016 که شاگردان گاس هیدینک با تک گل دیگو کاستا آن را به سود خود به پایان بردند.

یکی از دلایل رسیدن منچستریونایتد به آرسنال، افت محسوس شاگردان اونای امری در هفته های اخیر بوده است. آرسنال در حالی در 2 مسابقه از 3 بازی اخیر خود شکست خورده (لیگ برتر) که در 17 دیدار قبل از آن تنها یک بار باخته بود. (11 برد، 5 تساوی و یک باخت)

چلسی در سه مسابقه اخیر دور از خانه خود در لیگ برتر به پیروزی رسیده است. (2-1 مقابل برایتون و واتفورد و 1-0 مقابل پالاس) در صورت کسب بردی دیگر برابر آرسنال، چلسی برای اولین بار از دسامبر 2016 به 4 پیروزی متوالی خارج از خانه در لیگ برتر خواهد رسید. در آن مقطع شاگردان آنتونیو کونته از اکتبر تا دسامبر 2016 هال سیتی (2-0)، ساوتهمپتون (2-0)، میدلزبورو (1-0)، منچسترسیتی (3-1)، ساندرلند (1-0) و کریستال پالاس (1-0) را شکست دادند و رکوردی جالب توجه را خلق کردند.

در روزهایی که صحبت از خروج آلوارو موراتا از چلسی به مقصد اتلتیکومادرید داغ است، اولیویه ژیرو فرصت آن را دارد که در برابر تیم سابق خود به میدان رود.

ژیرو که در دوران حضور در آرسنال یک گل به چلسی زده بود فرصت آن را دارد که به دومین بازیکنی تبدیل شود که در نبردهای لیگ برتری دو تیم برای هر دو گلزنی کرده است. پیش از این تنها سسک فابرگاس موفق به این مهم شده بود. فابرگاس با آرسنال 13 بازی برابر چلسی انجام داده و یک گل به ثمر رسانده بود و با چلسی در 8 بازی مقابل توپچی ها، یک بار گلزنی کرده بود.

باید دید تقابل اندیشه های مائوریتسیو ساری و اونای امری چه نتیجه ای به دنبال دارد. شاید خطر نزدیک شدن یونایتد آماده سولسشائر، بهترین انگیزه برای کسب 3 امتیاز از این مسابقه و ادامه حضور در کورس یالای جدول باشد.

-آمار استفاده شده در این مطلب از اوپتا استخراج شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج