جاباما
۸۲۱۶۳۴
۲۲ نظر
۵۶۷۶
۲۲ نظر
۵۶۷۶
پ

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

 اگر اهل فیلم و سینما هستید، حتما کارگردانان مشهور جهان را می‌شناسید. ما از میان آن‌ها ۱۰ کارگردان که موفقیت‌های بیشتری را نسبت به دیگران کسب کرده اند، جدا کرده ایم. اگر دوست دارید با بهترین کارگردان‌های جهان در حال حاضر آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: اگر اهل فیلم و سینما هستید، حتما کارگردانان مشهور جهان را می شناسید. ما از میان آنها ۱۰ کارگردان که موفقیت های بیشتری را نسبت به دیگران کسب کرده اند، جدا کرده ایم. اگر دوست دارید با بهترین کارگردان های جهان در حال حاضر آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

جیمز فرانسیس کامرون

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

جیمز فرانسیس کامرون «James Cameron» متولد ۱۹۵۴، کارگردان اهل کانادا است که بیشتر فیلم‌ های مهیج و تخیلی می‌ سازد. او در پانزده سالگی هم‌ زمان با تحصیلات متوسطه، فیلم «یک ادیسه فضایی» را دید و به سینما علاقمند شد. خودش در این باره گفته ‌است: «با دیدن این فیلم به فیلمسازی علاقه‌مند شدم. نمی ‌توانستم تصور کنم که کوبریک چگونه این کارها را انجام داده ‌است. مایل بودم آنچه را او انجام داده بود فرا بگیرم. چاره‌ای نبود جز اینکه دوربین سوپر هشت پدرم را قرض بگیرم و سعی کنم با سرعت‌های مختلف از اشیای دور و اطرافم فیلمبرداری کنم، و بعد نتیجه را روی پرده ببینم. او یک بار در زمانی که مسئول جابجایی غذای مدارس بود به سینما می‌ رود و فیلم «جنگ ستارگان» را می‌بیند و زمانی که بیرون می ‌آید به دوست خود می‌گوید: باید این فیلم را من می ‌ساختم.» اکنون او یکی از کارگردانان صاحب سبک و خلاق هالیوود به ‌شمار می ‌رود که نویسندگی و کارگردانی نخستین و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما(آواتار و تایتانیک) را در پرونده دارد.

استیون اسپیلبرگ

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

استیون اسپیلبرگ «Steven Allan Spielberg» کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی یهودی، برنده ۳ جایزه اسکار و یکی از موفق ترین کارگردانان تاریخ سینما، هم در میان منتقدان و هم در بین مردم عادی است. او از موفق‌ترین کارگردانان سینما در زمینه تجاری محسوب می‌شود که با فیلم‌های «آرواره‌ها»، «ئی.تی. موجود فرازمینی»و «پارک ژوراسیک» رکورد فروش سینمای جهان را شکست که هر یک از این فیلم ‌ها پرفروش‌ترین فیلم دوران خود بودند. نشریه اقتصادی فوربز ثروت این فیلم‌ ساز آمریکایی را بیش از ۳ میلیارد دلار برآورد کرده‌ است.
او ابتدا فیلم ‌های حادثه‌ای می ‌ساخت اما امروز او را به خاطر چالش‌ هایش در ساخت فیلم‌هایی با مضامین

هولوکاست، برده‌داری، جنگ و تروریسم می‌شناسند. در سال ۲۰۰۴ از دید مجله پریمیر و دیگر نشریات، او قدرتمندترین و پرنفوذترین شخص در صنعت سینما بوده ‌است.

او شش بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی شده که دو بار برای فیلم‌ های فهرست شیندلر و نجات سرباز رایان برنده آن شده‌است. همچنین هشت فیلم او نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شده‌اند و درحالی که تنها فیلم فهرست شیندلر برنده شده‌است.

به گزارش مجله فوربز در سال ۲۰۱۲ وی در رده دوم فهرست پر درآمدترین چهره‌های سرشناس دنیای هنر و سرگرمی با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد قرار گرفت. بخشی از این درآمد به لطف پخش دوباره «ئی.تی. موجود فرازمینی» به مناسبت سی ‌امین سالگرد ساخت آن و همینطور نمایش نسخه سه بعدی «پارک ژوراسیک» به مناسبت بیستمین سالگرد اکرانش بوده ‌است. همچنین نمایش فیلم لینکلن در سال گذشته به جای گرفتن او در رده دوم این فهرست کمک کرده‌ است.

کوئنتین تارانتینو

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

کوئنتین تارانتینو Quentin Jerome Tarantino» کارگردان، بازیگر و فیلمنامه ‌نویس آمریکایی است که برنده جایزه نخل طلایی بهترین کارگردان، هنرپیشه و همچنین برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه‌نویس است. او در ابتدای دهه ۹۰ با ساخت فیلم‌ هایی با ساختار غیرخطی و پست مدرن و به تصویر کشیدن خشونت تصنعی، به شهرت رسید.
کوئنتین تارانتینو را کارگردان دی‌جی می ‌نامند. دلیل این نام نیز بخاطر نحوه استفاده او از موسیقی برای خلق صحنه‌های خاص در فیلم‌هایش است. از فیلم های مشهور او می توان به « جکی براون»، « بیل را بکش»، « حرامزاده‌های لعنتی»، « داستان عامه‌پسند» و جدیدترین فیلم او محصول سال 2019 با نام «روزی روزگاری در هالیوود» اشاره کرد.

دیوید فینچر

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

دیوید فینچر « David Andrew Leo Fincher» فیلمساز، کارگردان موزیک ویدئو و تهیه‌کننده آمریکایی است. او دو نامزدی اسکار بهترین کارگردانی برای درام عاشقانه و فانتری «سرگذشت عجیب بنجامین باتن» و فیلم زندگینامه‌ای «شبکه اجتماعی» را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین برای فیلم «شبکه اجتماعی»، گلدن گلوب بهترین کارگردانی و جایزه بفتای بهترین کارگردان را دریافت نمود. دیوید فینچر به خاطر کارگردانی فیلم هایی چون «هفت»، «باشگاه مبارزه»، «بازی»، «زودیاک» و «دختر گم‌شده» شهرتی بین ‌المللی دارد. او همچنین نقشی محوری در تولید و ساخت سریال آمریکایی بسیار تحسین شده «خانه پوشالی» داشته است. بسیاری از منتقدین او را با کارگردان بزرگ تاریخ «آلفرد هیچکاک» مقایسه می‌کنند.

پل توماس اندرسن

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

پل توماس اندرسن « Paul Thomas Anderson» کارگردان، نمایش‌نامه نویس و تهیه‌کننده آمریکایی است که در سنین جوانی به فیلمسازی علاقه‌مند بود و توسط پدرش ارنی اندرسن(دی-جی و گوینده رادیو و تلویزیون) به اینکار تشویق شد. اندرسن که پس از خلق درام ‌های «شب‌های بوگی» و «مگنولیا» او را پسر نابغه نامیدند، از کارگردانان ممتاز نسل خود می باشد که تا به حال موفق به دریافت شش نامزد اسکار نیز شده‌ است. یکی دیگر از فیلم های او با نام «خون به پا خواهد شد» محصول سال ۲۰۰۷ نیز نامزد پنج اسکار و از موفق‌ترین فیلم ‌های اسکار ۲۰۰۷ بود. بدون شک می توان گفت که پل توماس اندرسن یکی از بهترین کارگردانان عصر حاضر شناخته می شود.

ریدلی اسکات

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

ریدلی اسکات «Sir Ridley Scott» کارگردان و تهیه‌کننده انگلیسی است که تحصیلات هنری خود را از کالج سلطنتی هنر آغاز کرد اما قبل از فارغ ‌التحصیلی مشغول ساخت فیلم ‌های کوتاهی نظیر «پسری و دوچرخه» شد. بعد از اتمام تحصیلات آکادمیک در اوایل دهه ۶۰ میلادی، او مشغول کار در بخش طراحی صحنه کانال بی‌بی‌سی شد و پس از مدت کوتاهی کار در رشته ‌های جانبی بالاخره توانست کارگردانی سریال محبوب «Z Cars» را به عهده بگیرد.

ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۰ پرافتخارترین فیلم خود «گلادیاتور» را کارگردانی کرد که در ۱۲ رشته از جمله بهترین کارگردانی نامزد اسکار شد. در نهایت فیلم گلادیاتور با کسب ۵ اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای «راسل کرو» با دستی پر اسکار را ترک کرد. سال بعد اسکات سراغ دو فیلم متفاوت رفت اولی فیلم روانشناسانه «هانیبال» بود و دومی هم فیلم جنگی «سقوط بلک هاوک». بلک هاوک به موفقیت چشم گیر تجاری دست یافت و باکس آفیس را ترکاند!

بعد از ساخت چند فیلم در موضوعات گوناگون از جمله «پادشاهی بهشت»، «گانگستر آمریکایی» و «یک مشت دروغ» دوباره در سال ۲۰۱۰ راسل کرو همکاری جدید را آغاز کرد و فیلم «رابین هود» را کارگردانی کرد. رابین هود فیلم افتتاحیه جشنواره کن شد. اسکات یکی از بهترین کارگردانان جهان شناخته می شود به طوری که در سال ۲۰۱۱ ستاره ای در پیاده‌روی شهرت هالیوود را از آن خود کرد.

مارتین اسکورسیزی

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

مارتین اسکورسیزی «Martin Scorsese» کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، هنرپیشه و تاریخ‌دان ایتالیایی-آمریکایی فیلم و سینما است. او عنوان دار تمامی جوایز معتبر سینمایی دنیا از جمله جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب، جایزه بفتا، جایزه انجمن اتحادیه کارگردانان آمریکا و البته جشنواره کن، جشنواره فیلم ونیز و انجمن‌های مهم مختلف منتقدین آمریکا و جهان و همچنین معروف‌ترین جایزه تلویزیونی آمریکا یا همان جایزه امی می ‌باشد. در بسیاری از رده‌بندی‌های سینمایی اسکورسیزی را به عنوان بهترین کارگردان زنده و معاصر دنیا پس از جنگ جهانی دوم و یکی از سه کارگردان برتر تاریخ سینما می‌دانند. کارگردانی که پس از گذشت نزدیک به ۵ دهه، همچنیان نامی بزرگ، مطرح و مهم در عرصه کارگردانی سینما می‌باشد که اکران هر فیلم جدیدش را اتفاق مهم سینمایی دانسته و به وفور مورد ستایش منتقدین واقع می‌شود.

او را با فیلم ‌های ماندگارش شامل «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «رفقای خوب» می‌شناسند. او اسکار کارگردانیش را برای فیلم موفق «رفتگان» به دست آورد.

کریستوفر نولان

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

کریستوفر نولان «Christopher edward Nolan» کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده بریتانیایی- آمریکایی است که یکی از مهمترین کارگردانان حال حاضر دنیا به حساب می آید و فیلم‌هایش همیشه با استقبال بسیار مثبت تماشاگران و منتقدان همراه ‌است. آثار او تاکنون بیش از ۴ میلیارد دلار فروخته ‌و ۲۶ نامزدی اسکار به دست آورده‌اند.
بعد از ساخت فیلم کم‌هزینه «تعقیب»، نولان با ساخت «ممنتو» توجهات را به سوی خود جلب کرد. موفقیت او در ساخت فیلم ‌های مستقل، شانس ساخت فیلم ‌های «بی‌خوابی» و «پرستیژ» را به وجود آورد، که هر دو هم در گیشه و هم در نظر منتقدان موفق بودند. از دیگر آثار موفق او می توان به سه‌گانه «شوالیه تاریکی»، فیلم علمی تخیلی «تلقین» و «میان‌ ستاره‌ای» و «دانکرک» اشاره کرد.

وودی آلن

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

وودی آلن «Woody Allen» کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان آمریکایی است که فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان نویسنده کتاب‌ های طنز و سپس یک کمدین روی صحنه آغاز کرد، سپس در دهه ۶۰ میلادی به فعالیت فیلم‌سازی خود پرداخت.

او ۱۹ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده‌ که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم ‌نامه غیراقتباسی است.

از فیلم های محبوب آلن می توان به «اسکوپ»، «منهتن»، «هانا و خواهرانش»، «معمای قتل منهتن»، «هری ساختارشکن» و... اشاره کرد.

کلینت ایستوود

۱۰ کارگردان برتر زنده سینمای جهان

کلینت ایستوود «Clinton Eastwood» هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌ کننده آمریکایی است که برنده چهار جایزه اسکار شامل دو اسکار بهترین فیلم و دو اسکار بهترین کارگردانی می‌باشد. او شهرت جهانیش را با بازی در فیلم‌های سه‌گانه «دلار»، «به نام‌های یک مشت دلار»، «به ‌خاطر چند دلار بیشتر» و «خوب بد زشت» کسب کرده ‌است.
کلینت ایستوود به ‌خاطر دو فیلم «نابخشوده» و «دختر میلیون دلاری» علاوه بر نامزدی ‌اش برای دریافت جایزه بهترین بازیگر، توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهترین فیلم را برای خود کسب کند. از فیلم‌ های مشهور او می‌توان به «دارشان بزن»، «یاغی»، «خوزیس والز»، «فرار از آلکاتراز»، «فایرفاکس»، «روی خط آتش»، «پرچم‌های پدران ما» و... اشاره کرد.

کلینت ایستوود بی شک جز پرافتخارترین سینماگران عصر می ‌باشد. او در کل عمر حرفه‌ای خود و برای دلایل متفاوت بارها نامزد و برنده جوایز گوناگون بوده‌ است. در تاریخ مراسم‌ های آکادمی اسکار تنها دو نفر برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای یک فیلم نامزد شدند که او یکی از آن دو نفر است. این افتخار برای دو فیلم «نابخشوده» و «دختر میلیون دلاری» بود. کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۴ و در سن ۷۴ سالگی برای فیلم «دختر میلیون دلاری» مسن‌ترین فیلمسازی لقب گرفت که در تاریخ اسکار جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرده‌ است.

منبع: omglane

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همشهری کین رو وودی آلن نساخته، کارگردانش اورسون ولزه.

    • حسین

      واقعا همشون کارگردان های بزرگی هستن.ولی از فیلما اسکورسیزی و ایستوود بیشتر خوشم میاد.

    • بدون نام

      کاپولا کجاست، دیوید لینچ؟ کلینت ایستوود به نظرم جاش تو این لیست نباید باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم ؛کاپولا و دیوید لینچ جایگاهشون خیلی بالاتر از کلینت ایستووده

      • بدون نام

        کلینت ایستوود نباید باشه! چی میگی هر کی که فیلم شناس باشه میدونه کلینت ایستوو ی اسطوره هم در گارگردانی هم بازیگریه.

    • بدون نام

      همشون فوق العادن. دیگه مثل شون پیدا نمی شه

    • بدون نام

      دیوید لینچ چی؟

    • بی نام

      الفونسو کوارون - ایناریتو - دیوید لینچ - فرانک داربوت - گیلرمو دل تورو - پیتر جکسون و خیلییی های دیگه از قلم افتادن

    • محسن

      فقط پیتر جکسون

    • حامد

      فقط کریستوفر نولان

    • بدون نام

      هیچکاک کو پس؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده

    • میلاد

      فقط و فقط نولان مخصوصا با سه گانه بتمن

    • حسین

      فقط و فقط تارانتینو با هشت نفرت انگیز با اختلاف اوله

    • علی جعفری

      مگه میشه اسم آلفرد هیچکاک نباشه با اون سبک خاصش

      پاسخ ها

      • Reza.sd

        آره میشه به شرطی که تیتر رو بخونی

    • مهدی

      توی صدتا اسم مل گیبسون هم باید بیاد

    • Amir

      خدایی تیم برتون هم باید میزاشتین

    • محمد

      پس تیم برتون کجاست مگه میشه تیم برتون با اون سبک و فضای خاص فیلم هاش نباشه تیم برتون روح تازه ای در ژانر فانتزی دمید

    • علی

      دارن آرنوفسکی کبیر کو پ..

    • مهسا

      جیم جارموش کووووووو برادرررررررر

    • نرگس

      شدیدا جای خالیِ فون تریه تو این لیست احساس میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج