جاباما
۸۲۱۶۴۹
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

پیش‌بینی بازار آرام میوه در آستانه سال نو

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه بازار میوه شب عید آرام خواهد بود، گفت: تولید مرکبات در سال‌جاری وضعیت مطلوبی دارد.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه بازار میوه شب عید آرام خواهد بود، گفت: تولید مرکبات در سال‌جاری وضعیت مطلوبی دارد.

اسدالله کارگر وضعیت بازار میوه را مطلوب اعلام کرد و اظهارداشت: بازار میوه تا شب عید همین روند را طی خواهد کرد.

وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود سیب درختی افزود: ما در ماه های مرداد و شهریور کمبود این میوه را اعلام کرده بودیم و مکاتباتی نیز در این زمینه انجام داده بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه زمینه عرضه کیوی اخیرا در پی افزایش تقاضا برای این محصول کاهش یافته است، افزود: قیمت کیوی طی روزهای اخیر حدود ١٠٠٠ تا ١٣٠٠ تومان افزایش یافته است.

کارگر با اشاره به جو روانی راه افتاده در زمینه کمبود و گرانی سیب درختی، گفت: نسبت مصرف مرکبات و سیب درختی در ایام عید ٧٠ به ٣٠ است بنابراین به راحتی می توان این مساله را مدیریت کرد و جای هیچگونه نگرانی برای ایام عید نیست.

وی اضافه کرد: هم اکنون مردم ما مصرف بهینه را یاد گرفته اند و دیگر مثل قدیم نیست که میوه ها را بخرند، انبار کنند و دور بریزند ضمن اینکه خیلی از مردم ایام عید را در مسافرت سپری می کنند و نیازی به خرید میوه زیاد ندارند.

کارگر با بیان اینکه تولید مرکبات در سالجاری نسبت به سال گذشته عالی و فراوان است، افزود: قیمت این محصولات نیز نسبت به محصولات دیگر و نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار مطلوب است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم موز در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ٩٥٠٠ تا ١١ هزار تومان و نوع ممتاز آن ١٢ هزارتومان است، همچنین قیمت کیوی بین ٤ تا ٦ هزار تومان و نوع ممتاز آن کیلویی ٩ هزارتومان است، سیب لبنانی قرمز بین ٣ تا ٦ هزار تومان و نوع ممتاز آن ٩ هزارتومان، سیب لبنانی زرد ٦ تا ٧ هزارتومان و نوع ممتاز آن ٩ هزارتومان است.پرتقال جنوب بین ٥ تا ٧ هزارتومان و نوع ممتاز آن ٩ هزارتومان، پرتقال شمال ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ تومان و نوع ممتاز آن ٣٠٠٠ تومان، نارنگی انشو ٣ تا ٤ هزارتومان و نوع ممتاز آن ٦ هزارتومان، نارنگی بندری ٧ تا ٩ هزارتومان و نوع ممتاز آن ١٣ هزارتومان و نارنگی بذر پاکستانی ٢ تا ٣ هزارتومان و نوع ممتاز آن ٥٥٠٠ تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سالجاری تولید سیب درختی به دلیل سرمازدگی حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. با این وجود، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی امسال میزان تولید سیب درختی در کشور حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن و کاملا پاسخگوی نیاز داخل است. وزارت جهاد کشاورزی دلیل افزایش قیمت سیب درختی را در سالجاری افزایش هزینه تمام شده تولید اعلام کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس حتماقیمت هادوبرابرمیشه بازم دروغ خجالت بکشید

    • بدون نام

      از الان معلوم است موز 14نارنگی10پرتقال8سیب9 بابا چرا اینقدر دروغ میگویید

    • شهروند

      خفه بشوید انشاالله با این اظهار نظرهاتون

    • ir.

      کدوم عید دلتون خوش هستش عید برای پولدارهاست نه ماکه فشر فقیریم

    • هموطن

      خداوکیلی باز نزدیک عید شد بدترین روزهای عمرم رو میگذرونم همش استرس دلهره

    • pooria

      عید همه سر به بیابون بزاریم بیشتر می صرفه تا میوه وآجیل و گوشت ومرغ وبرنج وشکلات و شیربنی ...بخریم .تازه عیدی هم باید بدیم..همتون برید مسافرت.
      ای وای ماشین هم گرونه کی میتونه بخره بره مسافرت

    • بدون نام

      کاشکی توی کشورهیچ مناسبتی نبودچه شادی چه عزا چون به هرمناسبت اجناس رو کرون میکنید

    • بدون نام

      کاشکی توی کشورهیچ مناسبتی نبودچه شادی چه عزا چون به هرمناسبت اجناس رو کرون میکنید

    • بدون نام

      خخخخخ میوه مصنوعی بخریم به بچه ها مون بگین یادش بخیر این فعال میوه بوده خخخخ بهتره ارزانتر تا مصنوعی گران نشده بریم بخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج