جاباما
۸۲۱۶۹۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آسوشیتدپرس: ایران به حوثی‌ها کمک مالی می‌کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد: یک هیئت کارشناسی سازمان ملل گزارش داده است که ایران از طریق انتقال سوخت به یمن به حوثی‌ها کمک مالی می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد: یک هیئت کارشناسی سازمان ملل گزارش داده است که ایران از طریق انتقال سوخت به یمن به حوثی‌ها کمک مالی می‌کند.

یک هیئت کارشناسی سازمان ملل در گزارشی جدید مدعی شده است که ایران به‌طور غیرقانونی به یمن سوخت ارسال می‌کند تا به حوثی‌ها کمک کند با فروش این سوخت هزینه جنگ خود را تامین کنند. همچنین هر دو طرف در این جنگ در حال نقض قوانین بین‌المللی هستند.

در این گزارش ۸۵ صفحه‌ای که روز جمعه در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داده شده و آسوشیتدپرس به آن دسترسی پیدا کرده، آمده است که اکنون یمن با یک فاجعه انسانی روبرو است و به نظر می‌آید که هیچ نشانه‌ای از پیروزی هیچ یک از طرف‌ها دراین جنگ وجود ندارد.

جنگ یمن از سال ۲۰۱۴ پس از آنکه حوثی‌ها توانستند کنترل پایتخت را به عهده بگیرند و دولت عبد ربه منصور هادی را برکنار کنند شروع شد و با حملات هوایی عربستان علیه این کشور ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، ادعای کمک نظامی و مالی ایران به حوثی‌های یمن پیش از این نیز از سوی کارشناسان سازمان ملل مطرح شده است اما مقامات کشورمان همواره ضمن رد این ادعاها برای کمک به پایان جنگ و توقف فاجعه انسانی کنونی در یمن اعلام آمادگی کرده و عربستان و غرب را برای حمایت از تجاوزات سعودی‌ها به یمن برای وضعیت فاجعه‌آمیز مردم بی‌گناه یمن مقصر دانسته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز دولت تکذیب کرد

    • بدون نام

      حتما بسته حمایتی بوده

    • اسد

      می تونیم باید کمک کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج