۸۲۱۹۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عضو مجلس خبرگان: حلال در صنعت نانو باید بررسی شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: &#۰۳۹;بخش نظارت بر حلال در سازمان استاندارد&#۰۳۹; باید با کمک حوزه علمیه قم به بررسی موضوع حلال در صنعت نانو و نیز تجزیه خون و استفاده از پلاسمای آن بپردازد.

خبرگزاری ایرنا: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: 'بخش نظارت بر حلال در سازمان استاندارد' باید با کمک حوزه علمیه قم به بررسی موضوع حلال در صنعت نانو و نیز تجزیه خون و استفاده از پلاسمای آن بپردازد.

آیت الله احمد مبلغی روز شنبه در نشست مشترک با قائم مقام و برخی از مسئولین سازمان استاندار کشور خاطرنشان کرد: در این صورت است که به ارتقای سطح اطمینان، سلامت، پیشرفت و پاکی و پاکیزگی جامعه خدمتی بزرگ را تقدیم داشته‌ایم.

وی ادامه داد: برخی افزودنی ها مشکل عدم حلیت شرعی و آسیب‌رسانی به جسم را دارند.

وی گفت: به دلیل شاخص بودن 'گسترش استاندارد' نسبت به پیشرفت و ارتقاءیافتگی کشور، و نیز شاخص بودن 'گسترش دامنه حلال' نسبت به پاک بودن کالا و خدمات در کشور، لازم است دامنه و سطح دو مقوله استاندارد و حلال را در کشور بر اساس ابعاد علمی، فقهی، حقوقی و تقنینی، گسترش و عمق ببخشیم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که حلال دارای دامنه و عرضی وسیع است، گفت: خوراک، پوشاک، آرایش، خدمات و گردشگری پنج حوزه کلان حلال را تشکیل می دهند.

وی افزود: در ارتباط با کالای خوراکی باید حلال را در دو زمینه پی گرفت، یکی ماده اصلی دریک کالای خوراکی که باید حلال باشد و دیگری افزودنیها به ماده اصلی در کالای خوراکی که آن نیز باید حلال باشد.

مبلغی با اشاره به اینکه افزودنی ها در یک کالای خوراکی با یکی از اهداف ایجاد رنگ خاص، طعم خاص، بوی خاص و انسجام دادن به ماده اصلی خوراک و یا نگه داشتن آن انجام می گیرد، گفت: در بسیاری از مواقع وقتی سخن از حلال به میان می آید صرفاً ذهن ها معطوف به ماده اصلی و حلال بودن آن می شود در حالی که در موارد بسیار این افزودنی ها هستند که مشکل عدم حلیت دارند و کالای خوراکی را غیر حلال می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج