۸۲۲۰۸۵
۱۵ نظر
۵۱۰۵
۱۵ نظر
۵۱۰۵
پ

هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟

هرم بزرگ جیزه در مصر یکی از شگفت انگیزترین سازه‌هایی است که تاکنون در زمین ساخته است. این هرم بزرگ با اینکه یک بنای تاریخی عظیم به حساب می‌آید؛ هنوز هم تمام راز‌های ساخت خود را فاش نکرده است.

وبسایت گجت‌نیوز : هرم بزرگ جیزه در مصر یکی از شگفت انگیزترین سازه‌هایی است که تاکنون در زمین ساخته است. این هرم بزرگ با اینکه یک بنای تاریخی عظیم به حساب می‌آید؛ به دلیل تکنیک‌های مبهم در ساخت، حتی پس از صد‌ها سال مطالعات باستان شناسی هنوز هم تمام راز‌های ساخت خود را فاش نکرده است.

محققان جریان اصلی معتقدند که این بنا به سفارش فرعون خوفو به عنوان مقبره در یک دوره ۱۰ الی ۲۰ ساله ساخته شد و کار آن در سال ۲۵۶۰ قبل از میلاد مسیح به پایان رسید. با این حال، برخلاف تلاش‌های زیادی که برای اثبات مقبره بودن این هرم بزرگ صورت گرفت؛ در این سال‌ها حتی یک مدرک باستان شناسی یافت نشده که به مقبره بودن هرم اشاره داشته باشد. پس اگر این هرم قرار نبوده یک مقبره باشد، هدف اصلی از ساخت آن چه بوده است؟ ما در این مقاله ۱۰ دلیل آورده‌ایم که چرا هرم بزرگ جیزه می‌توانسته یک ماشین انرژی غول پیکر باشد:

۱- مصالح به کار رفته

هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
برای درک این مسئله که چگونه چنین چیزی امکان پذیر است، ابتدا باید نگاهی داشته باشیم به مصالحی که در ساخت هرم به کار گرفته شده است. مصالح ساختمانی که این بنا با آن ساخته شده است از خواص الکتریکی خاصی بهره می‌برند. دیرینه شناسان یافته‌اند که سنگ‌های گرانیت استفاده شده در راهرو‌های هرم کمی به رادیواکتیو آغشته هستند. این ویژگی به سنگ اجازه می‌دهد که هوا را الکتریسیته کند.
۲- سنگ آهک تورا و ماده معدنی دولومیت
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
به دلایلی، سازندگان در سطوح داخلی هرم بزرگ از ماده معدنی دولومیت که رسانای برق است استفاده کرده‌اند. علاوه بر این، سنگ آهک تورا (از سنگ‌های معدن دوران مصر باستان) بخش‌های بیرونی هرم را پوشانده است که یک عایق الکتریکی کارآمد محسوب می‌شود.
۳- محل قرارگیری
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
علاوه بر این‌ها، هرم بزرگ جیزه به صورت تصادفی در جایی که هم‌اکنون قرار دارد ساخته نشده است. همانند بسیاری از بنا‌های باستانی جهان، هرم بر روی یک منبع قدرتمند انرژی زیرزمینی قرار دارد.
۴- جریان‌های تلوریک
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
زمین شناسی فلات جیزه مصر، ما را متوجه وجود مقدار زیادی از نیرو‌های الکترومغناطیسی کره زمین در آن ناحیه می‌کند. در سطح زیرین هرم، نیرو‌های الکتریکی طبیعی در حال رفت و آمد هستند که با نام جریان‌های تلوریک یا جریان زمین شناخته می‌شوند. جریان تلوریک یک جریان الکتریکی است که از زیرزمین یا از میان دریا عبور می‌کند. جریان‌های تلوریک به دلایل طبیعی و فعالیت‌های انسانی به وجود می‌آیند و این جریان‌ها الگوی پیچیده‌ای برای فعل و انفعال دارند.
۵- نشانه‌ای از مشعل یا آتش وجود ندارد
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
با اینکه بسیاری از محققان این ایده را قبول ندارند، اما مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد مصریان دوران باستان هزاران سال قبل، از الکتریسیته استفاده می‌کرده‌اند. اگر به اتاق‌ها و راهرو‌های هرم بزرگ جیزه نگاهی داشته باشیم؛ هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این سازندگان قدیمی از مشعل یا آتش برای روشن کردن درون هرم استفاده کرده باشند. همچینین اثری از وجود لکه دوده و دود در راهرو‌ها دیده نمی‌شود.
۶- مجسمه‌ها و نقاشی‌های معابد مصری
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
در معابد مختلف مصری، مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی وجود دارد که باستان شناسان، آن‌ها را چراغ‌های بزرگ تعبیر می‌کنند. گذشته از این، اگر نگاهی به باتری‌های باستانی بغداد (باتری اشکانی) مشهور داشته باشیم، متوجه می‌شویم که این دستگاه‌ها در هزاران سال قبل، واقعا الکتریسیته تولید می‌کرده‌اند.
۷- مدرکی از مقبره بودن هرم وجود ندارد
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد هیچ مدرکی وجود ندارد که به مقبره بودن هرم اشاره داشته باشد و این ایده توسط طراحی داخلی هرم پشتیبانی می‌شود.
۸-طراحی داخلی هرم
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
هرم بزرگ جیزه با تمامی مقبره‌های کشف شده در مصر باستان متفاوت است. درون هرم از نظر طراحی، سرد به حساب می‌آید. هیچ دکوراسیونی ندارد؛ مصالح ساختمانی متفاوتی در ساختش استفاده شده و حتی یک مومیایی داخل آن کشف نشده است.
۹-تمرکز انرژی الکترومغناطیسی
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
آخرین تحقیقات علمی اثبات کرده‌اند که هرم بزرگ جیزه انرژی الکترومغناطیسی را متمرکز می‌کند. این کشف هرآنچه که در مورد هرم می‌دانستیم را تغییر داد. این اطلاعات جدید توسط یک تیم تحقیق آلمانی و روسی بدست آمده است که ثابت کرده‌اند هرم بزرگ جیزه انرژی الکترومغناطیسی را در اتاق‌هایش متمرکز می‌کند.
۱۰- سطح زیرین و پایینی هرم
هرم بزرگ جیزه مصر یا یک ماشین انرژی غول پیکر؟
هرم همچنین در سطح زیرین و در بخش‌های پایین، انرژی الکترومغناطیسی را در خود جمع می‌کند. محققان به این مسئله علاقه نشان دادند که هرم بزرگ جیزه در مقابل موج‌های الکترومغناطیسی متناسب یا به عبارت دیگر، طول رزونانسی چگونه واکنش نشان می‌دهد.

حالا، چرا یک «مقبره» باید انرژی الکترومغناطیسی را جمع آوری و متمرکز کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هفت شهرعشق راعطارگشت ماهنوزاندرخم یک کوچه ایم......واین کشفیات نشاندهنده این است که گذشتگان ماخیلی پیشرفته ترازمابوده اندوماهنوزدرپیچ وخم کارهای انهامانده ایم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گذشتگان ما خیلی پیشرفته تر از ما بوده اند؟
        این حرف غیرعقلانی نیست واقعا؟
        اینکه یکجای دنیا در یک زمینه ای پیشرفته بوده دلیل نمیشه که بگیم مردم اونموقع از الان پیشزفته تر بودن؛ هر عقل سلیمی میدونه که علم قدم به قدم و کم کم از گذشته تا به الان پیشرفت کرده و این قابل انکار نیست

      • صبا

        دقیقا بحث همین جاست. که اگه علمی نداشتن چطور تونستن این کاراهای خارق االعاده رو انجام بدن؟ اونم با محاسبات دقیق و حساب شده. خیلی از این موارد هنوز برای ما باورش سخته. به خاطر همین هست که کمک موجودات فرازمینی رو یکی از احتمالات قوی در ساخت عجایب هفتگانه میدونن دوست عزیز. مستند هایی که در این باره ساخته شده رو نگاه کنید واقعا شگفت زده میشید.

      • negin

        راستش صبا جان! بحث موجودات فضایی و علمشون خیلی پیچیده‌ست! وجودشون اثبات شده اما این که چقدر از این داستان‌های آدم‌فضایی واقعیه و چقدرش ساختگی خیلی جای بحث داره! خیلی‌ از داستان‌ها رو مروجین این فرقه‌های انحرافی از خودشون می‌سازن. خیلی‌هاش هم برای سرگرمی توسط آدمای عادی ساخته می‌شه. تو کامنت‌های پست " این حلقه‌های عجیب‌و‌غریب را سفینه‌های فضایی ایجاد کرده‌اند؟! " یه توضیح مختصر درباره‌ی این مطلب دادم. به عقیده‌ی من بهتره زیاد دنبال این بحث‌هاشون نریم و بیشتر بر اساس مدارک موثق و محکم درموردشون قضاوت کنیم! من که تا مدرک محکمی از نشر علم توسط فضایی‌ها نبینم هیچ‌کدوم از حرف‌هاشون رو قبول نمی‌کنم!

    • بدون نام

      يجا نوشتين مقبره نيس يجا نوشتين مقبره اس

    • بدون نام

      چرااثارتاریخی ایران معرفی نمیکنی

      پاسخ ها

      • m o

        مگه تاریخی هم هست .
        از چنگیز یا خالد ابن ولید یا محمود افغان یا از کورش افسانه ای میخوای برات بنویسن

      • بدون نام

        mo به بدبختی شماها وجود نداره جناب

    • گلی

      می تونه یه مکه باشه واسه خودش

      پاسخ ها

      • negin

        -_-
        چه ربطی به مکه داره؟!

      • m o

        چقدر ب مغزت فشار اوردی بی مخ

      • بدون نام

        گلی جان
        وازت چیه دقیقا

      • صبا

        حرف زدی؟

      • گلی

        از لحاظ منبع انرژی بودنش گفتم عزیزان. التماس اندکی مطالعه

    • اهن

      اول این هرمها جنها ساختن برای حضرت یوسف بعد برای دگذخیره گندم بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج