جاباما
۸۲۲۲۰۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری هفت تن از جاعلان حرفه‌ای اسناد دولتی و مسافرتی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری هفت تن از جاعلان حرفه‌ای اسناد دولتی و مسافرتی خبر داد.

سردار علی ذوالقدری در این باره گفت: با شکایت یکی از شهروندان در خصوص اغفال از سوی افرادی برای گرفتن ویزای یکی از کشورهای اروپایی و کلاهبرداری از وی و پیشنهاد استفاده از مدرک جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت. در ادامه با تحقیقات گسترده و اقدامات انتظامی مشخص شد که چند جاعل و کلاهبردار با تشکیل باند جعل اقدام به جعل اسناد مدارک و مهرهای دولتی کرده و به وسیله آن از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: با مشخص شدن این موضوع دایره تحقیقات محدودتر شد تا اینکه مخفیگاه و محل اقدامات متهمان در محدوده های یوسف آباد و میدان جهاد شناسایی شد. همچنین در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این باند هفت نفره با دریافت وجه نقد از متقاضیان اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: پرونده اولیه تشکیل شد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و دستور قضایی مبنی بر دستگیری متهمان صادر شد، بنابراین ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه همه متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز تعداد زیادی از اقلام و تجهیزات مربوط به جعل را کشف و ضبط کردند.

سردار ذوالقدری در ادامه به کشفیات این پرونده اشاره کرد و گفت: ۳۲۰ مهر ژلاتینی، هزار سربرگ خام ۲۰هزار هولوگرام، دستگاه‌های تولید مهر، پرینتر، اسکنر حرفه‌ای رایانه، دستگاه‌های پوز بانکی و تبلت کشف شد.

بر اساس گزارش اطلاع رسانی پلیس پایتخت، وی با اشاره به اینکه متهمان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به جذب مشتری کرده و پس از دریافت مبلغ زیاد اقدام به جعل اسناد می‌کردند، تصریح کرد: از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود در خصوص تبلیغات افراد سودجو در زمینه‌های تسهیل در اخذ ویزا، مدارک تحصیلی و غیره تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرند و هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت جاعلان را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج