جاباما
۸۲۲۲۹۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

باسیل: سوریه به آغوش اتحادیه عرب برگردد

وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترک با دبیرکل اتحادیه عرب در حاشیه اجلاس اقتصادی بیروت از عدم مشارکت لیبی در اجلاس ابراز تاسف کرد و گفت که این کشور باید مسئولیت ناپدید شدن امام موسی را بر عهده بگیرد.

خبرگزاری فارس: «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان و «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب شامگاه یکشنبه پس از پایان کنفرانس اقتصادی بیروت، نشست خبری برگزار کردند.

جبران باسیل که کشور میزبان این نشست بوده است، گفت که توافقی با دولت سوریه در خصوص بازگشت این کشور به اتحادیه عرب صورت نگرفته است.

وزیر خارجه لبنان افزود: خواستار بازگشت سوریه به آغوش اتحادیه عرب هستیم و این مواضعی که از سوی ما گرفته شده، در راستای منعفت لبنان و کشورهای عربی است.

وی تصریح کرد: متاسفیم که لیبی در نشست کنفرانس اقتصادی که لبنان میزبان آن بوده است، شرکت نکرد، اما باید مسئولیت ناپدید شدن امام موسی صدر (در دوره معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی) را بر عهده بگیرد.

به گزارش المیادین، وزیر خارجه لبنان گفت که مساله ناپدید شدن امام موسی صدر امروز مساله همه لبنانی‌ها و عرب‌ها است و همگان خواهان کشف سرنوشت او هستند.

از سوی دیگر، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت که در حال حاضر هیچ اشاره‌ای به عضویت مجدد سوریه به اتحادیه عرب نشده است، اما هر طرحی را که در این خصوص باشد، پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که هدف از اجلاس اقتصادی بیروت، خدمت کردن به یک دولت مشخص نیست، بلکه هدف از آن رشد و توسعه کشورهای شرکت کننده عربی در زمینه‌های مختلف است.

ابوالغیط گفت که نمی‌توان عرصه عربی را رها کرد و اراضی عربی را در اختیار همسایگان آن قرار داد.

وی با اشاره به عدم مشارکت برخی کشورها در اجلاس بیروت، اظهار داشت که «شک دارم که دولت آمریکا در موضوع تحریم این اجلاس دخالت کرده باشد.»

چهارمین اجلاس اقتصادی-اجتماعی اتحادیه عرب از روز یکشنبه مصادف با (۳۰ دیماه) در بیروت و با حضور شخصیت‌هایی و غیبت بسیاری از سران عرب - تحت عنوان «شکوفایی از دلایل صلح است» - آغاز به کار کرد.

از میان رؤسای اصلی بیش از ۲۰ کشور عربی تنها امیر قطر و رئیس‌جمهور موریتانی در این اجلاس حاضر شده‌اند و مقامات شرکت‌‌کننده از رده‌های پایین‌تر هستند.

نشست مذکور هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، اما اکنون نزدیک به شش سال است که برگزار نشده؛ آخرین دوره آن در عربستان سعودی ( ۲۰۱۳ ) بود و دوره‌های قبلی این نشست در کویت (۲۰۰۹) و مصر (۲۰۱۱) برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روز از کجا طلوع کرده تمام کشورهای عربی رفتند خدمت بشار اسد اخر ب حقیت رسیدند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج