۸۲۲۳۱۱
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

بحرین: هیچگاه موضعی علیه سوریه نداشته‌ایم!

وزیر خارجه بحرین که کشورش به تازگی سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرده است، می‌گوید که بحرین هیچگاه موضعی علیه نظام سوریه اتخاذ نکرده است.

خبرگزاری فارس: «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین که برای شرکت در اجلاس توسعه اقتصادی عربی به بیروت سفر کرده است در حاشیه این اجلاس گفت که حل بحران سوریه به دست ملت این کشور است و مدعی شد که «ما از بازگشت ملت سوریه به شهر و دیار خود خرسند می‌شویم.»

وی افزود که بازگشت ثبات به سوریه به فاجعه انسانی در این کشور که بزرگ‌ترین فاجعه از زمان جنگ جهانی دوم است، پایان داده خواهد شد.

آل خلیفه در مصاحبه با وبگاه «مصدر دبلوماسی» درباره دیدارش با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در سپتامبر گذشته در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد که این نخستین دیدار ما با ولید المعلم نبود و از سال ۲۰۱۱ این دهمین دیدار و شاید هم بیشتر از آن بود و من هر ساله با وی دیدار می‌کنم.

وزیر خارجه بحرین با اشاره به اینکه کشورش در گذشته نیز هیچ موضعی علیه نظام سوریه اتخاذ نکرده است، گفت: «به صراحت بگویم که اصلا ارتباطی به ما ندارد که مواضعی موافق و یا مخالف علیه نظام سوریه اتخاذ کنیم و به سوری‌ها بگوییم که چه کار کنند و چه کار نکنند و یا اینکه چه بخواهند و چه نخواهند، حرف ما دائما این بوده که علاقه‌مند به راه‌حل سیاسی برای تحقق خواسته‌های ملت سوریه بر اساس توافقنامه ژنو هستیم.

ما روابط دیپلماتیک با سوریه را قطع نکردیم و سفارت سوریه در بحرین در حال فعالیت طبیعی است و تعطیلی سفارت بحرین در سوریه نیز تصمیم شورای همکاری خلیج( فارس) بود اما روابط ما با سوریه قطع نشده است.»

وزیر خارجه بحرین همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سوریه پیش از اجلاس سران عرب در تونس به اتحادیه عرب بازمی‌گردد: تأکید کرد که نمی‌توان چنین چیزی را پیش‌بینی کرد زیرا این موضوع باید در اتحادیه عرب بررسی شود.

وی درباره احتمال مشارکت بحرین و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در بازسازی مناطق جنگ‌زده سوریه نیز گفت: «تا به این لحظه این موضوع بررسی نشده البته سخنان زیادی در این باره گفته می‌شود اما تا کنون هیچ نشستی برگزار نشده و این موضوع بررسی نشده است.»

آل خلیفه درباره بازگشایی سفارتخانه‌های بحرین و امارات در دمشق نیز تصریح کرد که کشورهای عربی و سوریه به منزله یک کشور عربی هستند اگرچه اختلاف دیدگاه نیز وجود دارد اما در نهایت این کشورها بایستی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وزیر خارجه در پاسخ به سوالی درباره کُندی ازسرگیری روابط با سوریه نیز گفت که کُندی در کار نیست، اجازه دهید هر اقدامی سر وقت خود انجام شود، سوریه بخشی از جهان عرب است و مسائل اجرایی در زمان مناسب انجام خواهد شد.

آل خلیفه همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضع بحرین و نقش آن در استراتژی آمریکا برای مقابله با ایران در منطقه گفت: «تمایل ندارم از کلمه ایران استفاده کنم زیرا ایران یک کشور همسایه دارای ملت و تمدن است و از هزاران سال پیش شناخته شده است، اختلاف ما با جمهوری اسلامی ایران و وضعیت موجود در آن است که اختلافات زیادی با آن داریم و اگر (استراتژی) باشد که به کاهش تنش در منطقه منجر شود و آنها سر عقل بیایند ما از این سیاست حمایت می‌کنیم.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا سفارت بحرین در لبنان وجود ندارد؟ گفت که سفارت بحرین در بیروت وجود داشت تا اینکه جنگ علیه لبنان آغاز شد و پس از آن هر زمان که ما درباره بازگشایی سفارت سخن گفتیم مسئولان لبنانی گفتند که این قضیه به بعد موکول شود البته مشکل از جانب دولت نیست و ان شاء الله سفارت مجدد بازگشایی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      یه غلط کردم رسمی!

    • ناجی

      دمشگرم مملکت خودش رومیچرخونه....همه که مثل ایران فضول نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی هم فضولند . شما انگار از رفتار کشور های حاشیه خلیج فارس اصلا خبر نداری و یا مثل منافقین از سگ های سعودی دستمزد میگیری که از گندکاری هاشون تعریف کنی

    • خزایی

      مردک احمق ما باید سر عقل بیایم یا باید به شما عقل تزریق کنیم؟!
      مطمئن باشید اگر در بحرین دموکراسی واقعی وجود داشته باشه و رفراندوم برگزار بشه این استان قدیم ایران و مردم فهیمش تماسل دارن به ایران برگردن نه اینکه در دامان شما خودفروخته ها سرکدب بشن

    • بدون نام

      بر دروغگو لعنت !
      عربستان سعودی و امارات و بحرین عمده ترین عامل و مشوق راه انداختن جنگ داخلی در سوریه به هدف سرنگونی بشار اسد و تجزیه ی سوریه و خوشخدمتی به اسرائیل بودند که پس از صرف میلیارد ها دلار پولو اتجهیز و اعزام هزاران سلفی داعش و جبهه النصره و احرار الشام و ..... آخرش هم شکست خوردن و ست از پا دراز تر به دروغگویی و کی بود کی بود من نبودم!!! روی آوردن

    • بدون نام

      بوقلمون ها با دیدن پیروزی اسد یکی یکی رنگ عوض می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج