۸۲۲۳۹۲
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

چراغپور: دفاع ما خام بازی می‌کند

یک کارشناس فوتبال می‌گوید مسیر صعود تیم ملی ایران تا نیمه‌نهایی آسان است اما ملی‌پوشان نباید از تیم‌های طراز اول قاره غافل شوند.

ایسنا: جلال چراغپور درباره عملکرد تیم ملی ایران مقابل عمان اظهار کرد: ما راه سختی تا شروع نیمه‌نهایی نداریم. در بازی با عمان هم دیدیم که بازیکن حریف شانس پنالتی را از دست داد و گل اول ما را دفاع‌شان به جهانبخش تقدیم کرد. بازیکنان عمان واقعا در دفاع بی‌تجربه بودند و ما در حمله به خصوص توسط طارمی موقعیت‌های زیادی از دست دادیم.

او افزود: عمانی‌ها فقط یک کار بلد بودند و آن‌هم این بود که خوب می‌دویدند. عمان در مقابل ایران، تیم درجه سومی بود. باید قبول کنیم که ایران جزو تیم‌های کلاس اول و دوم آسیاست اما چیزی که باعث نگرانی ماست، جدول مسابقات است چرا که مسیر ما را تا چهار تیم برتر، هموار کرده است.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: مسیر ژاپن و عربستان تا نیمه‌نهایی هموار نیست. شاعر می‌گوید: "این بیشه گمان مبر که خالی است؛ شاید که پلنگ خفته باشد". ما طوری بازی می کنیم که انگار بیشه خالی است. البته باید بگویم خیلی عالی جلو می‌رویم اما از یک چیز غافل هستیم. چین هم تیم طراز اول آسیا نیست. ما اولین جایی که بازی سخت داریم، شاید جلوی ژاپن باشد. یعنی تیمی که دارای اجرا در حمله باشد و حرکات ترکیبی انجام دهد.

چراغپور هم‌چنین به بررسی عملکرد مدافعان ایران پرداخت و گفت: دفاع ما خام بازی می‌کند. این که دقیقه یک پنالتی می‌کنیم، نشان از خامی مدافع است. دلیلش این است که تیم پیچیده‌ای به ما نخورده و اگر با تیمی پیچیده و دارای تاکتیک مواجه شویم، دچار مشکل خواهیم شد. این چهارمین بازی آسیایی است که ترکیب دفاعی ما تغییر کرده بود. بیش‌تر از این نباید از تیمی که در چهار بازی، چهار آرایش مختلف دارد، انتظار داشت. بازهم می‌گویم مسیری که می‌رویم آسان است و باید مراقب یک حریف قدر باشیم.

او خاطرنشان کرد: کی‌روش حفره وسط خط دفاعی تیم را دید و روزبه چشمی را آورد. سرمربی تیم ملی به او تاکید کرد که از وسط تکان نخورد. امید ابراهیمی نیز کمی به سمت راست رفت و آزاد شد. این تحولات که زنجیروار اتفاق افتاد، نشان می‌دهد که کی‌روش هم نگران مرکز دفاع است. هم‌چنین سانترهای زودهنگام از راست خیلی خام انجام می‌شد؛ طوری که از ۱۵ سانتر حتی یکی هم به طارمی نرسید. او باید خودش را تنظیم کند تا یک روز با سانتر غفوری و یک روز با سانتر رضاییان سر بزند.

این کارشناس فوتبال هم‌چنین به تمجید عملکرد هجومی تیم ملی پرداخت و افزود: مساله انتقال توپ از دفاع به حمله بسیار کامل انجام می‌شد. قبلا ضد حمله می‌کردیم اما الان انتقال توپ از دفاع به حمله را با سرعت بالا انجام می‌دهیم.

چراغپور در پایان به یکی دیگر از تغییرهای ترکیب تیم کی‌روش اشاره کرد و به ایسنا گفت: در دقیقه ۷۸ قدوس به جای دژاگه به بازی‌ آمد و سپس مسعود شجاعی در پست دژاگه وارد زمین شد. بنابراین می‌بینیم در پستی که پشت حمله است، سه بازیکن بازی کردند. اگر این تعویض‌ها برای گرم شدن این بازیکنان باشد، یک مساله است اما اگر مشکلی وجود دارد، باید جدی گرفت. فکر می‌کنم واقعا مشکل وجود دارد چون مهاجم‌ها به خوبی تغذیه نشدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حسینی ناهماهنگ

    • بدون نام

      کی روش میدونه داره چی کار میکنه و کاربلده لطفا این تیم تضعیف نکنید یک سوال خیابانی از برد تیم ملی خوشحال میشه وقتی پناتی گل نشد واقعا دیدنی بود غم و میشد دید یا حاج رضایی میاد از مایلی کهن تعریف میکنه اینها با میثاقی ار این دست نوچه هاای مافیان یک روز به زودی معلوم میشه حیف جاودانی و فردوسب پور که مافیا خانه نشینشون کرد...پدر پول بسوزه که همه رو مردور میکنه

      پاسخ ها

      • 57 یاران

        11/41. خوشحال باش ازاینکه مافیایی فوتبال شناختی،، واینها مدیون کیروش و فردوسی پور هستیم از علی دایی جلالی و حتی مرزبان انتظار حمایت از تیم ملی ایران وکیروش داشتیم، متاسفانه بخاطر مسائل مختلف سیاسی سکوت کرده هرکس فردوسی پور و کیروش نمیشه مافیا فوتبال ایران خیابانی، پروین و مایلی و قلعه‌نویی و ذوالفقار و،برانکو ،،،، بشناسیم

      • الکی خوش

        آره آقای کی روش و خط کشی پور ببخشید کی روشی پور ببخشید فردوسی پور کار درستند، بقیه مافیای فوتبال!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج