جاباما
۸۲۲۴۰۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آموزش تهیه کیش لورین فرانسوی

کیش لورین یک غذای فرانسوی خوشمزه است که از مواد مختلفی از جمله ژامبون و تخم مرغ و... تشکیل می‌شود. برای آموزش طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

وب‌سایت نمناک: کیش لورین یک غذای فرانسوی خوشمزه است که از مواد مختلفی از جمله ژامبون و تخم مرغ و...تشکیل می شود. برای آموزش طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیش لورین

  • ژامبون گوشت دودی: 220 گرم
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • خمیر پیراشکی: یک بسته
  • شیر: یک پیمانه
  • پنیر چدار: یک پیمانه
  • پیازچه: ½ پیمانه
  • تره خرد شده: یک قاشق سوپ‎خوری
  • نمک: ½ قاشق چای‎خوری
  • فلفل قرمز: ½ قاشق چای‎خوری
  • جوز هندی: به مقدار لازم
  • روغن مایع: 2 قاشق غذا خوری

آموزش تهیه کیش لورین فرانسوی

طرز تهیه:

1- ابتدا خمیر پیراشکی را درست کنید، سپس خمیر را پهن و به شکل دایره‎ای 30 سانتی فرم دهید. سپس بر روی یک قالب فر به قطر 25 و با ارتفاع 4 سانتی‎متر قرار بدهید، خمیر را با دست روی کف و دیواره های قالب قرار دهید و حداقل نیم ساعت در فریزر نگه دارید.

2- فر را از قبل روی دمای 175 درجه سانتی‎گراد گرم کنید.

3- کاغذ روغنی را به شکل دایره ای به قطر 30 سانتی‎متر ببرید و روی خمیر کف و دیواره ها را با کاغذ روغنی بپوشانید. در این‎صورت کاغذ 5 سانتی‎متر بالاتر از لبه‎های قالب قرار خواهد گرفت. دو سوم قالب را با لوبیا یا نخود خشک پر کنید تا اجازه ندهد خمیر پف کند.

4- قالب را برای 20 دقیقه در فر قرار دهید. سپس از فر خارج کنید، موادی که با آن روی خمیر را پر کردید بیرون بیاورید (راحت‎ترین شیوه برای انجام این کار این است که لبه‎های کاغذ را بلند کنید). سپس با استفاده از چنگال، سوراخ‎های ریزی را در تمام قسمت های کف خمیر ایجاد کنید. کیش را دوباره به فر بازگردانید و برای 10 دقیقه دیگر آن را بپزید تا همه جای آن کمی قهوه‎ای طلایی شود. آن را از فر خارج کنید و کنار بگذارید.

5- ژامبون گوشت را خرد و سرخ کنید (ژامبون بسته به ذائقه می تواند کمتر یا بیشتر استفاده شود). تابه بزرگی را روی شعله متوسط حرارت دهید. ورقه‎های ژامبون را در یک لایه در ته تابه بچینید و روغن را به آن اضافه کنید؛ گه گاهی ژامبون ها را برگردانید تا خوب سرخ شوند.

6- پس از سرخ شدن ژامبون ها چربی اضافی آن ها را با دستمال آشپزخانه بگیرید.

7- تخم مرغ‎ها را در کاسه‎ای بزرگ آنقدر هم بزنید تا کف کند و کرمی سفیدرنگ بدهد؛ سپس جوز هندی رنده شده، نمک، فلفل سیاه، تره و پیازچه را افزوده و کمی هم بزنید.

8- شیر و خامه را به مخلوط بیافزایید و مواد را خوب و با درجه بالای همزن هم بزنید تا کمی هوا وارد آن ها شود. این کار بافت کیش را سبک و پفدار نگه می‎دارد. ژامبون و پنیر را روی خمیر کیش بچینید.

9- در آخرین لحظه مخلوط تخم مرغ و شیر را دوباره برای چند ثانیه شدیداً هم بزنید، سپس آن را به آرامی درون قالب بریزید.

10- ژامبون و پنیر باید در مخلوط تخم مرغ و شیر معلق باشند، بنابراین ممکن است نیاز باشد به آرامی آن ها را کمی هم بزنید. همچنین تره‎ها و پیازچه که روی مخلوط شناور می‎شوند، باید به صورت برابر در سراسر سطح رویی قرار گیرند، بنابراین آن ها را با قاشق تنظیم کنید.

11- فر را از قبل در دمای 175 درجه سانتی‎گراد گرم کنید.

12- کیش را برای 30 تا 40 دقیقه در فر که از قبل گرم کردید، بپزید. بعد از 30 دقیقه با انگشت کمی مخلوط تخم مرغی (فیلینگ) را فشار دهید و چک کنید که چقدر پخته است. باید کمی شل و ول باشد. (وقتی سرد شود، خود را می‎گیرد).

13- وقتی کیش به دمای اتاق رسید و سرد شد، قابل خوردن است یا اگر می‎خواهید بعداً آن را سرو کنید، آن را در فر در دمای 90 درجه سانتی‎گراد کمی گرم کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج