۸۲۲۴۱۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ویدیو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از انواع بازاریابی دیجیتال و اینترنتی است که با استفاده از فیلم‌های کوتاه (در حدود ۱ تا ۵ دقیقه)، یک نام تجاری، محصول یا هر گونه خدمات را به مخاطبان معرفی و عرضه می‌کند.

برترین ها: ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از انواع بازاریابی دیجیتال و اینترنتی است که با استفاده از فیلم های کوتاه (در حدود ۱ تا ۵ دقیقه)، یک نام تجاری، محصول یا هر گونه خدمات را به مخاطبان معرفی و عرضه می کند.

ویدیو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ویدیو مارکتینگ سبب تغییر و تحول زیادی در برنامه ی کسب و کارها شده و پیش بینی ها نشان می دهد تا سال 2019، بیش از 80% فضای ترافیکی اینترنت به ویدیوها اختصاص داده خواهد شد. دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه ویدیو مارکتینگ جایگاه ویژه ای در تبلیغات پیدا کرده و به درد هر گونه کسب و کاری می خورد. در ادامه برخی از این دلایل را می آوریم.

مزایای ویدیو مارکتینگ:

1- ویدیو مارکتینگ مستقیما روی افراد تاثیرمی گذارد. ویدیو این برتری را نسبت به عکس و سایر تبلیغات دارد که قدرت صدا و تصویر و حرکت را همزمان باهم دارد و مستقیما روی افراد تاثیر می گذارد.

2- ویدیو مارکتینگ برای فروش حتی به تنبل ترین مخاطبان هم مناسب است. امروزه اکثر افراد گرایش کمی به خواندن متن های طولانی مخصوصا در دنیای دیجیتال دارند و دیدن را به خواندن ترجیح می دهند. با ویدیو مارکتینگ می توان در زمانی کوتاه، حجم بالایی از محتوا را به همه، حتی به تنبل ترین مخاطبان انتقال داد.

3- ویدیو مارکتینگ باعث افزایش فروش می شود. افراد با دیدن و شنیدن اطلاعات و توضیحات تکمیلی درمورد محصول، دید روشن تری نسبت به محصول پیدا می کنند و راحت تر برای خرید تصمیم می گیرند.

4- ویدیو مارکتینگ باعث افزایش میزان اعتماد خریداران می شود. بعضی از مردم هنوز به فروش آن لاین اعتماد کافی ندارند. با ویدیو مارکتینگ و نشان دادن درست محصول راحت تر می توانیم اعتماد آن ها را جلب کنیم که از فضای امنی خرید می کنند.

ویدیو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

۵- ویدیو مارکتینگ مستقیما روی میزان بازدید سایت شما تاثیر می گذارد و رتبه بندی سایتتان را در موتورهای جست و جو بالا می برد.

۶- در ویدیو مارکتینگ امکان تمرکز مستقیم روی یک محصول یا نوعی از خدمات وجود دارد. کافی است محصولتان را خوب معرفی کنید و داستان محصول یا سرویس خود را درست تعریف کنید تا روی مخاطب تاثیر مستقیم و خوبی بگذارد.

۷- از دیگر مزایای ویدیو مارکتینگ آسان بودن دسترسی به آن است. امروزه افراد بیشتر از هر چیزی به گوشی های خود و اینترنت دسترسی دارند. طبق آمار ویدیوها در آپارات ۷.۵ میلیون بازدید در روز و در یوتیوب ۸ میلیارد بازدیدکننده در روز دارند. تعداد بازدید ویدیوها در اینستاگرام و تلگرام هم بسیار زیاد است. به همین دلیل امروزه ویدیو مارکتینگ یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین راه ها برای تبلیغات و جذب مخاطب است.

۸- ویدیو مارکتینگ علاوه بر توانایی داستان سازی، مهیج است. ویدیو مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که از راه موسیقی به مرکز احساسات مغز دسترسی پیدا کنید. استفاده از افراد مشهور و سلبریتی ها در ویدیو مارکتینگ نیز رابطه مستقیمی با ایجاد علاقه و جلب توجه مردم، اعتماد و خرید آن ها دارد.

برای ویدیو مارکتینگ چه چیزهایی نیاز است؟

۱- قبل از هر چیز شما باید بودجه ی خوبی را صرف ویدیو مارکتینگ بکنید. این بودجه شامل تهیه ی تجهیزات مناسب برای ساخت ویدیو، نرم افزار ویرایش خوب، راهنمای بازاریابی ویدیویی و ... می شود. ممکن است ویدیو مارکتینگ بنظرتان پرهزینه بیاید، ولی خوبی آن این است که یک بار هزینه برای ساخت یک ویدیو خوب کافی است و شما می توانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید و بازخورد داشته باشید و خودتان نتایج بدست آمده را مشاهده کنید.

۲- در ویدیو مارکتینگ باید سناریویی برای خود آماده کنید و روایت خود را داشته باشید. باید دقیق به این فکر کنید که چه داستانی می خواهید بگویید و چطور آن را بیان کنید.

۳- در ویدیو مارکتینگ مخاطبتان را سرگرم کنید. اگر ویدیو فقط جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد مخاطب زیادی جذب نمی کند. ویدیو باید خودش جالب و سرگرم کننده باشد. مثلا ویدیوهایی که انیمیشنی هستند و جنبه ی طنز دارند بسیار موفقیت آمیزهستند. ویدیوتان باید یک داستان جالب و سرگرم کننده داشته باشد، تصاویر خلاقانه و جذاب داشته باشد، موسیقی زیبا و مناسبی داشته باشد و هر چیزی که باعث سرگرم کردن مخاطب می شود.

۴- در ویدیو مارکتینگ سعی کنید تا جایی که می توانید ویدیوتان کوتاه یا به قول معروف مختصر و مفید باشد. معمولا افراد وقت زیادی را صرف یک ویدیو در اینترنت نمی کنند و به سرعت از آن می گذرند. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید ویدیوتان را برش دهید و نکات اضافی و غیرضروری را حذف کنید. در کمترین زمان بیشترین و بهترین محتوا را به مخاطب انتقال دهید.

ویدیو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

5- بازدهی ویدیو مارکتینگ ارتباط مستقیمی با نحوه و میزان انتشار آن دارد. ویدیوهای خود را بطور گسترده انتشار دهید. در وب سایت، کانال تلگرام و اینستاگرام خودتان آن را بگذارید. آن را برای تبلیغ به وب سایت ها و کانال های تلگرام و اینستاگرام های دیگر نیز بفرستید. می توانید آن را در یوتیوب، آپارات و ... نیز نشر دهید.

6- پیگیر آمارها باشید. با بررسی آمارها و داده های بدست آمده بعد از انتشار ویدیوتان می توانید متوجه شوید که ویدیو مارکتینگ کجاها برایتان بازخورد بیشتری دارد و کدام یک از ویدیوهایتان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و دلیلش چیست.

7- برای ویدیو مارکتینگ باید یک عنوان مناسب پیدا کنید که افراد را به بازدید و انتشار ویدیو ترغیب کند و روی آن ها تاثیر مطلوبی بگذارد.

8- لوگوی موسسه یا شرکتتان را در ویدیو بگذارید تا دیده و به مردم معرفی شود.

9- در ویدیو مارکتینگ بخشی را به معرفی کردن آدرس ها، تلفن ها و راه های ارتباطی دیگر اختصاص دهید تا مخاطبان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و از شما خرید کنند یا از سرویس های شما بهره مند شوند.

منابع:

www.kavimo.com

www.behido.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج