۸۲۲۴۵۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

راهیابی معدل پایینی‌ها به دانشگاه

دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موجب می‌شود افراد با معدل پایین به دانشگاه راه پیدا کنند، گفت: پیش بینی ما این است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سبب شده کسانی که معدل کمتر دارند یا احتمال قبولی در کنکور را نمی‌دهند وارد دانشگاه شوند و مشکلات تا حدی تقلیل پیدا کند.

خبرگزاری ایلنا: دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش در خصوص حذف کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گفت: سازمان سنجش مدعی است، چون شرایط فراهم نبوده کنکور را حذف نکرده‌‎ایم.

مهدی نوید ادهم (دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش) در خصوص اظهارات وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی مبنی بر به حداقل رسیدن تبلیغات کلاس‌های کنکور و کتب کمک آموزشی در تلویزیون گفت: امیدواریم که همینطور باشد و این تبلغات به حداقل به برسد، زیرا یکی از مشکلات ما تبلیغات رسانه‌ای است که به تب کنکور دامن می‌زد.

ادهم در خصوص تاکید رهبری در راستای به حداقل رسیدن تبلیغات کتب کمک آموزشی و کلاس‌های کنکور در رسانه ملی گفت: تبلیغات کلاس‌های کنکور و کتب کمک آموزشی کمتر شده و امیدوارم تبلیغات آسیب‌زا به حداقل برسد.

دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش درباره مقاومت سازمان سنجش در برابر حذف شدن کنکور گفت: قانون حذف کنکور دو بار تغییر کرد و دوستان ما در سازمان سنجش مدعی هستند که چون شرایط آماده نبوده است نتوانستند قانون را اجرا کنند اما ادعای کارشناسان آموزش و پرورش این است که اتفاقا شرایط هم آماده بوده است، مثل شرایطی که برای سوابق تحصیلی آماده بوده است. برخی از دست اندرکاران به روشی غیر از روش کنکور موجود اعتقاد نداشتند، لذا به هر طریقی که می‌شد از اجرای قانون طفره رفتند تا به این مرحله رسیدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیان شده است که می‌توان ۸۵ درصد دانشجویان را بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش کرد. البته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بیشتر در دانشگاه‌های غیردولتی، شبانه روزی‌ها، پیام نور و... است. در صورتی که صراحت قانون حذف کنکور به این صورت است که اگر برای پذیرش در کنکور کسب ۱۰۰ نمره قابل قبول است، باید ۸۵ نمره بر اساس پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و ۱۵ نمره هم بر اساس نمره‌ای باشد که از کنکور کسب می‌کنند و امیدواریم به این سمت بروند.

نوید ادهم در خصوص پذیرش دانشگاه‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کنند، گفت: اقدام خوبی که اکنون سازمان معاونت آموزشی وزارت علوم انجام داده این است که قرار است قبل از زمان برگزاری کنکور آن رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که می‌توانند با سابقه‌هایی تحصیلی جذب داشته باشند را اعلام کنند. تا بر این اساس داوطلبان به صورت اختیاری با آن معدلی که دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند، سپس در فاصله‌ای یک ماهه کنکور برگزار شود.

دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موجب می‌شود افراد با معدل پایین به دانشگاه راه پیدا کنند، گفت: پیش بینی ما این است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سبب شده کسانی که معدل کمتر دارند یا احتمال قبولی در کنکور را نمی‌دهند وارد دانشگاه شوند و مشکلات تا حدی تقلیل پیدا کند.

او در این باره اظهار داشت: پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گامی برای اجرای قانون حذف کنکور خواهد بود اما ای گام خیلی محتاطانه است و در همان مسیر رخ می‌دهد. من از حسن تدبیری که معاونت آموزشی وزارت علوم اعلام کرده استقبال می‌کنم و نظرم در این باره مثبت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جامعه از افزایش بی حد و اندازه تبعیض ، در حال ترکیدن است ، امید به اینده ، جوانان مستعد به صفر رسیده است .

      پاسخ ها

      • hassan.h

        حذف کنکور و جایگزینی سوابق تحصیلی یک خیانت است و قابل قبول نیست
        تفاوت فاحش سلائق معلمین و نیز نحوه برگزاری امتحانات اینها دلایل محکمی هستند که قابل قبول بودن سابقه تحصیلی را نفی می کند
        کنکور باید باشد و اصلاح شود در کنکور فقط معلومات نباید محک نمی شود توانمندی و هوش افراد بسیار مهم است

    • بدون نام

      خودتون هم مونديد كه چيكار كنيد

    • بدون نام

      حداقل نمره ی قبولی در هر رشته را تعیین کنید تا مدرک تحصیلی ایران ، معتبر بمونه ..‌‌. این کار باعث جذب دانشجوی خارجی هم می شه ....

    • نیلا

      حذف کنکور بی عدالتیه!
      از برترین ها تقاضا دارم که بیشتر روی این قضیه مانور بده!
      اگر کنکور حذف بشه خانواده های مرفه که تمکن مالی دارن و میتونن کلاس خصوصی،معلم خصوصی و... بگیرن میتونن اینده بچه هاشونو تضمین کنن درحالی که خیلی از دانش اموزا مجبورا تو این شرایط اقتصادی برای هزینه ادامه تحصیلشون کار کنن!
      دیگه کسی نمیتونه از رشته های دیگه وارد رشته پزشکی بشه و منحصر میشه به رشته تجربی!
      نرخ بیکاری فوق العاده افزایش پیدا میکنه!
      پارتی بازی کاملا فراگیر میشه...!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج