جاباما
۸۲۲۴۸۲
۵ نظر
۵۰۶۹
۵ نظر
۵۰۶۹
پ

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

از طرف دیگر دکور آشپزخانه بیش از قسمت‌های دیگر منزل جلوی چشم شما قرار دارد و به همین دلیل می‌توان گفت که طراحی دکور آشپزخانه جزو اساسی‌ترین بخش‌های طراحی داخلی یک منزل است.

مجله قرمز: آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل شما است و شما هر روز وقت زیادی را در آن سپری می‌کنید. از طرف دیگر دکور آشپزخانه بیش از قسمت‌های دیگر منزل جلوی چشم شما قرار دارد و به همین دلیل می‌توان گفت که طراحی دکور آشپزخانه جزو اساسی‌ترین بخش‌های طراحی داخلی یک منزل است.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

اما شما در طراحی دکوراسیون منزل و به خصوص دکور آشپزخانه خود به چه چیزهایی توجه می‌کنید؟ سبک خاص؟ صرفه جویی در هزینه یا چیزهای دیگر؟ به روز بودن و مدل جدید بودن، پاسخی است که بیشتر افراد به این سوال می‌دهند. اما به روزترین و جدیدترین سبک‌های دکور آشپزخانه کدامند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز پنج سبک جدید دکور آشپزخانه را که در سال ۲۰۱۹ مد روز خواهد بود معرفی خواهیم کرد و در ادامه سه سبکی را که در حال حاضر از مد افتاده‌اند بیان خواهیم نمود.

آشپزخانه منزل شما باید فضایی دلپذیر، جذاب و آرامش بخش داشته باشد. اگر این موارد در دکور آشپزخانه رعایت نشود تمام تلاش‌ها و هزینه‌های شما بیهوده خواهد بود. پس سعی کنید قبل از هر چیزی این فاکتورها را در طراحی فضا در نظر بگیرید و فضایی دلچسب و آرام برای خانواده خلق کنید. پس از آن می‌توانید به فاکتورهای دیگر مثل سبک‌های جدید و … توجه کنید. البته هیچ کس دکور آشپزخانه دمده را دوست ندارد و همه ترجیح می‌دهند دکوراسیونی به روز و مدرن برای آشپزخانه خود انتخاب کنند پس برای همه کسانی که قصد دکور آشپزخانه خود را دارند لازم است که با سبک‌های جدید آشنا شوند و سبک‌های قدیمی و از مد افتاده را کنار بگذارند و یا تغییر دهند.
پنج سبک جدید دکور آشپزخانه که این روزها پرطرفدارند

با شروع هر سال میلادی، شرکت‌های بزرگ طراحی و طراحان داخلی معروف و صاحب سبک نسبت به معرفی سبک‌ها و مدل‌های جدید طراحی اقدام می‌کنند، این سبک‌ها و مدل‌ها می‌تواند شامل رنگ سال، مدل روشنایی و سبک دکور آشپزخانه و قسمت‌های مختلف منزل باشد. در سال ۲۰۱۹ نیز طبق روال هر سال، این مدل‌ها معرفی شده‌اند و چیزی که در آن‌ها بیشتر جلب توجه می‌کند کاربردی شدن و متنوع شدن سبک‌های جدید است. پس اگر قصد طراحی یک خانه جدید برای خودتان را دارید یا تصمیم گرفته‌اید دکوراسیون آشپزخانه منزل خود را تغییر دهید در این بخش جدیدترین سبک‌ها و مدل‌ها را برای این کار بشناسید تا یک طراحی به روز و زیبا انجام دهید.

۱- دیوارهای سرامیکی تا سقف در دکور آشپزخانه

دیوارهای آجری و سرامیکی در آشپزخانه مدتی است که مد روز شده‌اند اما با توجه به پیش بینی‌های طراحان در شرکت Houzz این سبک قرار است در سال ۲۰۱۹ بیش از گذشته محبوب و پرطرفدار شود. سبک جدید این مدل که امسال مد روز خواهد بود دیوارهای سرامیکی کشیده شده تا سقف هستند و قفط قسمت بین کابینت‌ها و بالای کانتر را شامل نمی‌شوند. پس اگر دیواری در آشپزخانه دارید که تا سقف خالی است (مانند آن چه که در تصویر می‌بینید) می‌توانید برای جلوه بیشتر، آن را تا با سرامیک‌های کوچک رنگی و حتی آجرهای تزئینی بپوشانید و آشپزخانه‌ای مد روز و جذاب داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

۲- تقسیم کننده‌های فضا از جنس شیشه و فلز برای دکور آشپزخانه

شرکت Houzz با تایید این که دیوارها و تقسیم کننده‌های فضا از جنس شیشه و فلز چند سال است که در دنیای طراحی داخلی مد روز هستند و برای حمام و دستشویی و ورودی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۹ می‌توانید از این جداکننده‌ها در قسمت‌های داخلی منزل از جمله آشپزخانه نیز استفاده کنید. شما می‌توانید با یک تقسیم کننده شیشه‌ای، فضای آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا کنید تا بوی غذا و صدا باعث ایجاد مزاحمت نشود. علاوه بر این جلوه زیبایی که این تقسیم کننده‌ها به وجود می‌آورند حالتی مدرن و جذاب به دکوراسیون منزل شما خواهند داد و در عین وجود ارتباط، فضاها مستقل از هم خواهند بود.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

۳- رنگ‌های تیره و متفاوت برای دکور آشپزخانه

همه کارشناسان و طراحان خبره روی این مورد اتفاق نظر دارند که رنگ‌های تیره و متفاوت در دکوراسیون آشپزخانه برای سال ۲۰۱۹ محبوب و پرطرفدار خواهند بود. این روزها مشتریان به از رنگ‌های خاکستری روشن و سفید و کرم خسته شده‌اند و به دنبال رنگ‌هایی هستند که ظاهری متفاوت به آشپزخانه آن‌ها بدهد. رنگ‌های تیره مثل مشکی و سرمه‌ای در سال جدید برای دکوراسیون آشپزخانه بسیار شیک مد روز خواهند بود به خصوص اگر از رنگ سرمه‌ای در زمینه و به همراه لوازم تزئینی به رنگ طلایی استفاده کنید و ترکیبی زیبا و ایده آل بسازید. البته برای جلوگیری از تیره و تاریک شدن فضای آشپزخانه توصیه می‌شود در استفاده از رنگ‌های تیره زیاده روی نکنید.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

۴- استفاده از نیمکت به جای صندلی در دکور آشپزخانه

هر آشپزخانه‌ای به میز و تعدادی صندلی نیاز دارد تا افراد خانواده و مهمانان بتوانند دور هم بنشینند و غذا صرف کنند. اما جمع و جور کردن تعداد زیادی صندلی دور میز و مرتب نگه داشتن آن‌ها دردسر زیادی دارد و طبق نظر کارشناسان طراحی این سبک از دکوراسیون برای آشپزخانه قدیمی شده است. شما می‌توانید برای به روز کردن فضای آشپزخانه و اتاق ناهارخوری خود به جای میز و صندلی از میز و نیمکت استفاده کنید. این کار مزایای زیادی دارد از جمله این که هدررفت فضا را به حداقل می‌رساند و تعداد افراد بیشتری می‌توانند دور میز بنشینند و صمیمیت بین آن‌ها بیشتر شود. از طرف دیگر هزینه این نیمکت‌ها و دردسر مرتب نگه داشتن آن‌ها خیلی کمتر از صندلی است.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

۵- کابینت‌های صورتی برای دکوراسیون آشپزخانه

رنگ کابینت‌ها تاثیر چشمگیری در دکوراسیون آشپزخانه شما دارند و باید این رنگ را با دقت و متناسب با مد روز انتخاب کنید. اگر به دنبال یک رنگ جدید و متفاوت برای کابینت‌های آشپزخانه خود هستید و رنگ‌های تیره مورد علاقه شما نیستند رنگ صورتی پیشنهاد ما به شما است. کارشناسان طراحی نوع خاصی از صورتی برای سال ۲۰۱۹ معرفی کرده‌اند که به رنگ گلی هم معروف است و حالتی خنثی و مدرن دارد. در نتیجه هم علاقمندان به رنگ‌های شاد و زیبا و هم علاقمندان به رنگ‌های مدرن و کلاسیک را راضی نگه خواهد داشتت. این رنگ حسی آرامش بخش دارد و با رنگ‌های شاد و روشن هم ترکیبی عالی به وجود می‌آورد و آشپزخانه شما را از تاریکی و دلگیری خارج می‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

و سه سبک دکور آشپزخانه که دیگر از مد افتاده‌اند

در دنیای طراحی هر ورودی با خروجی همراه است یعنی وقتی چیزی مد می‌شود چیز دیگری هم از مد می‌افتد تا این چرخه و جایگزینی کامل شود. پس هر سال سبک‌ها و مدل‌هایی که مدت زیادی از معرفی آن‌ها گذشته است، چندان پرطرفدار نبوده‌اند و یا کاربردی بودن آن‌ها به خوبی اثبات نشده است از مد می‌افتند و فراموش می‌شوند. شناسایی این سبک‌های از مد افتاده هم در کنار سبک‌های جدید برای همه طراحان و علاقمندان به طراحی ضروری است چون در غیر این صورت نمی‌توانند یک طراحی زیبا و به روز ارائه دهند. پس اگر می‌خواهید از قدیمی نبودن دکور آشپزخانه خود مطمئن باشید در ادامه سه سبک دمده در طراحی دکوراسیون آشپزخانه را بشناسید.

۱- آشپزخانه‌های سرتاپا سفید

همان طور که گفتیم رنگ‌های تیره ترند اصلی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستند و این به معنای آن است که رنگ‌های بسیار روشن مثل سفید جایی در آشپزخانه‌های امروزی ندارند. البته سفید رنگی نیست که بتوان آن را به طور کامل حذف کرد ولی آشپزخانه‌هایی که تمام قسمت‌های آن سفید باشند قدیمی شده‌اند. اگر شما چنین آشپزخانه‌ای دارید نگران نباشید چون می‌توانید با تغییر دادن یکی دو قسمت و اضافه کردن رنگ‌های تیره و مد روز در دیوارها، میز و صندلی، کابینت‌ها و حتی اکسسوری‌ها، جلوه‌ای شیک و مدرن به آشپزخانه خود بدهید.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

۲- یک دیوار با رنگ متفاوت

مدتی پیش یکی از سبک‌های شیک و مدرن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه این بود که یکی از دیوارها به رنگی متفاوت رنگ آمیزی شود یا در آن از کاغذ دیواری و سرامیک و … استفاده شود تا با بقیه دیوارها تفاوت داشته باشد. اما در حال حاضر این سبک قدیمی و دمده شده است و اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه شما با مدل‌های سال ۲۰۱۹ همخوانی داشته باشد بهتر است این سبک و روش را فراموش کنید و یا همه دیوارها را با رنگی خاص و زیبا رنگ کنید یا این که قید رنگ‌های تند و متفاوت را به کلی بزنید.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

۳- قفسه‌های باز و بدون در

چند سال پیش قفسه‌ها و کابینت‌های بدون در به یک سبک محبوب در طراحی آشپزخانه تبدیل شدند اما با شروع سال ۲۰۱۹ این سبک دیگر مد روز نخواهد بود. طراحان معتقدند که عمر این سبک به سر آمده است چون نه تنها از نظر زیبایی شناسی دیگر جذابیتی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود بلکه از نظر کاربردی هم ارزش چندانی ندارند. از آنجایی که می‌دانید طرح‌های کاربردی اهمیت بیشتری در طراحی امروز دارند پس جایی هم برای قفسه‌های بدون در نیست و بهتر است به دنبال یک سبک به‌روزتر و مدرن‌تر و کاربردی‌تر برای دکوراسیون آشپزخانه خود باشید.

دکوراسیون آشپزخانه؛ سبک‌های جدید و پرطرفدار اینجاست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برام جالب گذاشتن این مطلب تو یه مجله فارسی زبون برای چیه اخه.اولا که به نظرم 90 درصد خونه های ما ایرانی ها همچین اشپزخونه ایی نداره.دوما اون ده درصد هم با هزینه های گزاف طراح داخلی میارند برای چیدمان خونشون.واقعا گذاشتن همچین مطالبی به چه دردی میخوره

      پاسخ ها

      • مجتبی

        والا با این نوناشون

      • بدون نام

        اتفاقا به درد میخوره.

      • بدون نام

        همون اشپزخونه کوچیک و اتاق کوچیک رو هم با کمی سلیقه و الهام گرفتن از همین عکسا میشه به قشنگترین وجه ممکن ساخت.

    • صبا

      بیشترشون خیلی قشنگن, جزیره گرانیت هم جالبه بهش فکر نکرده بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج