جاباما
۸۲۲۴۹۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

صادقی: شلاق، روش مواجهه با هیچ تفکری نیست

رییس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس با بیان اینکه وضع مقررات، حبس و شلاق هیچ یک از روش مقابله با یک تفکر نیست، گفت: چنین برخوردهایی نه تنها مسئله‌‎ای را حل نخواهد کرد بلکه به محبوبیت فرد نیز می‌افزاید.

خبرگزاری ایسنا: رییس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس با بیان اینکه وضع مقررات، حبس و شلاق هیچ یک از روش مقابله با یک تفکر نیست، گفت: چنین برخوردهایی نه تنها مسئله‌‎ای را حل نخواهد کرد بلکه به محبوبیت فرد نیز می‌افزاید.

محمود صادقی با اشاره به حکم صادره برای سید حسن آقامیری به اتهام‌های هتک حیثیت، توهین به مقدسات و تشویش اذهان عمومی، اظهار کرد: نسبت به این ماجرا واکنش محتاطانه‌ای داشتم، شاید به این دلیل که برخی روش‎های آقای آقامیری در انتقال پیام‌های دینی را نمی‌پسندم ولی این مسئله نشان داد که متولیان رسمی ترویج دین یعنی روحانیون و صداوسیما در انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان ضعیف عمل کرده‌اند که یک بیان متفاوت اینچنین مخاطب جذب می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ویژگی و هنر آقای آقامیری این است که با زبان نسل جوان صحبت می‎کند، افزود: البته در ادبیات دینی ما نیز تأکید و سفارش شده که فرزندانتان را مطابق آداب زمان البته با حفظ چارچوب‌ها تربیت کنید.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۴۱ شهید مطهری درباره نسل جوان یک سخنرانی دارد که در آن سال‌ها سخنانی بیان شده که همین امروز نیز کاربرد دارد و این نشان می‎‌دهد که در طول این سالیان پس از انقلاب اسلامی روحانیت نتوانسته آنطور که باید با نسل جدید ارتباط برقرار کند و به جز برخی افراد معدود مانند حجت الاسلام قرائتی گام‌های موفق کمتری در این مسیر برداشته شده است.

تأکید بر مفاهیم اصیل دینی فطرت پاک جوانان را جذب می‌کند

صادقی با بیان اینکه البته تأکید آقامیری بیشتر بر عناصر جوهره دین است تا مناسک دین، افزود: برای نمونه برخی احادیث از جمله حدیث امام صادق(ع) در باب امانتداری که می‌فرمایند ملاک دینداری مسلمان "امانت‌داری و صداقت" است نه "طول رکوع و سجود"؛ نسل جوان که فطرتی پاک دارد وقتی این پیام‌های اصیل دینی را دریافت می‌کند به این سو گرایش پیدا می‌‎کند.

حبس و شلاق هیچ مسئله‌ای را حل نخواهد کرد

وی با اشاره به بررسی طرح جرم انگاری فرقه‌های انحرافی در مجلس، اضافه کرد: وضع مقررات، حبس و شلاق هیچ یک از این مسائل را حل نخواهد کرد و برای مقابله با یک تفکر باید مواجهه‌هایی از جنس فرهنگ و هنر ارائه کرد و چنین برخوردهایی هم محبوبیت فرد را بیشتر می‎کند و هم اینکه مسئله‌ای را حل نخواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چنین مواردی اگر فردی حرفی را زده باید در منبر جواب او را داد نه اینکه با چنین مواردی برخوردهای قضایی کرد.

تنگناهای معیشتی و تبعیض باعث شده جامعه حالتی اعتراضی به خود بگیرد

وی ادامه داد: در حال حاضر جامعه به دلیل تنگناهای معیشتی و تبعیض، حالتی اعتراضی به خود گرفته و احساس می‌کند حاکمیت صدای او را نمی‌شنود لذا بعضا با صداهای مخالفی که بلند می‌شود، همراهی می‌‎کند. در این مسیر نباید با همان نگاه‌های ۱۰ سال گذشته با جامعه مواجه شد.

امروز هر فرد خود کنشگر شده است

صادقی با بیان اینکه امروز مردم با ابزارهای ارتباطی که در اختیار دارند نه تنها نسبت به کوچکترین وقایع واکنش دارند بلکه خود کنشگر هم هستند، ادامه داد: در عین حال، تبادل اطلاعات در لحظه به نحوی شده است که اگر لحظه‌ای در اخبار نباشیم از جامعه عقب مانده‌ایم لذا باید پالس‎هایی که از سوی مردم در این فضا داده می‎شود به خوبی درک شود.

ریشه اعتراضات اخیر در فضای مجازی به مجلس فرآیند انتخابات است

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس افزود: گاهی اعتراض به یک نماینده مانند محمود صادقی اعتراض به شخص او نیست بلکه اعتراض به فرآیندی است که محمود صادقی از آن طریق به نمایندگی مردم برگزیده شده و بعضا خیلی از اعتراض کننده‌ها محمود صادقی را نماینده خود نمی‌دانند و خود را نزدیک به این مجلس نمی‎دانند.

وی افزود: در واقع ریشه انتقادات و اعتراضات نهفته اخیر به ویژه در فضای مجازی نیز همین مسئله است که جامعه نتوانسته انتخاب واقعی خود را راهی مجلس کند و از بین بد و بدتر انتخاب کرده است که این مسئله باید درک، عارضه یابی و تحلیل شود اما ما یک سال دیگر انتخابات داریم و باز هم همین شرایط حاکم است.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: رهبری در آستانه انتخابات خواستار حضور حتی مخالفان در انتخابات به خاطر "ایران" شدند لذا پس از انتخابات نیز باید صدای این قشر نیز حداقل شنیده شود و ضرورت این مهم نیز اصلاح فرآیند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس خلافکاران عزیز جشن بگیرید از امروز آزاد هستید !!!

      پاسخ ها

      • @

        آقای صادقی عشق توئیت؟؟ اتفاقا کسانی که ترویج دین و قرآن رو میکنن اگه خطایی انجام دادن باید به شدت برخورد بشه چون نه تنها لباس روحانیت رو به سخره گرفته بلکه با اعتقادات مردم بازی میکنه.شلاق کمترین حکم این مردیکه از خدا بیخبره

      • سعید

        سانسورچی! متوجه شدم تو و اخبار برترین ها از مسلک ایشون هستید!
        وگرنه نه چرا مسئله شفاف سازی رو سانسور میکنی؟

    • بدون نام

      کار اقای صادقی به جایی رسیده که خودش رو از خداوند هم داناتر میدونه. خداوند در قران بارها از شلاق برای برخی خلافها نامبرده اما این اقا. میگه شلاق نه !!!!!خدا عاقبت همه رو به خیر کنه !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج