جاباما
۸۲۲۵۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

جزئیات تازه درباره بیمه‌های شخص ثالث

رئیس کل بیمه مرکزی جزئیات راننده محور شدن در بیمه‌های شخص ثالث را اعلام کرد و اطمینان داد که برای اضافه کردن افراد به بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث، هزینه اضافه‌ای دریافت نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کل بیمه مرکزی جزئیات راننده محور شدن در بیمه‌های شخص ثالث را اعلام کرد و اطمینان داد که برای اضافه کردن افراد به بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث، هزینه اضافه‌ای دریافت نمی‌شود.

اظهارات پیشین رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر "راننده محور" شدن بیمه‌های شخص ثالث از سال آینده باعث به وجود آمدن ابهامات و گمانه زنی‌هایی در این رابطه شد. در همین باره غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه "راننده محور" شدن صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از اواخر سال آینده به صورت پایلوت آغاز خواهد شد، گفت: این طرح به منظور دخالت دادن نحوه رانندگی افراد و خطرساز بودن یا نبودن آنها در صدور بیمه‌نامه است؛ به همین منظور بیمه‌نامه‌ها به نام مالکان خودرو که راننده اصلی خودرو هستند صادر می‌شود. در این صورت می‌توان به رانندگانی که رانندگی بهتری دارند تخفیفاتی هم ارائه کرد.

او با تاکید بر اینکه باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمه‌نامه آنها لحاظ شود، درباره جزئیات احتمالی این طرح اظهار کرد: برای هر خودرو یک بیمه‌نامه شخص ثالث را با توجه به ویژگی‌های آن راننده (مالک خودرو) صادر می‌کنیم. در اینجا ممکن است آن مالک خودرو بخواهد علاوه بر خودش افراد دیگری هم از آن وسیله استفاده کنند که در این صورت نام آن افراد را هم اضافه می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه برای تعداد افرادی (جز راننده اصلی) که به این بیمه‌نامه‌ها اضافه می‌شوند هزینه اضافه‌ای دریافت نخواهد شد، گفت: نحوه رانندگی فرد یا افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند به عهده نیروی انتظامی است که از این جهت اجرای این طرح نیازمند همکاری نیروی انتظامی است.

این توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی تا حدود زیادی از ابهامات پیشین طرح جدید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث "راننده محور" می‌کاهد. با این حال به نظر می‌رسد برای اطلاع بیشتر از چند و چون و نحوه صدور این بیمه‌نامه‌ها باید منتظر عملیاتی شدن این طرح باشیم.

با این حال آنچه از کلیات این طرح برمی‌آید این است که فقط افرادی که نام‌شان‌ در بیمه‌نامه شخص ثالث درج شده است حق استفاده از پوشش بیمه‌نامه صادر شده را دارند و اگر بر حسب اتفاق یا ضرورت شخصی غیر از این افراد، خودرو را در اختیار بگیرد و حادثه‌ای رقم بزند، شرکت‌های بیمه مسئولیتی در برابر آن خسارت ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا می‌آمرزد مدیرانی را که به فکر چاپیدن مردم از راههای مختلف هر بار به روشی وحدت لعنت کند نمایندگانی را که بااین افراد سودجو همراه می شوند

    • بدون نام

      درد شما فقط،پول است با دولت همدست شدید پدر مردم را در آورید باقیش چرت پرت است

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه که هیچ طرحی برای آسایش مردم نمیریزید و فقط مردم رو بیشتر میدوشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیش لعنت و........

    • بدون نام

      نه مثل اینکه اینجوری نمیشه باید به فکر اساسی کنیم که دیگه هر بلایی دلتون خواست سر ملت نیارید

    • وانک علا خلق عظیم

      چرت و پرت اضافه کنید

    • بدون نام

      شیطون بایدازاینها درس بگیره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوایل این طرح بیمه پول نمی گرند تا بعدآ که طرح خوب جا افتاد بعدآ شروع میکنند به اندازه رانندها پول میگیرند

    • بدون نام

      مردم میخان ماشین خریدو فروش کنن ای چ مسخره بازیه ای جور باشه هیچ کی وسیلشو بیمه نمیکنه مگه با عقل جور در میاد ای جور چیزی

    • سعیدا

      سود روز شمار بانک رو برداشتن کردن ماه شمار که سود بیشتری به جیب بزنن اما جریمه دیر کرد اقساط همون روز شمار محاسبه میشه بیمه رو که شما بعد از 10 سال بدون خسارت میری بیمه کنی باز با تخفیفاتش از سال قبلش حداقل 20% اضافه میشه رو دارن با کلی کلک و ملیجک بازی میکنن فقط به راننده که باز با هزار بهونه از دادن خسارت سر باز بزنن یارانه هم با اینکه همه چیز امسال سه برابر شده دارن میگن فقط به 5 دهک اونم ثابت میدیم خودر رو هم که 2 تا فرغون ساز با دیکتاتوری و ظلم دارن به چند برابر به ملت با منت میفروشن ادعا هم میکنن دارن ضرر میدن اما از اون ور جلوی وارادت خودرو رو میگرن تا بتونن هر چی میخان انجام بدن سکه و دلار رو هم که دیگه جای بحث نداره مسکن و ارزاق و معیشت مردم رو هم به امام زمان سپردن تا درست شه من نمیدونم با این همه بی لیاقتی و اختلاس و دروغ و بی مدیریتی مملکت چطور دوام اورده معجزه است

    • بدون نام

      متاسفانه پول زور گرفتن از مردم توی مملکتمون داره عادی میشه، جدیدا وامم که میگیری به زور بیمت می‌کنند و مبلغ بیمه رو هم از روی وامت برمیدارند، وقتی میگیم نمیخوایم میگن اجباریه.....

    • علی

      مالک خودرو دچار مشکل اورژانسی شده است . یکی از بستگان در حین انتقال مالک خودرو به مرکز درمانی دچار سانحه رانندگی میشه و تا آخر عمرش باید تاوان بده . خدا به همگی رحم کنه.
      اگر واقعا به فکر مردم هستید برای رانندگان خطر ساز یه فایل جدا تو بیمه مرکزی باز کنید و به ازای هر بار حادثه مبلغ بیشتری واسه تمدید بگیرید نه اینکه کل ملتو بدبخت کنید.

    • بدون نام

      دارن عمدآ مردمو تحریک میکنن میخوان بفهمونن بشون زنده ن اما مردم بی بخار شدن

    • م

      این هم قضیه بیمه عمر و پس انداز که موقع بازاریابی به مردم گفتند مالیات به بیمه عمر تعلق نمی گیرد بعداز سالها که خیلی ها بیمه کردند بعد اومدن بی وجدانه ها یکجا مالیات چن ساله رااز مردم گرفتند لعنت به این دروغ گوها اه دست شیطان از پشت بسته اند

    • بدون نام

      باز جیبشان خالی شده خلاق شدن !!! باز میخوان برا مردم گرفتاری درست کنند!!!

    • sharif

      خدا لعنتتون کنه روز ب روز اوضاع بدتر میشه
      جهنم رو دارن میسازن بخدا توان و شرایطشو ندارم و الا این مملکت دیگه جای زندگی کردن نیست
      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج