۸۲۲۷۶۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نولان، «نخستین انسان» و دیمیئن شزل را ستود

دیمیئن شزل دو سال پیش بود که به تحسین کریستوفر نولان و دانکرک پرداخت و خیلی ساده گفت که او به یک دستاورد سینمایی شگفت‌انگیز رسیده است. انگار حالا جای آن‌ها عوض شده است و در حالی که شزل با فیلم جدیدش در فصل جوایز حضور دارد، نولان لطف او را جبران کرده و در ستایش او و نخستین انسان نوشته است.

روزنامه قانون: دیمیئن شزل دو سال پیش بود که به تحسین کریستوفر نولان و دانکرک پرداخت و خیلی ساده گفت که او به یک دستاورد سینمایی شگفت‌انگیز رسیده است. انگار حالا جای آن‌ها عوض شده است و در حالی که شزل با فیلم جدیدش در فصل جوایز حضور دارد، نولان لطف او را جبران کرده و در ستایش او و نخستین انسان نوشته است.

نولان، «نخستین انسان» و دیمیئن شزل را ستود

نولان در بخشی از مجموعه گفت‌وگوهای نشریه «ورایتی» با عنوان «کارگردانان درباره کارگردانان» بدون حاشیه‌روی و مستقیم سر اصل مطلب رفته است و نه‌فقط فیلم زندگی‌نامه‌ای شزل درباره نیل آرمسترانگ را تحسین کرده، بلکه در خصوص جایگاه این فیلمساز در سینمای مدرن هم سخن گفته است: «دیمیئن شزل با سه فیلم بلند اخیرش خود را به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین و ماهرترین فیلمسازان ما معرفی کرده است».

نولان با گفتن از اینکه نخستین انسان چه‌قدر دوست‌داشتنی است و اینکه چه فیلم فوق‌العاده‌ای است درباره نشستن روی ماه، به حرف‌هایش ادامه داده و از پرداختن به جنجال بزرگی که پیرامون نبود پرچم‌های آمریکا در فیلم به‌پا شد هم واهمه‌ای نداشته است: «بحث‌هایی که درباره عدم نمایش پرچم در ماه به‌پا شدند، از نکته اصلی فیلم در این باره غافل شده‌اند:

انتخاب فیلمساز اصلا به اشکال نمایش میهن‌پرستی برنمی‌گردد و در واقع از رویکردی نشان دارد که از احساس جمعی این رویداد بزرگ عبور کرده است تا به فهمی اصیل از این موضوع برسد که پا گذاشتن به دورترین نقطه‌ای که دست بشر تا آن زمان به آن رسیده، برای کسی که موفق به انجامش شده می‌تواند چه معنا و احساسی داشته باشد».

اما دست‌آخر کارگردان دانکرک از این گفته است که نخستین انسان چرا حقیقتا فیلم فوق‌العاده‌ای است و آزمون زمان ثابت خواهد کرد که این فیلم همان اثر کلاسیکی است که او احساس می‌کند: «اهمیت حقیقی نخستین انسان بر خلاف رویدادهای مهمی که به چالش می‌کشد، شاید برای مدتی در کانون توجه قرار نگیرد».

نخستین انسان در گیشه ناامیدکننده بود و در فصل جوایز هم آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که وقتی نامزدهای اسکار اعلام می‌شوند، آکادمی چه برخوردی با این فیلم خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج