جاباما
۸۲۲۸۳۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

افزودن گُل به توتون برای شادی‌آور کردن قلیان!

رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران نسبت به اضافه کردن ماده مخدر "گل" به مواد توتون برای شادی‌آور کردن آن هشدار داد و گفت: همین موضوع باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در جوانان و نوجوانان شده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران نسبت به اضافه کردن ماده مخدر "گل" به مواد توتون برای شادی‌آور کردن آن هشدار داد و گفت: همین موضوع باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در جوانان و نوجوانان شده است.

دکتر ایرج خسرونیا در این باره گفت: متأسفانه مردم ایران از عوارض قلیان و مواد سیگار اطلاعات کافی ندارند. هنوز وسایل ارتباط جمعی به ویژه سازمان صدا و سیما به صورت جدی به این امر نپرداخته‌اند و آگاهی کامل به مردم داده نشده است.

رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران افزود: الان وضعیت طوری شده که خانواده‌ها قلیان را به عنوان سرگرمی و اسباب بازی در دسترس بچه‌ها قرار می‌دهند و همین باعث شده شاهد افزایش استعمال دخانیات به ویژه قلیان در بین دانش آموزان دبیرستانی باشیم، غافل از اینکه چه عواقبی برای سلامتی آنها خواهد داشت.

خسرونیا یادآور شد: در حال حاضر سیگار در جامعه تقریبا به ضد ارزش تبدیل شده، اما استعمال قلیان در خانه‌ها خیلی بیشتر از زمان‌های قدیم شده است. علاوه بر ضررهایی که توتون دارد و انواع مواد سمی را مستقیما وارد بدن ما می‌کند، موادی را هم به آن اضافه می‌کنند تا مشتریان قلیان بیشتر شوند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: در مواردی برای شادی آور کردن مصرف قلیان، ماده مخدر گل را هم به مواد توتون اضافه می‌کنند و این باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در جوانان و نوجوانان شده است.

رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران گفت: در گذشته افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله قلیان می‌کشیدند و در سن ۷۰ سالگی سرطان می‌گرفتند، اما الان که جوانان گرفتار این دخانیات و قلیان شده‌اند، انتظار داریم سرطان و بیماری‌های دستگاه تنفسی شیوع بیشتری پیدا کند.

خسرونیا مطرح کرد: برخی مسائل در ایران با گران شدن و اقدامات تنبیهی درست نمی‌شود. تنها با بالا رفتن قیمت مواد دخانی مانند سیگار و قلیان نمی‌توان مردم را از این کار بازداشت. به نظر می‌رسد بهترین کار افزایش آگاهی مردم در این رابطه است. توتون بیشتر از کشورهای عربی وارد ایران می‌شود و افزودن مواد دخانی مانند " گُل " به توتون‌ها نیز از کشورهای اطراف انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس وزارت بهداشت چرا وارد عمل نمشه و قلیان را جمع‌آوری کند

    • بدون نام

      گل خوبه عوارض نداره بزارین بکشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داره داداش اینو از دهن کسی بشنو که چند سال حرفه ای با هر اهنگ‌هیپ هاپی که بگی مصرف کرده
        البته عوارضش یجوریه که واس افراد بی جنبه خیلی بیشتر از افراد با جنبس! تعریف جنبه هم مهمه

    • خدا

      برای همین مردم ما اینقد شاد وشنگولن دیگه !!!

    • بدون نام

      .گرونی؛ عدم ازدواج ؛ بیکاری. قلیونم نکشن؟!

    • بدون نام

      کلا برادران فروشنده مواد مخدر یه مدته از هر راهی میخوان جوانان و آلوده به گل کنن چند روز پیشم یه باند و دستگیر کردن که تو کیکهای تولد و ... گل میذاشتن هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره اینا الان مجانی میذارن که وقتی جوانان معتاد شدن بیشترین پولها رو ازشون بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج