جاباما
۸۲۲۸۶۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

جولان محصولات قاچاق در بازار محصولات دیجیتال

بررسی‌ها حاکی از آن است که طی روز های اخیر، بازار تلفن‌همراه و تجهیزات رایانه‌ای با کمبود کالا مواجه شده‌ است.

خبرگزاری ایلنا: در حال حاضر گوشی‌ها و محصولات رایانه‌ای پرفروش به ویژه لپ‌تاپ به سختی در بازار یافت می‌شود که این موضوع مشکلات زیادی را برای خریداران محصولات دیجیتال به وجود آورده است.

علاوه براین، جولان محصولات قاچاق و بدون گارانتی نیز در بازار رواج یافته است و محصولات تقلبی رایانه‌ای زیادی پشت ویترین‌ها جا خوش کرده‌اند.

مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه ضمن تایید این مشکلات گفت: متاسفانه با موانعی که در زمینه ورود کالاهای دیجیتال به وجود آمده است، شاهد حضور گسترده محصولات قاچاق در بازار هستیم که دود آن به چشم مصرف کننده می‌رود و از سوی دیگر دولت نیز درآمدزایی از این محصولات وارداتی نخواهد داشت.

جولان محصولات قاچاق در بازار محصولات دیجیتال

به گفته وی، بیشتر محصولات دپو شده در گمرک ، به بازار عرضه شده‌اند؛ اما با تغییرات اداری که در روند ثبت سفارش به وجود آمده است، شاهد مشکلاتی در زمینه واردات کالاها هستیم.

میرمهدی افزود : پیش از این سامانه ثبت سفارش توسط وزارت صمت بررسی می‌شد ؛ اما این کار حالا توسط سازمان صنعت،معدن‌وتجارت استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد که یکسری مشکلات را به‌ وجود آورده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با بیان اینکه روند کنونی ثبت سفارش میزان واردات را کم کرده است، گفت : اگر این روال ادامه داشته باشد ، بدون شک شاهد کمبود بیشتر محصولات در بازار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هفته‌های آخر سال تقاضا در بازار افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد : اگر مشکلات کنونی در روند واردات برطرف نشود، قیمت‌ها در هفته‌های آینده باتوجه به نزدیک شدن شب عید افزایش پیدا خواهد کرد.

میرمهدی با بیان اینکه قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته در بازار تلفن‌همراه و رایانه کاهش پیدا کرده است، گفت: بسیاری از کالاها افت قیمت را تجربه کرده‌اند و به طور میانگین می‌توان گفت که بازار دیجیتال با کاهش 10 درصدی قیمت طی یک‌ماه گذشته مواجه بوده است که این عدد در بازار موبایل و رایانه رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه افزود : درحال حاضر بازار موبایل و رایانه با کمبود کالا مواجه است و این مشکل در بیشتر مدل‌های پرفروش به وضوح قابل لمس است.

به گفته وی در بخش لپ‌تاپ مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و بعضی مدل‌ها اصلا در بازار پیدا نمی‌شود که این معضل بزرگی است ؛ چون مدل‌های محصولات دیجیتال منحصر به فرد هستند و به عنوان مثال اگر شخصی به منظور خرید لپ‌تاپ مخصوص بازی وارد بازار شود نمی‌تواند از لپ‌تاپ مخصوص حسابداری استفاده کند.

میرمهدی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت محصولات دیجیتال باز هم کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد؟ گفت: اگر مشکلاتی که در بخش واردات و ثبت‌سفارش وجود دارد مرتفع شود، بدون شک شاهد کاهش قیمت‌ها و افزایش کالا در بازار خواهیم بود و دیگر کمبود کالا نیز نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرز کردستان عراق و ببندید قاچاقی نمیاد یکی از آشناهای ما گوشی خرید گوشی قاچاق از آب دراومد بخاطر طرح ریجستری الان گوشیش کار نمیکنه گوشیهای هوشمندم که الان خیلی گرون شدن حالا این یه چشمه اش بود ببینید برای چند نفر پیش اومده و چه ارزی از ایران خارج شده بیحاصل بخاطر همین قاچاق الان باز باید بره یه گوشی دیگه بخره یه ارز دیگه خارن بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج