۸۲۲۹۳۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مرگ ۱۳۶ عابر پیاده طی ۹ ماهه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۳۶ نفر از عابران پیاده در ۹ ماهه امسال خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۳۶ نفر از عابران پیاده در ۹ ماهه امسال خبر داد.

علی عباسی با اعلام این خبر گفت: آمارها نشان می دهد در ۹ ماه امسال، تعداد ۱۳۶ نفر شامل ۹۳ مرد و مابقی زن از عابرین پیاده براثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت.

مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ۹ ماه امسال را ۴۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد کل تلفات حوادث رانندگی ۹ ماه امسال عابرین پیاده هستند که ۵۳ درصد از عابرین پیاده در محل حادثه و ما بقی در بیمارستان فوت کردند و بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۴ درصد و کمترین سنین ۱۰ سال با ۶ درصد قرار دارند.

عباسی ادامه داد: بر اساس این گزارش، آذر ماه با ۲۲ فوتی بیشترین و تیرماه با ۵ مورد کمترین ماهی بود که مرگ عابر پیاده در آن به ثبت رسید وبالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با ۲۱، بابل با ۲۰و آمل با ۱۹مورد هستند و کمترین شهر مربوط به نکا و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی ثیت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد:تعداد ۱۰۲نفر شامل۷۵درصد وسیله درگیر با عابرین خوروی های سواری ، ۱۵ درصد وانت بار ،۶درصد کامیون ، چهار درصد موتورسوار هستند. ضمن اینکه در بین خودروهای سواری بیشترین خودرو مربوط به پراید یا ۳۴و پژو ۲۰۶ با ۱۲ مورد فوتی ثیت شده است.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه ۶۳درصد از محل تصادف عابرین در محور برون شهری و روستایی اتفاق افتاد ، در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، به خصوص عابرین سالمند داشته باشند.چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.

وی افزود: همچنین از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد و این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دهقانپور

      اگربررسی شوداکثر آنهاباموتورسیکلت جان خودراازدست دادند شغل جدیدی که درهمه شهرهابوجودآمده غذاهای تلفنی یااینترنتی که به دست جوانان معصوم می دهندبعنوان پیک وآنهاباسرعت زیاد هم خودشان راازبین می برندهم عابرین پیاده

    • بدون نام

      پل عابر پیاده نصب شود..‌‌‌..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج