جاباما
۸۲۲۹۷۵
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

وجود ۵۰ هزار معتاد خیابانی در کشور

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیش بینی می شود که در کشور بین ۳۰ تا ۵۰ هزار معتاد متجاهر داشته باشیم و در تهران این رقم بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیش بینی می شود که در کشور بین ۳۰ تا ۵۰ هزار معتاد متجاهر داشته باشیم و در تهران این رقم بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر است.

پرویز افشار افزود: ساماندهی معتادان متجاهر خیابانی در اولویت کوتاه مدت تا پایان امسال در دستور کار قرار گرفته است که در این مدت ساماندهی این معتادان به یک سرانجام برسد تا ظهور و نمود آنها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: اولویت بلند مدت هم بر اساس پیشگیری تعریف شده است زیرا اسناد کلان و سیاست های کلی کشور بر آن تاکید دارند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در راستای ساماندهی معتادان متجاهر یکسری ظرفیت هایی در کشور وجود دارد و ظرفیت ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در این زمینه کاملا مشخص و در تبصره ۲ ماده ۱۶ استفاده از کمپ ها و مراکز اقامتی نیز آمده است و پیش بینی شده است که این ظرفیت با همکاری بهزیستی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین با شماری از دستگاه های ذیربط از جمله سازمان بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی و سازمان زندان ها تفاهمنامه هایی منعقد شده است که یک ظرفیت چند هزار نفره برای پذیرش این معتادان ایجاد شود.

افشار تاکید کرد: پیش بینی می شود که در کشور بین ۳۰ تا ۵۰ هزار معتاد متجاهر داشته باشیم و در تهران این رقم بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر است و در حال حاضر ظرفیت پذیرش ۹ هزار معتاد متجاهر را در تهران داریم.

وی اعلام کرد: این ظرفیت در ۲ماه آینده اضافه خواهد شد و به حدود ۱۲ هزار نفر خواهد رسید. اعتقاد من بر این است که در تهران هیچ وقت تعداد معتادان متجاهر از ۱۲ هزار نفر فراتر نخواهد رفت و ما آمادگی تا ۱۵ هزار نفر را داریم و این ظرفیت نیز پیش بینی شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد زنان معتاد متجاهر نیز گفت: یک ظرفیت ۵۰۰نفره برای نگهداری زنان معتاد متجاهر بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶ پیش بینی شده است که نیروی انتظامی ۲۰۰نفر از آنها را تحویل داده است، اما اعتقاد من براین است که تعداد زنان معتاد متجاهر رقم قابل توجهی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: درست است که ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت و برنامه کاری کوتاه مدت قرار گرفته است، اما شاید این افراد بعد از گذشت ۳ تا ۶ ماه دوباره به کف خیابان بیایند، بنابراین باید یک برنامه با کمک سازمان های مردم نهاد برای توانمندسازی، اشتغال، برگشت به جامعه و خانواده این افراد دیده شود، در غیر این صورت این روند تکرار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس دولت شما پلیس چکاره هستید چرا پیگیر تولید توزیع مواد نیستین سر خود را جای دیگر گرم میکنید کشور از دست شما در رفته به جای این همه دوربین ثبت تخلف برای خودروها گذاشتین دوربین ثبت توزیع مواد مخدر میگذاشتین بهتر بود مشکل دولت این است فقط فکر درآمد زایی است نه امنیت جامعه

    • بدون نام

      چیزی نیست تا پنجاه میلیون نفر خیلی مونده هنوز جا داریم

    • بدون نام

      50هزاردرهرشهری

    • بدون نام

      50هزاردرهرشهری

    • بدون نام

      آقا شمارو به خدا این معتادهای نصیرآباد هم جمع کنید.پره...
      همشم دارن دزدی میکنن.خسته شدیم

    • بدون نام

      این امار تخمینی است یا تحقیقی؟
      بفکر جلوگیری از اعتیاد بیشتر باشید برای اینها کاری نمیتوانید بکنید جوان شغل زندگی و تفریح میخواهد نداشته باشد اگر معتاد نشود عجیب است

    • بدون نام

      ۱۵۱۶ پس پول مواد از کجا بیارن بیچارها یکمی رحم داشته باش

      پاسخ ها

      • حسین

        اینامیخوان برن لواسان ویلابخرن

    • بدون نام

      افزایش اعتیاد در کشور نتیجه عملکرد بد دولت اصلاحطلبان است .؛؛؟؟؟!

    • پروانه

      تورو خدا شوش و هرندی و مولوی دریابید ساکتیش چه گناهی کردن

    • ناشناس

      واقعا که ، برادری داشتم ۳۶ ساله ۴ ماه پیش از خونه زد بیرون و خبری ازش نداشتیم تا اینکه دوماه پیش پرسجو شدیم تا بر اثر مواد مرده و توی سردخانه پزشکی قانونی هست چرا جلو ورود مواد گرفته نمیشه آدم باید به کی بگه اعتیاد خیلی وحشتانکه و آدم رو تا پای مرگ میبره یا حداقل توی مدارس به بچه ها اطلاع رسانی بشه که فردا نوبت بچه های من و شما میشه و هر روز سن اعتیاد داره میاد پایین و در حال افزیشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج