۸۲۳۰۹۰
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از تخلفات بانک‌ها

آیت الله مکارم شیرازی گفت: بانک‌ها وام قرض الحسنه‌ای که می‌دهند قطعاً خلاف شرع است، چهار درصد حق الزحمه را تعیین کردیم که بانک‌ها با یک زرنگی بیش از این میزان را از مردم دریافت می‌کنند که میزان آن به ۲۰ درصد رسیده و نوعی رباخواری آشکار محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان عصر امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در بیت معظم له برگزار شد، گفت: خلق پول از اقدامات خطرناک بانک‌ها و برخی از مؤسسات اعتباری است که دولت هزینه زیادی برای این موضوع می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم توجه به نظارت بانک مرکزی به عملکرد بانک‌ها افزود: بانک مرکزی به مصوبات خود عمل کند، چون بانک‌ها به دستورات بانک مرکزی در زمینه حداکثر سود بانکی توجهی ندارند و باید در این زمینه بانک‌های خاطی مجازات شوند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات کشور بیان کرد: مردم امروز مشکلات زیادی دارند و اقتصاد کشورمان به مسئله پیچیده و معماگونه‌ای تبدیل شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: بانک‌ها وام قرض الحسنه‌ای که می‌دهند قطعاً خلاف شرع است، چهار درصد حق الزحمه را تعیین کردیم که بانک‌ها با یک زرنگی بیش از این میزان را از مردم دریافت می‌کنند که میزان آن به ۲۰ درصد رسیده و نوعی رباخواری آشکار محسوب می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: مسئله خلق پول توسط بانک‌ها یکی از برنامه‌های بسیار خطرناک است چرا که بانک‌ها پول به دست مردم نمی‌دهند، بلکه با چک و اسناد مبالغ را از این حساب به آن حساب جابجا می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: برخی از مؤسسات اعتباری به دلیل همین موضوع به ورشکستگی کشیده شدند و دولت به دلیل جلوگیری از شورش مردمی مجبور به چاپ اسکناس شد.

وی تصریح کرد: باید مشخص شود بانک مرکزی چه ضمانت اجرایی دارد که هیچ بانکی به دستورات آن عمل نمی‌کند، باید سیستم جامعی وجود داشته باشد که بانک‌ها را ملزم کند که مصوبات را عملی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مجازات بانک‌ها نباید به تعطیلی آن‌ها منجر شود، چرا که این امر به اعتراضات مردم می‌انجامد و باید یک راه درستی برای این امر پیش بینی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آدولف هیتلر

      تخلفات بانکی حرام است

    • بدون نام

      گوش بانک ها ازاین حرفهاپرشده ودیگرشنوایی نیست..لطفا ازتحت فشاربودن ضمانت هابگین..یک کارمنددرزندگی سنتی رفته ضامن شده..حالا مونده بابدهی آقایی راست راست راه میره ومیگه قسط نمیخوام بدم!!!میخوای چکارکنی...بااین فشاراقتصادی واین وضع بیا واین رو درستش کن!!!!،

    • بدون نام

      ای آقا قربان کلامت بانکها پدر مردم رادرآورده وهربانکی مستقل ازبانکهای دیگروخارج ازدستورات وقوانین بانک مرکزی درجهت منافع رییس وکارکنانش به هرشکلی ومیزانی ودرصدی که رضایت آن مجموعه رافراهم کند به این مردم بیچاره که واقعا محتاج چنین وامهایی حالا رابخاطر بیماری یاتهیه جهیزیه ووووهزاران مشکل دیگرپرداخت می نمایند که هیچ همخوانی باقوانین بانک های اسلامی نداشته وبنای پرداخت آن باپارتی بازی وربا خواری که حرام است پرداخته می گردد مثلا برای اشخاصی مثل قشرضعیف حقوق بگیر که فقط دوتا مثلا ده میلیون وام احتیاج دارند اول باید معادل وام درخواستی حسابی باز واین مبلغ یک دوره چهارماهه مسدود وسپس باید حتما دوتا ضامن حقوق بگیر و دادن چک وسفته وفاکتورجعلی خرید تهیه وپس ازتکمیل وموافقت باوام هنگام دریافت مثلا ده میلیون فقط چیزی حدود هفت میلیون به دست شما میرسه که مبلغ یک میلیون باید مسدود شود وعجیب اینکه سود همین پول مسدودی را ازشمامی گیرند خوب اشکالات این وام اینست که این بدبخت که مثلا پنج میلیون وام احتیاج دارد ازکجا معادل این مبلغ سپرده چهار ماهه کند اگراین مبلغ راداشت دیگر چه احتیاجی به وام شما داشته. ودیگراینکه ضامن کارمند بادسته چک ازکجا پیدا کند وچرا باید مبلغی مسدود ولی بآز پرداخت وسود ازهیجده تابیست وچهار درصد باوام گیرنده باشد درحالیکغه باپارتی بازی هستند که وامهای چند میلیاردی راظرف چندروز گرفته وناپدید شده انده یعنی سنک وپای لنگ بله حاج اقا گذشت آن زمان که مردم فرمایشات مراجع را لازم الاجرا ونادیده گرفتن آن راحرام می دانستند گذشت آن زمان که فتوای تحریم تنباکو تادرون حرمسرای شاه قاجار نفوذ کرده بود خداوندا فرج آقا را نزدیک بگردان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آیا تا به حال فکر کردی سیستم بانکاری اسلامی را چه کسی تایید کرده است؟

    • بدون نام

      این خبرهام دروغگو شدند هرچی به نفع شون میزارن تو نزرات هرچی نیست نمیزارن

    • بدون نام

      أحسنت

    • بی نام

      زمان گذشته حرف مراجع تقلیدوعلمابرای همه حجت بود و همه اجرامیکردنددرتعجبم چرا الان گوش شنوائی نیست و حرف مراجع خریدارندارد..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج