۸۲۳۵۹۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رضوی: تیم کی‌روش بالانس است

عباس رضوی از مربیان قدیمی و اسم‌دار فوتبال ایران است که مدتی هم سرمربی استقلال بود.

فرهیختگان: عباس رضوی از مربیان قدیمی و اسم‌دار فوتبال ایران است که مدتی هم سرمربی استقلال بود. او از معدود مربیان ایرانی است که در کشورهای دیگری چون مجارستان یا سوئد مربیگری کرده. با او که این روزها در سوئد زندگی می‌کند، پیرامون تیم ملی و عملکردش در جام ملت‌ها صحبت کرده‌ایم. اظهارات وی را در ادامه می‌خوانید.

چین با لیپی هماهنگ‌تر شده

جام ملت‌های آسیا را با دقت دنبال می‌کنم. بازی‌ها را می‌بینم و پیشرفت کشورها را زیرنظر دارم. چند ماه پیش استرالیا بودم. شناخت خوبی از ساختار فوتبال‌شان به دست آوردم. چین را هم اتفاقا با دقت دیده‌ام. در این یک سال با لیپی تیم بهتری نشده ولی هماهنگ‌تر شده. لیپی دستش آنجا خیلی برای جوانگرایی یا ساختار‌شکنی بسته است اما تیمش به نسبت سال قبل آمادگی بیشتری دارد.

ایران هوشمند بازی می‌کند

درمورد کارلوس کی‌روش و تیمش فقط یک توصیف دارم؛ تیمی که هوشمند بازی می‌کند، تیمی که می‌داند در هر لحظه از بازی باید چگونه بازی کند و چه رفتاری از خود نشان دهد. من این خصلت تیم کی‌روش را بسیار دوست دارم. تیم ملی ایران با کی‌روش از نظر رفتاری هم تیم دیگری شده. صعود خوبی هم داشتیم. تیم ایران می‌داند در این مسابقات چطور نتیجه بگیرد.

ایران را در سطح اروپا نسنجیم

انتظارات از تیم ملی را بعضا بالا و غیرمنطقی می‌بینم. تیم ملی قرار نیست به اندازه اسپانیا و انگلیس خوب بازی کند. تیم ملی باید در اندازه خودش خوب باشد. فوتبال متوسطی داریم اما توهم می‌زنیم که جزء برترین‌های جهانیم ولی نیستیم. نه از نظر باشگاهی و نه از نظر ساختار و امکانات و نه از هیچ نظر دیگری فوتبال قدرتمندی نداریم. یک فوتبال دیمی داریم با امکانات متوسط و آموزش‌های بسیار پایین.

بالانس قابل قبول تیم کی‌روش

تیم ملی با کی‌روش یک نوع بالانس قابل قبول دارد. بچه‌ها بدون توپ و با توپ برنامه دارند و از انجام دادن برنامه‌ها لذت می‌برند. اگر بیشتر از این می‌خواهید، بیشتر از این در اختیار باشگاه‌هایتان قرار بدهید. ساختار فوتبال شما بیش از این جواب نمی‌دهد. مشکل از کی‌روش نیست. نفر بعدی هم در بهترین حالت سقفش همین است. در بازی با عمان دیدیم که مهاجمان تیم ملی از ۱۰ موقعیت گل دوتایش را گل کردند. مسی ۹۰دقیقه بسته می‌شود اما یک موقعیت را گل می‌کند. اینها تفاوت‌های فوتبال ایران با جهان است.

دلیل استفاده کی‌روش از دورگه‌ها

اگر می‌بینید کی‌روش به دنبال بازیکنان ایرانی دورگه گشته، دلیلش این است که آنها در ساختار منسجم‌تری بازی کردن را یاد گرفته‌اند؛ استپ‌کردن را بلدند، گل زدن را بلدند، شوت زدن و جای‌گیری را. در ساختار بهتری اینها را یاد گرفته‌اند که کی‌روش جذب‌شان کرده.

تیم ملی دایی ندارد

بازیکنان خیلی خوبی داریم ولی هیچ‌کدام‌شان تعیین‌کننده یا «بازی دربیار» نیستند. علی دایی نیستند. دایی در بازی با عمان اگر بود، دست‌کم پنج گل می‌زد. دایی را نداریم و در مجموع به دو گل قناعت می‌کنیم. به اعتقاد من کی‌روش این را به‌خوبی درک کرده و روی ظرفیت‌های تیمش برنامه‌ریزی کرده. تیم کی‌روش اسیر توهمات مربی‌اش نیست و به‌واسطه اینکه مربی‌اش دقیقا می‌داند چه تیمی در اختیار دارد، کارش را خوب پیش می‌برد.

تیم ملی را دست‌کم نگیرید

عمان تیم خوبی بود. این تیم را دست‌کم نگیرید. امسال نتایج خوبی گرفته‌ایم اما بازی‌هایمان حتی از نتیجه نیز بهترند. لحظه‌هایی هم بوده‌ که حریف از اشتباه ما استفاده کرده ولی در چهاربازی بدون گل‌خورده زمین را ترک کردیم و این خیلی ارزش دارد. خودم اعتقاد دارم تیم ملی می‌تواند بهتر هم بشود.

به اعتقاد من کمی باید در طراحی حملات دست‌مان را بازتر کنیم. کمی هم باید در ساختار دفاعی تیم هماهنگی‌ها را بیشتر کنیم. غیبت عزت‌اللهی است که این مشکلات را ایجاد کرده. اعتقاد دارم در بازی با تیم‌های شرق آسیا تسلط روی بازی هوایی به ما کمک می‌کند. ما هنوز نسبت به شرق آسیا تسلط هوایی داریم. این نکته مهمی است.

تیم کی‌روش را دوست دارم

انگیزه‌ای را که کی‌روش به بازیکنان تیم ملی داده، دوست دارم. اینکه کاپیتان تیم ملی بازی نمی‌کند ولی وقتی وارد زمین می‌شود در چهره‌اش از خشم اثری نیست، لذت می‌برم. تیم ملی با کی‌روش شخصیت متفاوتی پیدا کرده و من این را دوست دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویان

      تفاوت نگرش مربی که تفکر اروپایی و ویژن به روز داره با سیاه بازای به اصطلاح مربای وطنی کاملا ملموس هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج