۸۲۳۶۰۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

خبرنگار اسپانیایی: ایران قهرمان آسیا می‌شود

تیم ملی فوتبال ایران چهار سال است به‌عنوان صدرنشین رنکینگ فیفا در آسیا قرار دارد و حالا بهترین فرصت است تا ضمن اثبات این صدرنشینی از لحاظ فنی و تاکتیکی به طلسم ۴۳ ساله عدم‌قهرمانی در قاره کهن نیز پایان ببخشد.

فرهیختگان: تیم ملی فوتبال ایران چهار سال است به‌عنوان صدرنشین رنکینگ فیفا در آسیا قرار دارد و حالا بهترین فرصت است تا ضمن اثبات این صدرنشینی از لحاظ فنی و تاکتیکی به طلسم ۴۳ ساله عدم‌قهرمانی در قاره کهن نیز پایان ببخشد. فوتبال ایران حالا هواداران جهانی نیز پیدا کرده است.

یکی از آنها تئودور سانیو است که تجربه حضور در دیدارهای ایران در جام‌جهانی را هم دارد و حالا در امارات حاضر است و ایران را شانس اول قهرمانی می‌داند. فرصت مناسبی دست داد تا با این خبرنگار اسپانیایی دقایقی همکلام شویم. گفت‌وگو با تئودور سانیو را در ادامه می‌خوانید.

سطح مسابقات جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کنی؟

فوتبال آسیا در این مدت خیلی پیشرفت کرده است و تغییر کیفیت تیم‌ها محسوس و با توجه به عملکردی که این تیم‌ها در جام‌جهانی داشتند، قابل پیش‌بینی بود. از سوی دیگر تیم‌هایی که هرگز به این رقابت‌ها راه پیدا نکرده بودند هم خوب بودند، ازجمله جمهوری قرقیز که حتی به مرحله حذفی مسابقات رسید یا حتی ویتنام که هیچ‌کس این تیم را در بین قدرت‌های رقابت‌ها به حساب نمی‌آورد و چه بسا در مرحله یک‌چهارم نیز بتواند برای ژاپن دردسرساز ظاهر شده و یقه این تیم را هم بگیرد!

بازی ایران و عمان را از نزدیک تماشا کردی. نظرت درباره این بازی چه بود؟

دیدار سختی برای هر دو تیم بود. البته از قبل پیش‌بینی می‌کردم که ایران بتواند عمان را شکست داده و راهی مرحله بعدی حذفی بشود. ایران تیم قدرتمند رقابت‌ها و شانس اول قهرمانی در جام ملت‌ها محسوب می‌شود و به شخصه طرفدار این تیم در این رقابت‌ها هستم. شاگردان کی روش این شانس را دارند تا عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کنند.

بازی ایران و چین را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

قاعدتا برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود فرقی نمی‌کند در هر مرحله مقابل چه تیمی قرار بگیرد. با این حال یک دیدار سخت دیگر را برای ایران در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها پیش‌بینی می‌کنم. چین با لیپی شاید ترسناک یا خیلی خطرناک نباشد، اما در هر صورت لیپی را هم نباید دست‌کم گرفت و چه‌بسا چینی‌ها در این جام به جاه‌طلبی‌های خود ادامه داده و حتی یقه ایران را هم بگیرند. با این حال به نظر من ایران توانایی شکست چین را دارد و می‌تواند به نیمه‌نهایی صعود کرده و احتمالا حریف ژاپن در این مرحله از رقابت‌ها شود.

به نظرت کدام تیم‌ها راهی فینال خواهند شد؟

به نظر من ایران و کره‌جنوبی فینال را برگزار خواهند کرد.

و کدام تیم قهرمان می‌شود؟

با توجه به شناختی که از آنها دارم و البته با توجه به دیدارهایی که تا امروز از تیم‌های مختلف دیده‌ام، باز هم تاکید می‌کنم که ایران شانس نخست قهرمانی است.

به‌عنوان یک اسپانیایی گویا علاقه زیادی به فوتبال ایران داری؟

درست است. ابتدا به این دلیل که کی‌روش تیم خوبی را در همه این سال‌ها ساخته است. من به این دلیل می‌گویم ایران قهرمان جام ملت‌ها می‌شود که دیدارهای این تیم را در جام‌جهانی از نزدیک تماشا کردم. ایران در روسیه موفق شد یقه تیم‌های مطرح و قدرت‌های فوتبالی جهان به همراه ستاره‌هایشان را بگیرد.

در دیدار با پرتغال و اسپانیا، ایران تا لحظات آخر هواداران این تیم‌ها را جان به لب کرده بود و چقدر بدشانس بود که فقط به خاطر تفاضل گل موفق به صعود به مرحله بعدی نشد و این در حالی بود که ژاپن در شرایطی مشابه به مرحله حذفی رسید.

ظاهرا به خوبی تیم ما را می‌شناسی!

از مدت‌ها قبل فوتبال ایران را دنبال می‌کنم و برای این تیم احترام زیادی قائل هستم. ایران بهترین تیم آسیاست که می‌تواند همواره بدرخشد و قهرمانی جام‌ملت‌های آسیا را نیز برای خود کند. همان‌طور که شما سال‌هاست در رنکینگ فیفا در رده اول قرار دارید، این فرصت را دارید تا با تقویت برخی نکات فنی نیز در آینده به یکی از تیم‌های خوب و قابل احترام در سطح فوتبال دنیا نزدیک شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون . نام

      همش یقه بازی شد

    • بدون نام

      قالل توجه وزیرورزش تاج‌ومنتقدان وپیشکسوتان یادبگیرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج