جاباما
۸۲۳۷۲۱
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

موضوعی که وزیر خارجه آلمان را به آمریکا کشاند

وزیر امور خارجه آلمان در آستانه سفر به آمریکا گفت که ایران، سوریه و همچنین میانجیگری در مناقشه بر سر پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بین روسیه و آمریکا از جمله محورهای مذاکرات است.

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آلمان در آستانه سفر به آمریکا گفت که ایران، سوریه و همچنین میانجیگری در مناقشه بر سر پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بین روسیه و آمریکا از جمله محورهای مذاکرات است.

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در آستانه دیدارش با مایک پمپئو، همتای آمریکایی‌اش بر لزوم همکاری تنگاتنگ با آمریکا بر سر مسائل کلیدی تاکید ورزیده و گفته است که آلمان و اروپا نمی‌توانند از همکاری با آمریکا چشم‌پوشی کنند.

این در حالی است که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، مناسبات آلمان و آمریکا رو به تیرگی نهاده بود. جنگ تجاری، عدم پایبندی آمریکا به توافق‌های بین‌المللی و همچنین تهدید آمریکا به فسخ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه از جمله مسائلی هستند که منجر به اختلاف در مناسبات آمریکا با متحدان اروپایی آن شده‌اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان مایل است نه تنها در رابطه با ایران، سوریه و جنگ تجاری بین آمریکا و چین با مقامات و مسئولان دولت آمریکا گفت‌وگو و مذاکره کند، بلکه خواستار ایفای نقش میانجی در مناقشه بین آمریکا و روسیه است.

یکی از مسائلی که نگرانی‌های بین‌المللی را در پی داشته است، تهدید آمریکا به فسخ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه است. دولت ترامپ اعلام کرده است که هرگاه روسیه موشک‌های نوع ۹M۷۲۹ را منهدم نکند، این کشور پیمان یاد شده را روز ۲ فوریه فسخ خواهد کرد.هایکو ماس نیز از روسیه خواسته است تا برای نجات این پیمان، از انجام هر آنچه نقض این پیمان تلقی می‌شود، اجتناب ورزد. در سال ۲۰۱۴، آمریکا و متحدان اروپایی آن، تولید موشک‌های یاد شده از سوی روسیه را نقض پیمان یاد شده ارزیابی کرده بودند.

اشپیگل با انتشار گزارشی درباره سفر هایکو ماس به واشنگتن، احتمال عقب‌نشینی روسیه در این زمینه را بعید ارزیابی کرده است.آلمان و اروپا نگران آن هستند که فسخ این پیمان، راه را برای مسابقه تسیحاتی هسته‌ای جدید بین آمریکا و روسیه هموار کند.

هنوز روشن نیست که آیا هایکو ماس در جریان سفر سه روزه خود به آمریکا با مسئولان آن کشور بر سر پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان یا پروژه "نورداستریم ۲" نیز گفت‌وگو خواهد کرد یا خیر.اجرای این پروژه، از جمله مسائلی است که بر مناسبات آمریکا و آلمان سایه افکنده است.

دولت ترامپ بارها با اجرای این پروژه مخالفت کرده و نگران وابستگی بیشتر آلمان و اروپا به منابع انرژی روسیه است. حال آنکه دولت آلمان برای تامین نیازهای انرژی خود، بر اجرای این پروژه اصرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش ن

      هردو خبیث هستند
      علی ع فرموده است
      اگر دنیا به دوستان من بدهند با من دشمن نمی شود
      اگر دنیارا به دشمن بدهند بامن دوست نخواهد شد
      همین آلمان انواع شیمایی رو به صدام داده بود امریکااز اون بدتر
      با ما دوست نمی شوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اروپا متحد استراتژیک آمریکا است چیزی دیگه ازش انتظر داشتن نادانی است..پایان برجام محور مذاکرات هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج