۸۲۳۸۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شب سخت دروازه بان بدسابقه خیرونا مقابل رئال

دروازه بان امشب خیرونا آمار خوبی در مقابل رئال مادرید ندارد.

وبسایت نود: به نقل از مارکا، در دیدار دور رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل‌ری، رئال مادرید بامداد جمعه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان خیرونا خواهد بود. سابقه دروازه بان خیرونا در کوپا دل‌ری در مقابل رئال مادرید، امید رئالی ها را به زدن گل های زیاد بیشتر می‌کند.

گورکا ایرایزوز مورنو، دروازه بانی که در روز ششم ماه مارچ ۳۸ سالگی را جشن خواهد گرفت، به احتمال بسیار زیاد دروازه بان خیرونا در دیدار مقابل رئال مادرید خواهد بود. ایرایزوز که از زمان پیوستن از اتلتیک بیلبائو به خیرونا در تابستان ۲۰۱۷ عمدتا نیمکت نشین یاسین بونو بوده، شانس بازی را تنها در مسابقات کوپا دل‌ری پیدا کرده و در هر ۴ بازی این فصل تیمش در رقابت های حذفی از دروازه شاگردان اوزه بیو حفاظت کرده است.

شب سخت دروازه بان بدسابقه خیرونا مقابل رئال

البته سابقه طولانی ایرایزوز در مسابقات کوپا دل‌ری نیز دلیل دیگری برای ثابت شدن او در این مسابقات است. ایرایزوز در سال های 2009 و 2011 به همراه اتلتیک بیلبائو به فینال این رقابت ها رسید و در هر دو دوره، قهرمانی را به بارسلونا واگذار کرد.

آمار کلی ایرایزوز برابر رئال مادرید اما به هیچ وجه جالب توجه نیست. او تاکنون 17 بار در برابر رئال مادرید بازی کرده (تماما در لالیگا) و در این بازی ها 2 برد، یک تساوی و 14 شکست در کارنامه او ثبت شده است. نکته نگران کننده تر، تعداد گل های دریافتی ایرایزوز برابر رئال است.

او در این 17 مسابقه، 54 گل از بازیکنان رئال مادرید دریافت کرده که میانگین 3.17 گل خورده به ازای هر بازی را نشان می‌دهد. در بین تمامی تیم های لالیگایی، گورکا تنها در برابر بارسلونا گل های بیشتری را دریافت کرده اما باید در نظر داشت که او در 32 بازی برابر آبی اناری ها 65 گل دریافت کرده (2.03 گل خورده به ازای هر بازی) که در مقایسه با رئال مادرید، آمار بهتری به نظر می‌رسد.

گورکا در روز 4 فوریه 2006 و با پیراهن اسپانیول برای اولین بار در برابر رئال مادرید قرار گرفت و از همان روز، زیاد گل خوردن از کهکشانی ها را تمرین کرد! در آن دیدار که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شد. شاگردان خوان رامون لوپز کارو در رئال مادرید با نتیجه 4-0 بر اسپانیول تحت هدایت میگل آنخل لوتینا غلبه کردند. در آن مسابقه زین الدین زیدان (2)، رونالدو و گوتی بازیکنانی بودند که دروازه گورکا را گشودند.

گورکا در 9 سفر به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو 37 گل دریافت کرده که میانگین 4.1 گل خورده به ازای هر بازی را نشان می‌دهد. در طول این 17 مسابقه، گورکا 2 بار موفق به کلین شیت شده که هر دو بازی با برتری 1-0 اتلتیک بیلبائو مقابل رئال در ورزشگاه سن مامس به پایان رسیده اند. (برتری 1-0 در هفته هجدهم فصل 10-2009 با گل فرناندو یورنته و برتری 1-0 در هفته بیست و ششم فصل 15-2014 با گل آریتز آدوریز)

گورکا آخرین بار در روز 23 اکتبر 2016 برابر رئال مادرید به میدان رفت. او در آن مسابقه با بازوبند کاپیتانی اتلتیک بیلبائو در برابر رئال قرار گرفت و در پایان با شکست 2-1 زمین بازی را ترک کرد. در بازی برگشت آن فصل، کپا دروازه بان بیلبائو بود و بعد از پیوستن به خیرونا در سال 2017 نیز، بونو دروازه بان تیم کاتالونیایی در 3 مصاف با رئال مادرید بوده است.

در مجموع 20 بازیکن رئالی موفق به گلزنی برابر گورکا شده اند و کریس رونالدو با به ثمر رساندن 15 گل در 14 دیدار، بهترین آمار را برابر او دارد. بازیکنانی نظیر سامی خدیرا و گابریل هاینتزه نیز در این مسابقات گلزنی کرده اند اما نکته جالب، عدم گلزنی رائول، اسطوره کهکشانی ها در مقابل گورکا است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد گورکا شب سختی را برابر رئال در برنابئو خواهد داشت. احتمالا بزرگترین امیدوار ایرایزوز آن است که رئال به روند متزلزل خود در ابتدای سال میلادی بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج