جاباما
۸۲۳۹۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

برای پیوند کلیه چند ماه باید انتظار بکشید؟

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۶۹۴ مورد پیوند عضو و پیوند مغز استخوان در کشور انجام شده است، ‌ گفت: سالانه ۲۵۰۰ پیوند کلیه در ایران انجام می‌شود که ۵۷ درصد از آن‌ها از بیماران مرگ مغزی است.

خبرگزاری ایسنا: معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۶۹۴ مورد پیوند عضو و پیوند مغز استخوان در کشور انجام شده است، ‌ گفت: سالانه ۲۵۰۰ پیوند کلیه در ایران انجام می‌شود که ۵۷ درصد از آن‌ها از بیماران مرگ مغزی است.

دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پیوند اعضا در کشور، گفت: در این دوره تعداد بخش‌های پیوند عضو افزایش یافت و بانک اطلاعات اهداکنندگان عضو و بیماران لیست انتظار در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور، راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد موارد پیوند کلیه از اهداکنندگان مرگ مغزی و کاهش تعداد پیوند از اهداکنندگان زنده و جلوگیری از خرید و فروش کلیه یکی از دستاوردهای حوزه سلامت کشور بوده است، افزود: همچنین تعداد بخش‌های دیالیز در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌اند، کیفیت‌شان هم بالا رفته است. همچنین تعداد اهداکنندگان مرگ مغزی، تعداد پیوند کبد، قلب و ریه نیز افزایش یافته است.

جان‌بابایی با بیان اینکه ترمیم ضایعات نخاعی و تولید رده سلول‌های بنیادی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های حوزه درمان کشور در سال‌های اخیر بوده است، افزود: در عین حال درمان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در حوزه پیوند اعضا و پزشکی هسته‌ای نیز در کشور گسترش خوبی داشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۶۹۴ مورد پیوند عضو و پیوند مغز استخوان در کشور انجام شده است، گفت: در حال حاضر مراکز پیوند مغز استخوان به ۱۷ مرکز و شبکه فراهم‌آوری پیوند نیز به ۲۴ مرکز، افزایش یافته است.

جان‌بابایی با اشاره به کاهش میزان پیوند کلیه از افراد زنده، تاکید کرد: باید توجه کرد که در حال حاضر سالانه ۲۵۰۰ پیوند کلیه انجام می‌شود که ۵۷ درصد از آن‌ها از بیماران مرگ مغزی است. در عین حال میانگین مدت زمان انتظار جهت پیوند کلیه به ۱۲ تا ۱۸ ماه، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که سالانه در کشور ۸۰ پیوند کبد و ۱۱۷ پیوند قلب انجام می‌شود. در عین حال افزایش رشد ۲۲ تا ۱۰۰ درصدی پیوند مغز استخوان و پیوند عضو را در کشور شاهد بودیم که نشان از افزایش توان علمی و تجربی کادر درمان و دسترسی به تجهیزات مدرن دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج