۸۲۴۱۷۱
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

شهرداری: کتک زدن کارتن‌خواب‌ها صحت ندارد

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی درباره وضعیت کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌های شهرداری و شنیده‌هایی مبنی بر کتک زدن برخی کارتن‌خواب‌ها در این مراکز، گفت: اصلا چنین چیزی امکان ندارد. ما مرتبا روی کار افرادی که برخی امور به آنها سپرده شده نیز نظارت داریم. تصور من این است که افرادی که در این گرمخانه‌ها کار می‌کنند، احساس مسئولیت زیادی دارند. بنابراین در گرمخانه‌هایی که نظارت آنها با شهرداری است، افراد به هیچ وجه کتک نمی‌خورند.

خبرگزاری ایلنا: نجم‌الدین محمدی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی درباره وضعیت درمان کارتن‌خواب‌هایی که در گرمخانه‌های شهرداری نگهداری می‌شوند، گفت: علی‌رغم عدم همکاری وزارت بهداشت و درمان، ما در رابطه با درمان بیماری‌های کارتن‌خواب‌ها هیچ مضایقه‌ای نمی‌کنیم. وزارت بهداشت با تعرفه‌های آزاد از ما هزینه داروهای کارتن‌خواب‌ها را دریافت می‌کند و هیچ تخفیفی هم به ما نمی‌دهد. شهرداری سالانه میلیاردها تومان هزینه درمان کارتن خواب‌ها را پرداخت می‌کند. کارتن‌خواب‌ها حتی بیمه سلامت ندارند.

نجم‌الدین محمدی درباره وضعیت غذا و سرویس‌های بهداشتی گرمخانه‌های شهرداری و شکایت‌هایی که برخی از کارتن‌خواب‌های گرمخانه خاوران در این رابطه دارند، گفت: یک کارمند رسمی ‌شهرداری به صورت شبانه‌روزی در گرمخانه‌ها حضور دارد و نظارت می‌کند. البته من نمی‌گویم گرمخانه‌های ما هیچ مشکلی ندارد. اگر شما در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا به مراکز نگهداری شبانه‌روزی مراجعه کنید هم ممکن است با نقص‌هایی مواجه شوید.

شهرداری: کتک زدن کارتن‌خواب‌ها صحت ندارد

وی اضافه کرد: من به‌شخصه به این گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنم و با کارتن‌خواب‌ها گفت‌وگو می‌کنم. بعضی از کارتن‌خواب‌ها مثلا می‌گویند گرمخانه بو می‌دهد، اما برخی از این انتقادات پاسخ دارد. اگر شما به بهترین سایت‌های نگهداری سالمندان مراجعه کنید، می‌بینید که اگر یک سالمند خود را کنترل نکند، تمام مجموعه را بو می‌گیرد. اگر یک بچه ۶ ماهه در خانه باشد، خیلی وقت‌ها خانه بو می‌گیرد؛ بنابراین برخی مسائل طبیعی است.

محمدی تاکید کرد: ما قبول داریم که هرقدر به دنبال استانداردسازی برویم، بازهم جا دارد. قبول دارم که در یک دهه گذشته خوب عمل نشده و به دنبال استانداردها نرفته‌اند. بناهای مستحکم و با نقشه تیپ که نیازهای کارتن‌خواب‌ها را برآورده کند، ساخته نشده است. حتی یک گرمخانه به نام گرمخانه و با استانداردهای تیپ ساخته نشده و ما از فضاهای دیگر استفاده کردیم. حتما باید به آن سمت و سو برویم که با پیوست فرهنگی و اجتماعی در هر منطقه و با توجه به نقشه‌های تیپ، بناهای در دسترس و متناسب با نیاز کارتن‌خواب‌ها ساخته شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی درباره وضعیت کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌های شهرداری و شنیده‌هایی مبنی بر کتک‌زدن برخی کارتن‌خواب‌ها در این مراکز، گفت: اصلا چنین چیزی امکان ندارد. ما مرتبا روی کار افرادی که برخی امور به آن‌ها سپرده شده نیز نظارت داریم. تصور من این است که افرادی که در این گرمخانه‌ها کار می‌کنند، احساس مسئولیت زیادی دارند. بنابراین در گرمخانه‌هایی که نظارت آنها با شهرداری است، افراد به هیچ وجه کتک نمی‌خورند.

محمدی ادامه داد: مجموعه‌های مختلف در تهران دارای گرمخانه هستند که ما یکی از آن‌ها هستیم. ما معمولا از همه این گرمخانه‌ها حمایت می‌کنیم؛ مثلا فضا لازم را به نگهداری کارتن‌خواب‌ها اختصاص می‌دهیم، بهزیستی مجوز آن را می‌دهد و یک NGO یا موسسه به نگهداری از کارتن‌خواب‌ها می‌پردازد، اما دیگر نظارت آن با ما نیست؛ چراکه مجوز را بهزیستی داده و NGO یادشده با بهزیستی همکاری می‌می‌کند. بنابراین گرمخانه‌ای مثل انبار گندم مربوط به بهزیستی است.

وی با اشاره به این‌که اکنون ۱۰ مرکز بهاران شهرداری به بهره‌برداری رسیده تا معتادان پس از ترک، برای آموزش به این مراکز مراجعه کنند، بیان کرد: زمانی که این مراکز ساخته شد، روی آن فکر نشد و برنامه‌ای برایش وجود نداشت.اکنون در منطقه ۵ سازمان فنی و حرفه‌ای را آورده‌ایم تا ۱۵۰ نفری را که در این مرکز هستند، استعدادیابی کند و تجهیزات و مربیان را به صورت رایگان برای این افراد مهیا کند و به آنان مدرک دهد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: وظیفه شهرداری یک چیز است؛ آن هم این است که هیچ کارتن‌خوابی شب‌ها در هوای سرد آسیب نبیند. بقیه مواردی که انجام می‌شود، احساس مسئولیتی است که مسئولان شهرداری دارند. در حال حاضر صدها نفر در شهر تمام تلاش خود را می‌کنند تا کارتن‌خواب‌ها را در کنار پل‌ها یا گاردریل‌ها پیدا کنند.

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری برای تقسیم کار و مسئولیت با سازمان‌هایی نظیر بهزیستی درخصوص کمک به درمان معتادان مذاکره می‌کند یا خیر، گفت: ما به صورت روزمره و طی جلسات هفتگی در این مورد گفتگو می‌کنیم. اکنون بهزیستی به همراه ستاد مبارزه با مواد مخدر ۸ هزار معتاد را در مراکز ماده ۱۶ به منظور ترک اعتیاد نگهداری می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا از تعداد معتادان تهران کاسته نمی‌شود، بیان کرد: سالانه دو هزار نفر بر جمعیت معتادان متجاهر تهران اضافه می‌شود. تعداد افرادی که به چرخه زندگی بازمی‌گردند، بسیار محدود هستند، اما این وضعیت فقط مربوط به ایران نیست؛ بلکه در همه جای دنیا وضعیت به همین شکل است.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳ هزار نفر اعم از زن و مرد در گرمخانه‌های شهرداری هستند و این حداقل وظیفه ماست، اما اقدام ارزشمندی است.

وی درخصوص اطلاع‌رسانی برای مراجعه کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه‌های شهرداری، گفت: اطلاع‌رسانی در این رابطه به عهده رسانه‌ها و صداوسیماست. متاسفانه صداوسیما با وجود خواهش ما به این موضوع ورود نمی‌کند. همین الان باید در تمامی‌برنامه‌های پربیننده و پرمخاطب باید زیرنویس‌ها و کلیپ‌های ما پخش شود، اما متاسفانه صداوسیما همراهی نمی‌کند. رسانه‌ها هم باید مدام اعلام کنند که مردم درصورت دیدن افراد بی‌سرپناه با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند. ما همه‌جا را رصد می‌کنیم، اما کارتن‌خواب‌ها برای خود در گوشه و کنارها جا درست می‌کنند که از دید پنهان است. بنابراین نیاز به همراهی مردم داریم. متاسفانه هنوز فضاهای بی‌دفاع شهری اصلاح نشده و اگر این فضاها کمتر شوند، کارتن‌خواب‌ها هم کمتر از دید پنهان می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاهین

      پس چرا من سه روز پیش چها راه مولوی نزدیکای سید اسماعیل با چشم خودم دیدم مامور شهرداری با یه چیزی شبیه این لوله سبزا کارتون خوابه رو جوری زد که مرد گنده گریه میکرد
      مامور شهرداری بحدی ناجوانمرد بود که کارتنخواب رو که هنوز خواب بود اول صبح وحشیانه با کتک بیدارش کرد در صورتیکه اگه معمولی بیدارش میکرد بیچاره میرفت پی بدبختیش

    • AAAAAAAAA

      دیدی تکذیب کرد حرف مردم را قبول ندارند مثل دفعه قبل باید از درگیری فیلم برداری می کردین

    • بدون نام

      مامورین شما همه را میزنند معلوم نیست شما کارمند استخدام کردین یا ارازل اوباش البته این قدرت هم خود شهرداری به مامورین خود داده مقصر مردم هستند اگر با دیدن درگیر شدن شهرداری با مردم ، مردم همه با مامورین شهرداری برخورد کنند و یک دست کتک حسابی بهمشون بزنند دیگر جرات این کارها را ندارند

    • بدون نام

      و باز هم‌تکذیب

    • بدون نام

      خیلی بیشزف و پست هستین که دست کثیفتون رو روی یه بی خانمان بلند میکنید ، یه پستوی بو گندو که لیاقت خودتونه به بدبختا دادین در عوض کتکشون میزنین ، هر چیزی،که تکذیب کردین صحت داشته ، دستتون بشکنه

    • بدون نام

      ایناهم وطنانمون هستن وازنفت وگازمعدن ...چی بهشون میرس

    • محمدرضا بختیار

      کتک زدن کارتن خواب ها حکایت از تکذیب گوش بریدن پسرک تو سط مامورین شهرداری را در بر دارد اینقدر که مامورین شهرداری ها و اکیپ های رفع سد معبری از مصونیت قانونی بهرمند هستند نماینده مجلس و محیط بانان از چنین مزیت هایی بی نصیب هستند حال چرایی ماجرا را الله اعلم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج