۸۲۴۲۴۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

قاتل خاموش، ۱۳ نفر را در مازندران بستری کرد

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۳ نفر براثر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن در بیمارستان های استان بستری شدند.

خبرگزاری مهر: فرزاد گوهردهی با اشاره به قربانی شدن شش نفر بر اثر گازگرفتگی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: ۱۳ نفر نیز در این مدت بر اثر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: پنج تن از جان باختگان ناشی از گازگرفتگی اهالی روستای سنگ بست شهرستان آمل هستند که با وجود حضور اکیپ های اورژانس خدمات دهی افاقه نکرد.

گوهردهی نسبت به نصب غیرایمن بخاری گازسوز در واحدهای مسکونی هشدار داد و از شهروندان خواست تا برای انجام این کار از افراد کاردان استفاده کنند.

وی در تشریح مشخصات گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: این گاز بی‌بو و بی‌رنگ است و رعایت نکردن نکات ایمنی می تواند خطر مسمومیت شدید با این گاز را به دنبال داشته و در بسیاری موارد مرگبار است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : گاز مونوکسید کربن از سوخت‌های فسیلی و منابع گرمایشی مانند شومینه و بخاری هیزمی، اجاق گاز، آبگرمکن، چراغ های گازی خوراک پزی ، موتورهای دیزل تولید برق خانگی در زمان قطع برق و روشن بودن خودرو و موتور سیکلت تولید می شود و شهروندان باید بدانند نباید در محیط های سربسته مانند اتاق، آپارتمان ، چادر مسافرتی و ... و در زمانی که راه های خروج و تهویه مناسب نداشته باشد و یا از نصب ایمن دودکش‌ها در وسایل گرمایشی و حرارتی مطمئن نیستند قرار بگیرند.

گوهردهی گفت: علائم و نشانه های مسمومیت با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، ضعف، ناراحتی معده، استفراغ، درد قفسه سینه، و سردرگمی است و همه افراد در معرض مسمومیت با گاز مونوکسید کربن هستند اما نوزادان، افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن قلبی، کم‌خونی و یا مشکلات و بیماری های تنفسی و خانم های باردار در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه خواستار انجام اقدامات موثر حفاظتی در فصول سرد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج