۸۲۴۳۱۵
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

پیک نوروزی ممنوع شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاپ هرگونه پیک عید و اجبار خانواده‌ها و کودکان در این زمینه ممنوع است، گفت: طرح «عید و داستان» در سال جاری ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز برای انس کودکان با کتاب اجرا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاپ هرگونه پیک عید و اجبار خانواده‌ها و کودکان در این زمینه ممنوع است، گفت: طرح «عید و داستان» در سال جاری ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز برای انس کودکان با کتاب اجرا می‌شود.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگویی درباره تکلیف و کار نوروزی امسال دانش آموزان ابتدایی اظهار کرد: در راستای پاسخ به نیاز کودکان به کودکی کردن و قصه‌خوانی سال گذشته پیک نوروزی را از برنامه درسی حذف کردیم.

وی افزود: طرح «عید و داستان» در سال جاری ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز برای انس کودکان با کتاب اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح کمک می‌کند تا دانش آموزان ضمن انس با کتابخوانی، فرصت پیوند با زندگی واقعی را پیدا کنند، اظهار کرد: مهارت‌های زندگی را باید از دوران کودکی به فرزندانمان منتقل کنیم.

اگر در این دوره حساس به جای آموزش مهارت زندگی، دانش آموز را وارد چرخه آموزش‌های پیچیده و پرشمار ذهنی کنیم فرصت طلایی رشد و خلاقیت را از او گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: امسال هم در ایام تعطیلات عید نوروز به هیچ وجه پیک نوروزی و درسنامه عید و موارد مشابه آن را نخواهیم داشت. از مدت‌ها قبل این موضوع را به اطلاع استان‌ها نیز رسانده‌ایم و چاپ هرگونه پیک و اجبار خانواده‌ها و کودکان در این زمینه ممنوع است.

حکیم زاده با بیان اینکه طبق اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت باید نگاه تخصصی به دوره ابتدایی داشته باشیم، گفت: متأسفانه این نگاه در جامعه ما به رسمیت شناخته نمی‌شود و شاهد فعالیت موسساتی هستیم که کودکان ما را همانند یک کیسه پول فرض می‌کنند و هدفشان کسب درآمدهای بیشتر است.

ما استفاده از کتب کمک درسی را در مدارس دوره ابتدایی ممنوع اعلام کرده‌ایم و برگزاری هرگونه آزمون‌ نیز در این دوره حذف شد.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز تحول روش‌های تربیتی در نظام تعلیم و تربیت نداریم و برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید بر آن تمرکز کنیم، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای پرورش و رشد خلاقیت‌ و مهارت باید از دوره پیش دبستانی شروع شود تا در نهایت فارغ‌التحصیلانی را داشته باشیم که در شش ساحت تربیتی مورد تاکید در سند تحول بنیادین، رشد همه جانبه پیدا کرده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      وزارت آموزش و پرورش بعید میدانم در راستای آموزش و تربیتی چنین تصمیمی گرفته باشد بلکه در راستای پول زایی و کم کردن هزینه های خود و راه اندازی اختلاسی در صندوق فرهنگیان چنین اقدامی نموده است و بعد سال ها فهمیده اند که توزیع پیک نقشه اسرائیل و آمریکا بوده است!!!!

    • بدون نام

      بدبخت دهه شصتیا، همه عیدمون ب مشق نوشتن میگذشت

    • جانباز

      این چه حرفیه امسال. پول پیک و گرفتن اعتراض کردیم. می گن استان مازندران فرق می کند

    • بدون نام

      یادمه پارسال هم پیک نوروزی نداشتن ولی ازماپول گرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج