۸۲۴۳۱۶
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

ابوترابی: روحانی ۶ سال مردم را با برجام سر کار گذاشت

ابوترابی با بیان اینکه ما در کنوانسیون‌های بین المللی و لوایح این چنینی نباید راه را به اشتباه برویم، گفت:‌کما اینکه آقای روحانی شش سال مردم را با برجام سر کار گذاشت و راه و آدرس اشتباه به مردم داد، پس از برجام هم یک سرخوردگی و ناامیدی بر مردم مستولی شد، باز آقای روحانی دوباره همان مسیر را طی می‌کند و آدرس غلط به مردم می‌دهد.

خبرگزاری فارس: ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به بررسی لایحه پالرمو در جلسه نمایندگان تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ در این زمینه چهار لایحه دولت داده است که دو لایحه آن به قوانین داخلی ما بازمی‌گردد و دو لایحه دیگر مربوط به کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

وی افزود: پارلمو هم یکی از همان کنوانسیون‌های بین‌المللی است که ماده ۲ آن مورد مناقشه است.

ابوترابی ادامه داد: ماده ۲ به تعریف تروریسم می‌پردازد که ما اعتقاد داریم بسیاری از نهضت‌های آزادیبخش مشمول تروریسم نیستند و اختلافات از همین جا شروع می‌شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بنابراین این اختلاف باعث می‌شود که ما در آینده در بحث ماده ۲ پارلمو با دست خودمان، خودمان را در چاه بیندازیم و کاری کنیم که این محکومیت در مورد ما اعمال شود.

ابوترابی همچنین خاطرنشان کرد: بنده به یاد دارم زمانی که خانمی از طرف حقوق بشر به مجلس آمده بود گفتیم که به هر جهت حقوق بشر این نیست که شما تعریف می‌کنید، اینکه خانم‌های ما حجاب دارند طبق قواعد دموکراسی قواعد خاص خود را دارند و این موارد مشمول حقوق بشر نیست و این حجاب طبق فرهنگ و دین‌مان است و براساس قواعد دموکراسی هم پیش رفته است که ایشان با صراحت گفت خودتان به آن پیوستید، بنابراین در این کنوانسیون‌های بین‌المللی هم خودمان پیوسته‌ام، اکنون هم همین بلا خودمان سر خودمان می‌آوریم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: با پیوستن به این معاهدات، باعث می‌شود که طرف مقابل و کشورهای عضو بگویند خودتان پیوستید و قواعد این کنوانسیون‌ها را پذیرفته‌اید.

وی با اشاره به ماده ۱۹ کنوانسیون وین ۱۹۶۹ گفت: براساس این ماده ما موظفیم که قواعد بین‌المللی را در صورتی که هر کشوری اعتراض کند، رعایت کنیم، در صورتی که به آن کنوانسیون پیوسته باشیم و اگر شرطی هم گذاشته باشیم این شرط باطل است، اکنون هم در موضوع پالرمو اینطور است.

*رئیس جمهور آدرس غلط به مردم می‌دهد

این حقوقدان مجلس دهم مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در این کنوانسیون ما هر شرطی هم بگذاریم،‌اگر کشورهای دیگر اعتراض کنند، عملا آن شرط باطل است، اما حضور ما در کنوانسیون الزامی است،‌لذا ما با دست خودمان طناب دار را به گردن خودمان می‌اندازیم و هیچ چیز در بحث FATF و پالرمو و سایر موارد گشایش اقتصادی را برای مردم ندارد.

*روحانی 6 سال مردم را با برجام سر کار گذاشت

وی با بیان اینکه ما در کنوانسیون‌های بین المللی و لوایح این چنینی نباید راه را به اشتباه برویم، گفت:‌کما اینکه آقای روحانی شش سال مردم را با برجام سر کار گذاشت و راه و آدرس اشتباه به مردم داد، پس از برجام هم یک سرخوردگی و ناامیدی بر مردم مستولی شد، باز آقای روحانی دوباره همان مسیر را طی می‌کند و آدرس غلط به مردم می‌دهد.

*با تصویب پالرمو با دست خودمان طناب دار را به گردنمان می‌اندازیم

ابوترابی با بیان اینکه مشکل کنونی ما مشکلات داخلی است، گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بیش از ۷۰ درصد مشکلات ما داخلی است، مانند اصلاح قانون بانکداری‌، اصلاح نظام اداری، مالیاتی، فرایندها و ساختارها و مواردی این چنینی دارای مشکل است که همه به داخل کشور بازمی‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ما از FATF و پالرمو به هیچ عنوان هیچ منفعت اقتصادی نمی‌بریم و اتفاقا ضرر هم می‌ کنیم چرا که در جنگ اقتصادی باید بیش از پیش توجه کنیم، در کدام جنگ است که فرماندهان آن تمام تاکتیک‌های خود را به دشمن بدهند، در حال حاضر در پالرمو و FATF همین اتفاق می‌افتد، تمام نقشه‌های ما داشته‌ها و توان‌ها و برنامه‌هایمان را در این جنگ اقتصادی با پالرمو و FATF به دشمن می‌دهیم، کدام عقل سلیمی این را می‌پذیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در جنگ باید بسیاری از مسائل مخفیانه باشد،‌ البته ما در داخل کشور هر چه مبارزه کنیم بهتر است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: در قانون ۱۳۸۹ قانون مربوط به پولشویی داریم و این ضعف دولت است که آن را اجرا نمی‌کند، در بحث شفافیت هم ما در بند «ب» ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه هم داریم که امسال مصوب شد و براساس آن دولت مکلف است برای مردم فیش حقوقی همه مسئولان را در سایت قرار دهد، دولت اینها را انجام نمی‌دهد و برای داخلی‌ها مردم نامحرمند اما برای خارجی‌ها دولت می‌خواهد همه چیز را به صورت شفاف بیان کند، دقیقا عین برجام که دولت با دشمن مذاکره می‌کرد، اما وقتی نمایندگان مردم می‌گفتند چه مذاکراتی شد؟ آقای ظریف می‌گفت محرمانه است، من نمی‌توانم بگویم، حتی اگر می‌خواهید استیضاحم کنید؛ یعنی مردم نامحرم بودند، اما از آن طرف با دشمن وارد مذاکره شده بودند و دشمنان کاملا اطلاع داشتند که ما می‌خواهیم چه کار کنیم.

وی در خاتمه گفت: واقعا این دولت در این قضایا افتضاح عمل می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به درک...تصویب نکنین

    • بدون نام

      نابودگرفقطکنوانسیون بین المللی امصامیکنه ژست روشن فکری وپیشرفته بگیربرعکس مستعمرامریکااروپاکرد منطورش چیه جواب نمیده

    • بدون نام

      و شما ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر دکتر روحانی خدا نگذره از اونایکه چوب لای چرخ برجام کردند و میکنند

    • بدون نام

      گذشته ازبرجام روحانی و جهانگیری حسابی ملتو سرکارگذاشت.بادروغاشون.

    • بدون نام

      چندصباهی هم شما ها محرومین سرکاربگذارید تا ببینم خدا چه خواهد

    • بدون نام

      مردم سالهاست بادروغ کلک سرکارند..

    • چزگی

      هرچه بود اقتصاد آرام بود...باید همیشه آمریکارو مثل بچه ها با یک چیزی خر کرد. ..مثل برجام.. ما طرفدار روحانی نیستیم اما گزینه اش پنج سال آرام کرد تورم رو

    • بدون نام

      روحانی ۶سال سرکار گذاشت مموتی ۸سال فقط دروغ گفت و بنام دین حقه بازی کرد ممد چاخان هم ۸سال سر مردم کلاه گذاشت آخرشم گفت که من یه آبدارچی بیشتر نبودم هاشمی هم که اگه کاری هم کرده حالا قدرت مندان نفیش میکنن دوران موسوی در اوج جنگ هم نخست وزیر و هم ملت باهم صادق بودند که حالا هم موسوی چوب همون صداقتشو میخوره در ادامه هم خدا کریمه خلایق را آنچه لایق

    • بدون نام

      جهنم از ۶سال
      ۶۰۰سال برگشتیم به عقب

    • مهسا محمدی

      همتون سر وته ی کرباسید لعنت به همتون

    • رضا حق فلاح

      انقدر ک دروغ شنیدیم دیگه واقعیتهارو هم نمیشه قبول کرد

    • علی

      البته دو سال دیگه بدهکار می باشد چون ما روحانی را هشت سال سر کار گذاشتیم حتی خواب شم نمی دید که هشت سال رئیس جمهور شود ما ملت فهیییم هستیم دیگه کاریش نمی شه کرد

    • علی

      اقای ابوترابی ناراحت نباش!!بگوعلی برکت الاهمه چیزدرست میشود........

    • بدون نام

      فقط مردم خیر حتی شما نمایندگان ومسئولین رده بالا را مشغول جام بی بر کردند که شندر غاز سرمایه خارجی جذب کنند وزمانی که همه چشم وگوشمان به آن ور آب دوخته شده بود یک عده در داخل کشور مشغول غارت اموال مردم وکشور بودند در کمال آرامش وبی سر وصدا ده برابر سرمایه جذب شده بدون پشتیبانه از کشور دزدیده اختلاس وخارج شد اگر مسئولین همین سرمایه های داخلی را مواظبت میکردند الان وضعمان خیلی بهتر بود ۵ تومن وارد کردیم ۵۰ تومن دزدیدن بردن این شده مملکت داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج