۸۲۴۳۴۷
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

قمصری و نقشی که با خیال می‌زند

علی قمصری، چنان که خودش می‌گوید، بسیار خجالتی بوده وبا همین خصلت بوده که پای در مسیر موسیقی گذاشته:«من خجالتی و مردم گریز بودم و خانواده‌ام دوست داشتند برون‌گرا‌تر شوم.»

موسیقی ما: علی قمصری، چنان که خودش می‌گوید، بسیار خجالتی بوده وبا همین خصلت بوده که پای در مسیر موسیقی گذاشته:«من خجالتی و مردم گریز بودم و خانواده‌ام دوست داشتند برون‌گرا‌تر شوم.» او از ۱۶سالگی وارد یک ارکستر ۴۰-۵۰ نفره شد و در ۲۰سالگی نخستین آلبوم خود با خوانندگی همایون شجریان به‌نام «نقش خیال» را منتشر کرد.

قمصری و نقشی که با خیال می‌زند

قمصری گفته است: «خیلی زودتر از «نقش خیال» می‌توانستم یک آلبوم منتشر کنم اما این کار را نکردم اما به این آلبوم اعتقاد داشتم و همه زندگی و سرمایه‌ام را درآن گذاشته بودم و اگر موفق نمی‌شد، باخت بزرگی برای من بود؛ آلبومی کاملاً سنتی با مؤلفه‌های موسیقی ایرانی.»

او که از نوازنده‌های بنام ساز تار به شمار می‌آید، براین نظر است که«در کشور ما همیشه نگاه ویژه‌ای به ساز تار بوده و تاریخ پر فراز و نشیبی داشته است والبته دیدگاه‌های متفاوت و اختلاف سلیقه‌های بسیاری در تار نوازی است اما با بضاعت خودم سعی کردم مکاتب را به‌صورت عمقی یاد بگیرم.

البته هدفم تنها تأثیر‌پذیری نبود بلکه در نهایت یادگیری و آموزش امضای خودم را پیدا کنم و محتوای موسیقی کسی را بازنمایی نکنم.» او که در محضر استاد حسین علیزاده آموزش دیده و تأثیر گرفته است، می‌گوید:«جوان بودن من گاهی برایم دردسرساز شده، چرا که علاقه فطری به نوآوری دارم و تنها به زیبایی اکتفا نمی‌کنم؛ زیبایی کار مؤلفه لازم است اما کافی نیست و اعتقاد دارم هنرمند باید جریان ساز باشد.

من تا 30 سالگی مجبور بودم همیشه خود را اثبات کنم این را جامعه از من می‌خواست و البته هنردوستان دراین باره برخورد درستی با من داشتند، حتی بهتر از برخی موزیسین‌ها. من در زندگی هنری‌ام اگر کار خوبی انجام می‌دادم موزیسین‌ها ساکت می‌شدند اما وقتی حاشیه‌ای در زندگی‌ام به وجود می‌آمد، یا اشتباهی می‌کردم همه صدایشان بلند می‌شد تازه آن زمان متوجه می‌شدم، چقدر مخاطب موزیسین دارم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج