جاباما
۸۲۴۴۰۵
۷ نظر
۵۱۲۴
۷ نظر
۵۱۲۴
پ

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

استودیوی بازی‌سازی NetherRealm، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های مورتال کامبت، همانطور که قول داده بود دیروز در قالب یک مراسم تمام و کمال از جدیدترین شماره‌ی مورتال کامبت رونمایی کرد. در مراسم رونمایی بازی «مورتال کامبت ۱۱» (Mortal Kombat ۱۱) از همه چیز بازی شنیدیم؛ از قصه‌ی آن گرفته تا سیستم‌ها و مکانیک‌های جدید بازی و شخصیت‌هایی که قرار است به آن بیایند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: استودیوی بازی‌سازی NetherRealm، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های مورتال کامبت، همانطور که قول داده بود دیروز در قالب یک مراسم تمام و کمال از جدیدترین شماره‌ی مورتال کامبت رونمایی کرد. در مراسم رونمایی بازی «مورتال کامبت ۱۱» (Mortal Kombat ۱۱) از همه چیز بازی شنیدیم؛ از قصه‌ی آن گرفته تا سیستم‌ها و مکانیک‌های جدید بازی و شخصیت‌هایی که قرار است به آن بیایند.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

روند بازی مورتال کامبت ۱۱ به نسبت قسمت‌های گذشته‌ی مجموعه، تغییراتی بزرگ کرده است؛ طوری که می‌توانیم بگوییم بازی بیشتر شبیه به بازی مبارزه‌ای قبلی NetherRealm Studios یعنی «بی‌عدالتی ۲» (Injustice 2) است. با این حال، اگر بگوییم مورتال کامبت ۱۱ نسبت به بی‌عدالتی ۲ پیشرفت نکرده است، نامردی کرده‌ایم؛ چون قابلیت‌ها، امکانات و اساس مجموعه‌ی مورتال کامبت، به اضافه‌ی تغییرات سیستمی و ظاهری، این طور که به نظر می‌رسد مورتال کامبت ۱۱ را به یکی از کامل‌ترین و عمیق‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای حال حاضر تبدیل خواهند کرد.

در مراسم رونمایی مورتال کامبت ۱۱ که در سالنی در لس آنجلس برگزار و هم‌چنین به صورت زنده پخش شد، شاهد صحبت از بخش‌های مختلف مورتال کامبت ۱۱ بودیم و سعی می‌کنیم در ادامه تمام اطلاعاتی که دریافت کردیم را برای‌تان بازگو کنیم.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

شخصیت‌های مورتال کامبت ۱۱

همانطور که از شماره‌ی جدید یک بازی مبارزه‌ای انتظار دارید، قرار است مورتال کامبت ۱۱ هم مجموعه‌ای از شخصیت‌های قدیمی و جدید را در خود جای دهد. برخی از شخصیت‌های مورتال کامبت ۱۱ ریشه در اولین قسمت این مجموعه دارند و برخی جدیدتر هستند.

شخصیت‌هایی مثل «ساب-زیرو»، «اسکورپیون»، «ریدن» و «سونیا بلید» به عنوان کاراکترهای کلاسیک مجموعه، در مورتال کامبت ۱۱ حضور خواهند داشت.

«باراکا» و «اسکارلت» که در شماره‌ی قبل مورتال کامبت حضور نداشتند، در مورتال کامبت ۱۱ بازخواهند گشت.

دو شخصیت جدید به نام‌های «گراس» (Geras) و «کرونیکا» (Kronika) برای اولین بار به این مجموعه معرفی شده‌اند.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

شخصیت گراس می‌تواند زمان را کنترل کند و به کمک این توانایی خود مبارزه می‌کند. او می‌تواند در حین مبارزه از سنگ و شن آیتم‌هایی بسازد و هم‌چنین از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر نقل مکان، یا همان تله‌پورت کند. گراس می‌تواند زمان را متوقف کند یا به عقب بازگرداند و با این قابلیت، افراد را در یک نقطه نگه می‌دارد و با دست‌های خود که تبدیل به سنگ شده‌اند، شروع به ضربه زدن کند.

شخصیت جدید دوم، یعنی کرونیکا، طبق گفته‌ی کارگردان بازی، از همان قسمت اول مورتال کامبت در پشت پرده مشغول کنترل تمام اتفاقات بوده است. با این حال، وقتی ریدن در مورتال کامبت ایکس با کشتن «شیناک»، زمان را بهم می‌زند، کرونیکا تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود.

هنوز مطمئن نیستیم که کرونیکا قابل بازی باشد، ولی چون به عنوان شخصیت مهم و ضد قهرمان داستان عمل خواهد کرد، کم و بیش می‌توانیم به حضورش در لیست شخصیت‌های قابل بازی امیدوار باشیم.

سه شخصیت دیگر که رسما معرفی نشده‌اند، ولی مشخص است که در بازی حضور دارند، «کابال»، «لیو کنگ» و «کونگ لائو» هستند.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

مورتال کامبت ۱۱ قرار است ۲۵ شخصیت داشته باشد؛ البته بدون شخصیت‌های دانلودی می‌گوییم و منظورمان در همان روز عرضه است. شخصیت «شائو کان» هم به کسانی داده خواهد شد که بازی را پیش‌خرید کرده باشند.

می‌توان تمام شخصیت‌های مورتال کامبت ۱۱ را به سبک بی‌عدالتی ۲ شخصی‌سازی و دستکاری کرد. در قسمت‌های قبلی مورتال کامبت نهایتا با دو سه حالت مبارزه طرف بودیم، ولی در مورتال کامبت ۱۱ این امکان را خواهیم داشت تا از هر نظر شخصیت‌ها را دستکاری کنیم و تغییر دهیم. مورتال کامبت ۱۱ این اجازه را می‌دهد تا از ظاهر شخصیت‌ها گرفته تا اعداد و ارقام قدرت‌ آن‌ها را تغییر داد.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

برای مثال، می‌توان ماسک اسکورپیون، شمشیر او و نیزه‌ی او را تغییر داد. سلاح‌ها نه تنها از نظر ظاهری تفاوت دارند، بلکه قدرت آن‌ها هم متفاوت است و حتی قابل ارتقا هستند؛ طوری که می‌توان برای ارتقا قدرت یک سلاح، آیتم دیگری روی آن قرار داد.

بازی‌کننده‌ها خودشان انتخاب می‌کنند تا چه قدرت‌هایی را با خودشان به مبارزات ببرند. از طرفی، امکان تغییر و انتخاب صحنه‌های ورود شخصیت‌ها، صحنه‌ی پیروزی آن‌ها و حتی فیتالیتی وجود دارد

می‌توان حالت‌های مختلفی از یک شخصیت ساخت، هر حالت را نام‌گذاری و از آن‌ها در موقعیت‌های مناسب استفاده کرد.

سیستم مبارزه مورتال کامبت ۱۱

سازندگان مورتال کامبت ۱۱ برخی از فرمول‌هایی که برای اولین بار در مورتال کامبت ۹ (همان مورتال کامبت ۲۰۱۱ که برای پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ آمده بود) معرفی شده بودند را تغییر داده‌اند. خطی که با ضربه زدن و دریافت ضربات در پایین صفحه پر می‌شد، یعنی خطی که برای اجرای حرکات قوی‌تر و قدرت ایکس‌ری استفاده می‌شد، تغییر کرده است.

این بار با دو خط متفاوت طرف هستیم. این دو خط به صورت عمودی و افقی قرار گرفته‌اند. خط عمودی به هنگام اجرای حملات استفاده می‌شود و خط افقی هم برای اجرای حرکات دفاعی است.

دیگر برای اجرای حرکات ایکس‌ری از این خط استفاده نمی‌کنید. حرکات ایکس‌ری نام‌گذاری تازه‌ای دارند و Fatal Blow نام گرفته‌اند. زمانی که خط سلامتی یک بازی‌کننده به کمتر از ۳۰ درصد برسد، می‌توانند حرکت Fatal Blow خود را اجرا کنند. کلید اجرای حرکت تفاوتی نکرده است.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

در هر بازی فقط یک بار می‌توان حرکت Fatal Blow را اجرا کرد؛ یعنی امکان استفاده از این حرکت در هر راند وجود ندارد و به همین دلیل، باید برنامه‌ریزی درستی برای استفاده از آن داشت. البته اگر حرکت Fatal Blow اجرا شود، ولی به دشمن برخورد نکند، امکان استفاده دوباره از آن وجود خواهد داشت، ولی باید مدت زمانی صبر کرد.

حرکات جدید دیگری به اسم Crushing Blow به بازی اضافه شده‌اند. این حرکات از نظر ظاهری شبیه به یک حرکت ایکس‌ری کوتاه هستند. برای اجرای یک حرکت Crushing Blow باید اتفاقات مشخصی روی دهد. برای مثال یکی از کمبوهای طولانی شخصیت گراس اگر در پایان به یک گارد پایین از سوی طرف مقابل برخورد کند، تبدیل به یک Crushing Blow می‌شود.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

هر شخصیت پنج شش عدد Crushing Blow مختلف دارد که در حالت‌های مشخص شده، فعال می‌شوند و صدمه‌ی زیادی هم وارد می‌کنند

مکانیک جدید دیگر بازی Flawless Block است. اگر با زمان‌بندی دقیق یک گارد انجام شود، یک Flawless Block صورت می‌گیرد و در این حالت، زمانی کوتاه برای حمله به کسی که گارد گرفته است داده می‌شود.

داستان بازی مورتال کامبت ۱۱

از نظر داستانی، مورتال کامبت ۱۱ دقیقا پس از مورتال کامبت ۹ یا همان مورتال کامبت سال ۲۰۱۱ اتفاق می‌افتد. در توضیح رسمی استودیوی بازی‌سازی NetherRealm آمده است: «ریدن تعادل تاریخ را با کشتن شیناک برهم می‌زند. کرونیکا هم که از مقابله‌ی زمینیان (Earthrealm) خسته شده است، تصمیم می‌گیرد به هر قیمتی نظم دنیا را بازگرداند.» شخصیت کرونیکا به عنوان «نگه‌دارنده‌ی زمان» معرفی شده است و ضد قهرمان اصلی مورتال کامبت ۱۱ است.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

در طول داستان بازی، شخصیت‌های دوره‌های مختلف مورتال کامبت با یکدیگر برخورد خواهند کرد. برای مثال، شخصیت‌ها با نسخه‌های جوان‌تر خود روبرو خواهند شد و با هم مبارزه خواهند کرد.

زمان عرضه‌ی مورتال کامبت ۱۱

قرار است مورتال کامبت ۱۱ در روز ۲۳ آوریل سال جاری میلادی وارد بازار شود. بازی روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، کامپیوتر و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

مورتال کامبت ۱۱ یک نسخه‌ی کلکسیونی هم خواهد داشت که شامل مجسمه‌ای از ماسک اسکورپیون، قاب فلزی بازی، یک سکه‌‌ی طلایی و هم‌چنین بسته‌های دانلودی بازی است.

همه‌ی آنچه از مورتال کامبت ۱۱ می‌دانیم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من هنوزم مورتال کمبت ۳ سگا رو ترجیح میدم...
      هی یادش بخیر. فقط دوتا از شخصیتا تا اینجا موندن.
      سیندل و سونیا از انتخابای همیشگیم بودن.
      حیف که دسته سگام خراب شده و دیگه هم جایی نمیفروشن که بتونم بازی کنم...

      پاسخ ها

      • زمانی

        منم موافقم.کمبات 3خیلی قشنگ بود مخصوصا موقعی که چند ضرب میزدیم

      • بدون نام

        بچه کجا هستی؟

      • بی نام

        اگر موبایلت اندروید از کافه بازار میتونی دانلود کنی!

      • زمانی

        تهران

    • روناک

      وااا هااا هااای کامبت جدید

      پاسخ ها

      • زمانی

        کمبات 11خیلی قشنگه ک اردیبهشت میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج