۸۲۴۵۷۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

تعجب ابتکار از موضع‌گیری‌ها درباره یک لایحه زنانه

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره نظر قوه قضاییه درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گفته است که از این موضع‌گیری تعجب می‌کند.

پانا نوشت: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره نظر قوه قضاییه درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گفته است که از این موضع‌گیری تعجب می‌کند.

معصومه ابتکار در نشست تشریح دستاوردی‌های انقلاب اسلامی در حوزه زنان در چهل سالگی در پاسخ به سوالی سخنگوی قوه قضاییه اخیرا اعلام کرده است که لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت مشکلات زیادی دارد که ممکن است قابل اصلاح نباشد ‌و شاید لازم باشد لایحه دیگری در دولت یا قوه قضاییه تهیه شود، توضیح داد: از این موضع‌گیری تعجب کردیم چون در یک سال گذشته به صورت تخصصی و خیلی تنگاتنگ با معاونان، قضات، دادستان‌ها و صاحب‌نظران و کارشناسان قوه قضاییه جلسات تخصصی زیادی برگزار شده است و رایزنی‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. انتظارمان این بود که لایحه‌ای که حامی خانواده و صیانت از خانواده است در نشستی که آقای لاریجانی با معاونانشان داشتند تصویب شود.

ابتکار افزود: اکنون هم ناامید نیستیم و امیدواریم که لایحه تامین امنیت زنان به چرخه‌های طولانی بازنگری برنگردد و از نظر کارشناسان حقوقی که با ما همکاری دارند، چنانچه لازم باشد این لایحه قابل اصلاح است.
وی گفت: ایرادی که قوه قضاییه وارد کرده است به موضوع حبس و مجازات‌ها در لایحه است. هیچ اشکالی ندارد چون می‌توان مجازات جایگزین حبس را پیش‌بینی کرد مشروط بر اینکه بازدارنده باشد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در پاسخ به سوال دیگر پانا درباره رشد زنان در پست‌های مدیریتی در طول چهل سال گذشته و فاصله درصد انتصابات با شاخصی که رئیس‌جمهوری مد نظر دارند (سهم ۳۰ درصدی انتصابات به زنان)، اظهار کرد: در زمینه تخصیص سهم ۳۰ درصدی مناصب مدیریتی به زنان دو کارنامه برای وزرا و استانداران داریم. کارنامه استانداران حاکی از ۶۰ درصد رشد در سال اول فعالیت دولت در انتصاب زنان به عنوان بخشداران، مدیران کل، معاونان فرماندار، فرماندار و معاون استاندار است که رشد قابل توجهی به‌شمار می‌رود و البته استان به استان متفاوت است.
وی افزود: کارنامه‌ای هم در اختیار وزرا قرار گرفت که از نظر انتصاب مدیران ارشد وضع را ارزیابی کردیم و گزارش‌ها حاکی از این است که حدود ۱۴.۷ درصد رشد انتصاب مدیران زن را داشتیم که هنوز تا شاخص ۳۰ درصدی که مد نظر رئیس‌جمهوری است فاصله داریم و باید تلاش کنیم اما به هر حال حرکت ایجاد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچکس توروقبول ندارپیرشدی بروبازنشیته بشونفس بکشیم توکاری به نفع ایران وایرانی نمیکنی بابنزیهای الوده شوهرت ومعاهده پاریس که۴۰ملیارددلارصررزدی توچیکاره هستی معاونت زنان چه صیغه ای هست وچراقبلا نبود وبیشترتوحاشیه هست وخیانت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازشستگی بعد از سی سال خدمت صورت می گیره و ابتکار هنوز اینقدر خدمت نکرده و شصت سالش هم نشده.پیر اون مردهای شصت هفتاد ساله هستند که همه جا رو اشغال کردند.سیاست اندرونی و حرمسرا نیست که هر زنی که به نظرتون جوان نبود حذف بشه

      • بدون نام

        حواس مردم با این بازیا پرت نمیشه

    • بدون نام

      هر بیشعور بیسوادی از فضای اینترنت برای نظر دادن استفاده میکنه.حتی سواد نوشتن هم ندارند ولی فکر می کنند از زنی که مسئول و مدیره بیشتر می فهمند.شت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج