۸۲۴۶۸۱
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

تاشیما: سوباسا رویای همه کودکان ژاپنی است

تیم ملی ژاپن به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یافت و در این مرحله حریف ایران خواهد بود با این وجود ژاپنی‌ها عملکردی در حد انتظار نداشته‌اند و تا امروز اقتدار دوره‌های گذشته را به نمایش نگذاشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم: کوزو تاشیما رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در گفت‌و‌گو با روزنامه الاتحاد امارات در این‌باره می‌گوید: ما در حال ساختن تیمی برای آینده هستیم. البته در امارات هدفی به جز قهرمانی نداریم اما این نخستین گام برای تیم جدید ماست چرا که در ابتدای مسیر دگرگونی و تحول قرار داریم.

در ادامه به اهداف استراتژیکی می‌اندیشیم که در پیش خواهیم داشت. در حال حاضر می‌دانیم که باید صبر کنیم و در انتظار باشیم. نخستین گام این است که در المپیک توکیو فراتر از انتظار ظاهر شویم و پس از آن در جام جهانی ۲۰۲۲ باید به بزرگ‌ترین موفقیت تاریخ فوتبال ژاپن برسیم.

حتی می‌خواهیم به جمع ۴ تیم پایانی راه یابیم و این دور از دسترس نیست. این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد اگر می‌خواستیم همان تیم سال‌های گذشته را حفظ کنیم. به همین دلیل یک تصمیم سخت گرفتیم. ستاره‌های با تجربه را از تیم کنار گذاشتیم. از حالا به دنبال ساخت یک تیم جدید با بازیکنانی جوان هستیم.

این تصمیم قبل از جام جهانی اتخاذ شد و بعد از آن یک مربی واحد را برای هر دو تیم بزرگسال و المپیک انتخاب کردیم تا هدف تیم یکسان باشد. حالا هدف ما ساختن نسلی طلایی است نسل ۲۰۲۰ فوتبال ژاپن می‌خواهد آینده را بسازد.

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن همچنین درباره عملکرد ژاپن در رقابت‌های این دوره گفت: در یک تورنمنت عملکرد و نمایش زیبا اهمیت چندانی ندارد. ما می‌دانیم که چه می‌خواهیم. پیروزی با یک گل هم با نتیجه ۴ بر صفر یکسان است. مهم این است که در هر مرحله پیروز شویم و به خواسته خودمان برسیم.

تاشیما: سوباسا رویای همه کودکان ژاپنی است

حداقل در موقعیت فعلی نمی‌خواهیم انتظار دیگری داشته باشیم. زمانی که به جایگاه اصلی خودمان برسیم و ترکیب تیم جدید مشخص شود فوتبال زیبا هم از راه می‌رسد. ما حتی اگر پیش از این مرحله حذف می‌شدیم من از عملکرد تیم راضی بودم و باز هم از کادر فنی و بازیکنان حمایت می‌کردیم چرا که در مسیر حرکت به سوی یک هدف مشخص قرار داریم. نمی‌خواهیم همه چیز را به خاطر یک جام نابود کنیم چرا که اهداف مهمتر و بزرگ‌تری هم برای ما وجود دارد.

تاشیما با اشاره به افزایش تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های این دوره عنوان کرد: برخلاف برخی از انتقادات من عقیده دارم سطح فنی مسابقات بسیار خوب بود. تیم‌هایی مثل قرقیزستان و ویتنام در اینجا فراتر از انتظار ظاهر شدند. افزایش تعداد تیم‌ها موجب گسترش و پیشرفت فوتبال در آسیا می‌شود همان اتفاقی که در جام جهانی افتاد.

در سال 98 اگر تعداد تیم‌ها به 32 تیم نرسیده بود ما هرگز به جام صعود نمی‌کردیم. اما سهمیه آسیا بیشتر شد، ما ایران را مغلوب کردیم و به جام جهانی رفتیم. از آن دوره همیشه در جام جهانی حاضر بودیم و این اتفاق تاثیری تاریخی در فوتبال ژاپن داشت. بدون تردید افزایش تیم‌ها در جام ملت‌ها هم تاثیر زیادی در آینده فوتبال آسیا خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اماراتی پیرامون پافشاری این فدراسیون بر استفاده از مربیان داخلی اظهار داشت: ما از 2 سال پیش تصمیم گرفتیم که به مربیان داخلی اعتماد کنیم. بررسی‌های ما نشان داد که مربی داخلی از نظر روانی و برقراری ارتباط همچنین تفکر، فرهنگ و روحیات به بازیکن نزدیک‌تر است و ارتباط بهترین با بازیکنان ما برقرار می‌کند. بسیاری از مربیان شایسته و توانمند ما در باشگاه‌های ژاپنی فعالیت می‌کنند.

گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی را همیشه مورد بررسی قرار می‌دهیم و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم اما بعد از انتخاب حمایت و صبر کافی داریم. جایگاهی را برای 4 سال آینده تعریف می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا به آن جایگاه برسیم. موفقیت در فوتبال به زمان نیاز دارد و ما گام به گام در این مسیر حرکت می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن همچنین درباره احتمال ناکامی مربی ژاپن در جام ملت‌ها تصریح کرد: هر احتمالی در فوتبال وجود دارد، ما از تیم و کادر فنی حمایت می‌کنیم چرا که هدفمان فقط قهرمانی در جام ملت‌ها نیست. این پروژه‌ای است که تا جام جهانی 2022 دنبال می‌شود. باید صبور باشیم و در همین مسیر به راهمان ادامه بدهیم. در جایگاه رئیس فدراسیون فکر می‌کنم تصمیماتی گرفتیم که مصالح فوتبال ژاپن را تضمین می‌کند. حتی اگر رسانه‌های ژاپنی روی ما فشار بیاورند بر تصمیم و اراده‌ای که داریم تاثیری نمی‌گذارد.

تاشیما درباره نقش خودش در تشویق و روحیه دادن به اعضای تیم نیز اظهار داشت:من از راه دور همه چیز را دنبال می‌کنم. با بازیکنان صحبت نمی‌کنیم. به هیچ وجه با آنها جلسه نمی‌گذارم. این کار و وظیفه من نیست. من امور اداری و استراتژیک را دنبال می‌کنم. مسائل فنی به کادر فنی مربوط است.

هیچ‌گاه در جمع اعضای تیم و بازیکنان سخنرانی نمی‌کنم و به دنبال ایجاد انگیزه برای آنها نیستم و این کار من نیست. بعد از بازی به بازیکنان دست می‌دهم و از آنها تشکر می‌کنم اما هیچ گاه وارد رختکن تیم نمی‌شوم تا برایشان صحبت کنم. از نظر ما این یک قانون و قاعده است. اگر قرار باشد من به بازیکنان انگیزه و نیرو بدهم و برای آنها سخنرانی کنم باید جای خودم را با سرمربی عوض کنم. این مسئله‌ای است که از جانب من قابل پذیرش نیست و طبیعتا کادر فنی هم به هیچ وجه نمی پذیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن درباره مراحل پیشرفت فوتبال در این کشور نیز گفت: ما محبوب‌ترین رشته ورزشی در ژاپن نیستیم اما از نظر تعداد اعضاء رتبه یک را در اختیار داریم. در حال حاضر نام یک میلیون بازیکن به عنوان بازیکنان فعال در بخش‌های مختلف ثبت است.

این البته جدای از بازیکنان شاغل در سطح لیگ حرفه‌ای است. در بخش پایه‌ها سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام داده‌ایم و البته باشگاه‌ها هم توجه خوبی به این بخش دارند. نقطه قوت فوتبال ژاپن مدارس است. ما لیگ قدرتمند مدارس را برگزار می‌کنیم که تاریخ آن به بیش از 100 سال می‌رسد. پیش از این به صورت سنتی برگزار می‌شد اما از سال 1993 این لیگ هم به شکل حرفه‌ای دنبال می‌شود.

در ترکیب تیم فعلی مل بیش از 60% محصول خروجی مدارس هستند و نه محصول باشگاه‌ها. همه شما ماجرای سوباسا و داستان‌هایش را به یاد دارید. سوباسا معروف‌ترین کارتون ژاپن است. او رویای همه کودکان ژاپنی است. همه بچه‌های ژاپن می‌خواهند مثل سوبا باشند.

فوتبال ژاپن به این شکل توجهات و استعدادها را شناسایی و جذب کرد. بعد از لیگ مدارس و سریال سوباسا سومین عامل تلاش باشگاه‌ها برای ورود به خانه‌های مردم بود. باشگاه‌ها خودشان را وارد زندگی مردم کردند و آنها را جذب کردند تا فوتبال را به یک ورزش محبوب و مردمی در ژاپن تبدیل کنند.

وی پیرامون میزبانی ژاپن از جام باشگاه‌های جهان نیز گفت: ما موافق برگزاری مسابقات به شکل فعلی نیستیم. ژاپن علاقه خاصی به برگزاری این جام دارد مشروط بر اینکه هر 4 سال یک بار با حضور 24 تیم و به شکل دیگری برگزار شود.

ما پیشنهاد خودمان را ارائه داده‌ایم اما اگر قرار باشد با روال فعلی ادامه پیدا کند ژاپن دیگر تمایلی به میزبانی از این رقابت‌ها نخواهد داشت و امارات باز هم می‌تواند میزبانی را کسب کند. درباره جام ملت‌های آسیا هم فعلا برنامه‌ای برای میزبانی نداریم. کره جنوبی و چین خواستار میزبانی مسابقات هستند. تمرکز ما فعلا روی برگزاری المپیک است. شاید دو دوره بعد به میزبانی جام ملت‌ها فکر کنیم.

کوزو تاشیما درباره هزینه و بودجه سالیانه فدراسیون فوتبال ژاپن نیز اظهار داشت: هزینه و بودجه سالانه فدراسیون در حدود 200 میلیون دلار است. تقریبا 200 میلیون دلار هم بودجه سازمان لیگ است. مجموع گردش مالی فدراسیون در سال 400 میلیون دلار می‌شود.

طبیعتا دولت هیچ‌گونه حمایت و پشتیبانی مالی نمی‌کند. حمایت دولت تنها به شکل تامین زیرساخت‌ها و لجستیکی است. البته دولت کمک‌هایی هم برای تیم‌های ملی در نظر می‌گیرد که کمتر از 2% هزینه سالانه فدراسیون است. طبیعتا هیچ پرداختی از سوی دولت به باشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد.

یکی از اصول فوتبال ژاپن همین است که دولت به باشگاه‌ها پولی پرداخت نمی‌کند و هیچ باشگاهی حمایت دولت را به همراه ندارد. حتی در شرایط اضطراری هم دولت به برخی باشگاه‌ها وام های خاصی پرداخت می‌کند. آنچه که به عنوان حمایت مالی دولت از باشگاه‌ها در غرب آسیا دیده می‌شود برای ما قابل پذیرش نیست.

هر باشگاهی با یک شرکت مالی و اقتصادی در ارتباط است که از طریق درآمدزایی و حامیان مالی منابع لازم را تامین می کند. خود ما هم در فدراسیون درآمد قابل توجهی از قراردادهای تبلیغاتی و فروش پیراهن داریم.

همچنین کلیه حقوق حق پخش تلویزیونی مسابقات ملی و باشگاهی از طریق فدراسیون فروخته می شود. طبیعتا بخش‌های مارکتینگ و بازاریابی هم درآمد قابل توجهی در هر سال برای فدراسیون ایجاد می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن درباره استراتژی ویژه این فدراسیون برای موفقیت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هر فصل لازم است که یک باشگاه ژاپنی به فینال راه یابد.

تجربه به ما نشان داده که ناکامی باشگاه‌ها در مسابقات قاره‌ای تاثیر نامطلوبی بر تماشاگران ما دارد و باعث می‌شود به سمت تیم‌های خارجی جذب شوند. به همین دلیل استراتژی خاصی تعیین کرده‌ایم تا در همه دوره‌ها به مرحله فینال راه یابیم. در همین راستا فدراسیون از باشگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات تا سقف یک میلیون دلار در سال حمایت می کند همچنین در حوزه لجستیکی مثل تامین پرواز و دیگر امکانات شرایط لازم را برای باشگاهها ایجاد می کنیم.

طبیعتا سازمان لیگ هم در تقسیم سهم تبلیغات باشگاه‌ها به نمایندگان ژاپن در مسابقات بین‌المللی سهم بیشتری پرداخت می‌کند. مسئله مهم این است که باشگاه‌های ما با قدرت و توان مالی مناسب وارد این رقابت‌ها شوند. برنامه ما این است که تیم‌های ژاپنی در ادوار آتی جام باشگاه‌های جهان با شکل جدید و حضور 24 تیم مشارکت داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن عابدینی

      احسنت به این فدراسیون فوتبال جناب تاج یاد بگیر از ژاپنی ها دخالتی در امر مربیگری ندارن و سرشون به کار خودشون گرمه

    • بدون نام

      کودکان ژاپنی که چه عرض کنم کلا کارتن فوتبالیستها رویای کودکان ایرانی بخت برگشته هم بود که دهه ۷۰ میدیدنش

    • قاضی بیطرف

      این مرد خبر ندارد فوتبال ژاپن به خونه بعضی ازخونه های ایرانیها هم راه پیدا کرده ههههههههه‍خخخخخخخخخترترزرزراستفراقیهاششهکیسه

    • بدون نام

      قابل توجه حامیان پشت پرده تیمهای حکومتی مرکز که تو ژاپن به هیچ باشگاهی پولی پرداخت نمیشه و این موضوع رو غیر قابل قبول میدونن ولی اینجا باشگاه حکومتی پیروزی رو تا حد تیم ملی بردنش بالا و انواع حمایتهای بریزو بپاش براش براه انداختن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج