جاباما
۸۲۴۷۶۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

مازندران؛ اول در سرطان، چاقی و قند خون

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران از مقابله با تهدیدات زیستی به عنوان اولویت نخست اداره‌کل پدافند غیرعامل در این استان خبر داد و تصریح کرد: مازندران در رتبه نخست برخی تهدیدات طبیعی مانند سرطان، چاقی، چربی و قند خون در کل کشور قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران از مقابله با تهدیدات زیستی به عنوان اولویت نخست اداره‌کل پدافند غیرعامل در این استان خبر داد و تصریح کرد: مازندران در رتبه نخست برخی تهدیدات طبیعی مانند سرطان، چاقی، چربی و قند خون در کل کشور قرار دارد.

حسین منفردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل، استان‌های کشور بر مبنای "تهدید محور" تقسیم شده‌اند، اظهار کرد: مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی، قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و بر این اساس بیشترین تهدیداتی که به عنوان اولویت در این استان با آن رو به رو می‌شود، زیستی است.

وی تصریح کرد: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته و بنا بر اهمیت، کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل در ذیل شورای پدافند غیرعامل در راستای مقابله با تهدیدات زیستی با بهره گیری از نظرات کارشناسان ذیربط در استان مازندران فعالیت دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به این‌که مطالعات و شناسایی تهدیدات یکی از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: رصد و بررسی چالش‌ها و تهدیدات در حوزه کشاورزی از فعالیت‌های کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

منفردی با بیان این‌که در زمان بحران، علاوه بر کارگروه جهاد کشاورزی، قرارگاه زیستی نیز در این زمینه، ایجاد می‌شود که ریاست آن به عهده استاندار مازندران است، گفت: قرارگاه زیستی در ۶ زمینه تهدیدات انسان محور، تهدیدات حیوان و دام محور، حوزه نباتات، آب آشامیدنی، محیط زیست و غذا و دارو فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که پیگیری برای تعیین منشأ یک مشکل یا تهدید و ارائه راهکار مناسب بمنظور مصون سازی جامعه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال بسیاری از بیماری‌های موجود به وسیله مسافران بدون اطلاع آنها وارد می‌شود که علاوه بر ایجاد بیماری، مشکل‌هایی را نیز برای کشور ایجاد می‌کنند.

هم‌چنین مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران، زباله و پسماند را یک تهدید طبیعی برای این استان دانست و بر لزوم توجه ویژه به آن تاکید کرد.

منفردی از راه‌اندازی پژوهشگاه راهبردی تحقیقات در حوزه کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: یکی از تهدیدات زیستی موجود، بیماری آفت شب پره شمشاد جنگل‌های مازندران است که برای مبارزه با آن، بیش از یک میلیارد تومان بودجه در غرب مازندران جذب شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه تهدید امنیتی در مازندران وجود ندارد، تصریح کرد: مازندران در رتبه نخست برخی تهدیدات طبیعی مانند سرطان، چاقی، چربی و قند خون در کل کشور قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل با اشاره به این‌که هر فردی در جامعه، باید نسبت به موضوع پدافندغیرعامل آشنا باشد و آموزش‌های لازم را ببیند، گفت: به عنوان مثال، باید به بانوان‌مان آموزش دهیم که به چه صورتی آشپزی کنند که موجب چاقی یا افزایش چربی خون نشود، این امر در مقابل هزینه خرید داروهایی که پرداخت می‌شود بسیار ناچیز است.

وی با بیان این‌که نخستین قدم مصونیت در برابر تهدیدات، آموزش و آگاهی مردم است، اظهار کرد: در فرمانداری هر شهرستان کمیته‌ای وجود دارد که ریاست آن بر عهده فرمانداران است و در این راستا کلاس سناریونویسی به منظور فهم و مقابله با تهدیدات زیستی برای نخستین بار در کشور برای کارشناسان فرمانداری‌ها و استانداری مازندران برگزار می‌شود.

وی بر لزوم نظارت پس از آموزش و افزایش آگاهی مردم و کارشناسان تاکید کرد و گفت: به دنبال آن هستیم تا برای افزایش آگاهی مردم، تا ۵ سطح مربی در این زمینه تربیت کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به این‌که تا درک مشترکی در جامعه میان مردم و مدیران تحقق پیدا نکند نمی‌توان به موفقیت دست یافت، خاطرنشان کرد: در این راستا به دنبال تقویت مردم، فرد، جامعه و گروه‌های مختلف هستیم.

منفردی در پاسخ به این سوال که آیا انتقال آب مازندران به سمنان، از نگاه تخصصی پدافندغیرعامل تهدیدی به همراه نخواهد داشت، گفت: در حوزه انتقال آب نباید با نگاه تعصبی وارد شد، بلکه باید توجه شود که آیا این امر در آینده مشکلی را ایجاد خواهد کرد یا بدون مشکل است.

وی افزود: طرح مطالعاتی از سوی کارشناسان متخصص اداره‌کل پدافند غیرعامل در خصوص بررسی وضعیت انتقال آب دریای خزر به سمنان در حال تدوین است و نتایج پس از بررسی صورت گرفته اعلام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با بیان این‌که مهم‌ترین مشکل در مباحث مربوط به پدافندغیرعامل به فرهنگ‌سازی وابسته است، اظهار کرد: به تمامی مدیران تاکید شده است که در تمامی طرح‌های خود، الزامات پدافندغیرعامل را پیوست کنند و به فعالیت‌های خود رویکرد پدافندی دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • bita

      واقعا خودتون فهمیدین چی نوشتید؟ چه انشای نا مفهومی

    • بدون نام

      مال برنج هستش كه غذاي اصلي مردم مازندرانه

    • بدون نام

      برنج مهمترین عامل سرطان وچاقی وغیره میباشد،چون در زمان کاشت سم هایی که زده میشود غیر قانونی وبسیار خطرناک میباشد وچون از انجایی که ما نه کارشناس ونه مدیرلایقی داریم اش همان اش وکاسه همان کاسه است،هنوز بعد از صد سال مسولان وافراد مربوطه نتوانسته اند یک راهکار علمی وکاربردی با خطرات کمتر ارائه دهند ولی بنده یک راهکار ساده که خواندم برای شما بازگو خواهم کرد ،در هنگام شب یک دیگ متوسط بگیرید وداخل ان را اب ریخته وبرنج را دوان خیس دهید وروز بعد دو یا سه بار ابش را تخلیه واب تمیز دوباره بریزید با این کار حداقل نیمی از سموم برنج با اب دفع خواهد شد ودوم اینکه برنج را کته درست کنید وابکش نزنید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج