جاباما
۸۲۴۷۸۶
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

بریتانیا اینفلوئنسر‌های متقلب را تحت پیگرد قرار داد

اینفلوئنسر‌ها در بریتانیا با مشکل قانونی بزرگی روبه‌رو شده‌اند و آن قوانین مربوط به آگهی‌ها در این کشور است. آنچه «CMA» اداره نظارت بر آگهی‌ها و بازاریابی در انگلستان، بر اساس آن اینفلوئنسر‌ها را تحت پیگرد قرار داده یک موضوع به ظاهر ساده است و آن پنهان‌کاری در تبلیغ است. همین مسئله باعث شده تا ۱۶ شخصیت مشهور در اینستاگرام دادگاهی شوند و احتمال اینکه به همین دلیل به زندان بیفتند زیاد شود.

روزنامه جوان: اینفلوئنسر‌ها در بریتانیا با مشکل قانونی بزرگی روبه‌رو شده‌اند و آن قوانین مربوط به آگهی‌ها در این کشور است. آنچه «CMA» اداره نظارت بر آگهی‌ها و بازاریابی در انگلستان، بر اساس آن اینفلوئنسر‌ها را تحت پیگرد قرار داده یک موضوع به ظاهر ساده است و آن پنهان‌کاری در تبلیغ است. همین مسئله باعث شده تا ۱۶ شخصیت مشهور در اینستاگرام دادگاهی شوند و احتمال اینکه به همین دلیل به زندان بیفتند زیاد شود.

راه اصلی درآمدزایی اینفلوئنسر‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی و به خصوص در اینستاگرام، تبلیغات است؛ تبلیغاتی که در آن کالا یا خدماتی در قالب ویدئو یا عکس، تبلیغ می‌شود؛ آنچه در ایران هم به وفور شاهد آن هستیم و از جوک تعریف‌کن‌ها و دابسمش‌ساز‌ها گرفته تا کلیپ‌ساز‌ها درگیر آن هستند، حتی افرادی که هیچ کدام از این هنر‌ها را ندارند و به واسطه عمل‌های زیبایی، فالوور جذب کرده‌اند از این راه درآمد‌های خوبی دارند. اینفلوئنسر‌های ایرانی به خاطر آنکه هیچ نظارتی بر تبلیغات در اینستاگرام وجود ندارد، انواع و اقسام کالا‌ها و خدمات را تبلیغ می‌کنند.

نبود حساسیت روی عملکرد این افراد باعث شده تا حتی صفحات شرط‌بندی هم به لیست بلند تبلیغات چهره‌های اینستاگرامی افزوده شود. در مقابل فضای باز و بی‌در و پیکر تبلیغات در صفحات ایرانی اینستاگرام، در بریتانیا، اما کار خیلی سخت‌تر از آن است که کسی بتواند به راحتی تبلیغی را انجام دهد و قانون چشمش را به روی آن ببندد. اتفاق اخیر برای اینفلوئنسر‌ها صرفاً به خاطر این رخ داده که آن‌ها اعلام نکرده‌اند پست ایسنتاگرامی‌شان یک پست تبلیغاتی بوده و مخاطب را با این پنهان‌کاری گمراه و فریب داده‌اند؛ اتفاقی که هر روز در پیج‌های چندین چهره اینفلوئنسر ایرانی در حال تکرار است و هیچ واکنشی را به همراه نداشته است.

CMA اعلام کرده است، زمانی که یک اینفلوئنسر یک کالا را معرفی می‌کند، مخاطبان وی تشویق می‌شوند که آن کالا را خریداری کنند و اگر آن مخاطب بداند که آن پست یک تبلیغ است، می‌تواند تصمیم‌گیری کند که پرداخت پول برای آن به‌صرفه خواهد بود یا خیر!

این میزان دقت فراتر از آن است که مخاطب بداند کالایی که از سوی یک اینفلوئنسر تبلیغ می‌شود آیا برای سلامت وی ضرر دارد یا خیر! این دقت را مقایسه کنید با انواع و اقسام اشیا و خدماتی که توسط چهره‌های اینستاگرامی در ایران تبلیغ می‌شود. یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین تبلیغات در پیج‌های ایرانی اینستاگرام، تبلیغ انواع عمل‌های زیبایی است. سال گذشته محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که در حوزه خدمات سلامت کلمه‌ای به اسم تبلیغات وجود ندارد.

جهانگیری این وعده را داده بود که از طریق وزارت ارشاد و شورای عالی فضای مجازی روی تبلیغات عمل‌های زیبایی در اینستاگرام نظارت شود ولی با گذشت یک سال از این وعده، نه تنها دکتر‌ها بلکه چهره‌های اینستاگرامی از لمینت دندان تا انواع جراحی ساکشن و لیپوماتیک را تبلیغ می‌کنند. در هیچ کدام از تبلیغات آن‌ها هم به رد و بدل شدن پول و اینکه صرفاً بیننده در حال تماشای یک آگهی تجاری است، اشاره‌ای نمی‌شود. اقدام بریتانیا در مقابله با اینفلوئنسر‌ها می‌تواند تلنگر خوبی برای مسئولان ایرانی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      خودتونم پایین نرم افزارتون دارید تبلیغ میکنید
      چقدر مالیات میدید؟؟
      ادمین جان در راستای شفاف سازی بچاپ

    • Ali

      البته یکی از اینها در ایران اخیرا دستگیر شد . و همه اکانتهاش هم پاک شد. تبلیغ یه کلینیک رو کرد که یه نفر از روی همین تبلیغ مراجعه میکنه ودر کلینیک زیبایی بخاطر همون پروسه های پزشکی که روش انجام میشه جونشو از دست میده .

    • Ali

      البته یکی از اینها در ایران اخیرا دستگیر شد . و همه اکانتهاش هم پاک شد. تبلیغ یه کلینیک رو کرد که یه نفر از روی همین تبلیغ مراجعه میکنه ودر کلینیک زیبایی بخاطر همون پروسه های پزشکی که روش انجام میشه جونشو از دست میده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج