جاباما
۸۲۴۹۴۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آرزو‌هایی که ۵G برآورده می‌کند

فناوری ارتباطی نسل پنجم در راه است و به زودی زندگی مردم جهان را متحول می کند. اپراتورهای تلفن همراه ارائه این خدمات را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده اند تا خدمات جدیدی را به کاربران ارائه دهند.

خبرگزاری مهر: پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹ در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان خدمات مذکور به شهروندان علاقمند ارائه شود و در سال ۲۰۲۰ شاهد همه گیر شدن فناوری ۵G خواهیم بود.

با استفاده از فناوری مخابراتی نسل پنجم سرعت بارگذاری و ارسال اطلاعات به شدت افزایش می یابد و تاخیر در انتقال داده ها و برقراری ارتباط از طریق شبکه های بی سیم کاهش چشمگیری می یابد.

در ادامه به معرفی خدماتی می پردازیم که با استفاده از شبکه های ۵G قابل ارائه هستند و مبنای استفاده گسترده از فناوری های تازه ای خواهند بود که زندگی ما را ساده می کنند.

آرزو‌هایی که ۵G برآورده می‌کند

دسترسی به اینترنت واقعا پرسرعت

اگر چه با استفاده از شبکه های نسل چهارم سرعت دسترسی به اینترنت واقعا افزایش یافته، اما این سرعت به خصوص در محله های شلوغ شهرها و نقاط پرجمعیت کافی نیست و تراکم شهروندان می تواند بر کیفیت خدمات تاثیر چشمگیری بگذارد. اما ارائه خدمات نسل پنجم بر روی چند طیف فرکانسی متفاوت این مشکل را تا حد زیادی برطرف می سازد.

تسهیل استفاده از خودروهای خودران

خودروهای خودران با استفاده از شبکه های ارتباطی نسل پنجم می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده های خود را رد و بدل کنند. صحبت کردن خودروها با یکدیگر موجب می شود تا آنها بتوانند اطلاعات مربوط به شرایط جاده ها را از یکدیگر دریافت کنند و مسیریابی بهتری داشته باشند. اگر خودروی خودرانی ناگهان ترمز کند، این اطلاعات از طریق شبکه های قدرتمند نسل پنجم به سرعت به خودروهای پشتی منتقل می شود و از هرگونه برخورد وتصادم جلوگیری می شود. این تحول می تواند سالانه جان هزاران نفر را نجات دهد.

افزایش امنیت عمومی

شهرداری ها و کارکنان ادارات مختلف می توانند با استفاده از شبکه های نسل پنجم کارآیی و بهره وری خود را افزایش دهند. پیگیری سریع امور در حال انجام به طور بی سیم با استفاده از حسگرهای نصب شده در اماکن عمومی یکی از مزایای فناوری ۵G است. از سوی دیگر حسگرهای یادشده می توانند در صورت وقوع سیل، قطع برق ناگهانی و غیره به سرعت اطلاعات مربوطه را به مقامات مسئول منتقل کنند. انتقال داده های دوربین های نظارتی نیز می تواند با سرعت بالایی رخ دهد.

کنترل از راه دور ماشین آلات سنگین

تاخیر بسیار کم شبکه های نسل پنجم باعث می شود تا کنترل ماشین آلات سنگین از راه دور با سرعت بالایی ممکن شود و این تحول باعث می شود بتوان ماشین آلات یادشده را در محیط های خطرناک مستقر و بدون به خطر انداختن جان انسانها از آنها استفاده کرد.

انقلاب در دنیای بهداشت و درمان

ارتباطات سریع و بدون تاخیر باعث می شود جراحی از راه دور دیگر تنها یک رویا نباشد و حتی در نقاط دورافتاده دنیا ممکن شود. احیای بیماران، از راه دور و معاینه بیماران با استفاده از فناوری واقعیت مجازی تنها برخی از مزایای همه گیر شدن شبکه های ۵G است. از سوی دیگر بیمارستان ها هم می توانند با استفاده از شبکه ای از حسگرها بیماران بستری شده را کنترل کنند، پزشکان می توانند با تجویز استفاده از قرص های کوچک قابل حرکت در بدن روند درمان افراد را بررسی کنند و به طور کلی فرایندهای درمانی را بهبود بخشید.

تحول اینترنت اشیا

۵G اینترنت اشیا را هم متحول می کند و حسگرهای نصب شده بر روی انواع لوازم و کالاها از این طریق هم به منابع گسترده تری دسترسی خواهند داشت و هم راحت تر می توانند با یکدیگر تبادل داده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیز اینایی که تو گفته مال اون وره نه اینکه ما استعدادشو نداشته باشیم یا لیاقت فقط مسعولین ما تاجرن و اگه اینایی که تو گفتی عملی بشه برای مسعولین ما درامدش کمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج