۸۲۵۰۳۷
۱۲۷ نظر
۵۰۱۱
۱۲۷ نظر
۵۰۱۱
پ

جزئیات اختصاص ماهانه ۲۴ لیتر بنزین به هر ایرانی

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ضمن تشریح جزئیات طرح اختصاص سهمیه ۲۴ لیتر بنزین به هر ایرانی در ماه، گفت: درآمد دولت از محل اجرای این طرح ۴۰ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن برای دوگانه‌سوز کردن تاکسی‌ها و وانت‌بارها اختصاص می یابد.

خبرگزاری فارس: احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درخصوص جزئیات طرح پیشنهادی خود برای بنزین اظهارداشت: چند طرح مختلف مطرح است که هیچکدام به تصویب نرسیده است و مردم این طرح را باید در حد یک طرح بدانند. دو طرح مطرح است که یک طرح می‌گوید سهمیه بنزین را به خودرو بدیم و طرح دیگر می‌گوید به هر ایرانی یا شماره ملی سهمیه بنزین اختصاص دهیم.

*اختصاص سهیمه بنزین به هر نفر به عدالت نزدیک‌تر است

وی افزود: اینکه سهمیه بنزین براساس هر ایرانی باشد به عدالت نزدیک‌تر تا اینکه به هر ماشین بدهیم چرا که ممکن است یک خانوار چند ماشین داشته باشد و یک خانوار ماشین نداشته باشد. قیمت بنزین در فوب خلیج فارس ۴۳ سنت است و اگر دلار ۸۲۰۰ تومان را حساب کنیم بهای واقعی بنزین بسیار بیشتر از بهای فعلی است.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه سهمیه طرح‌های پیشنهادی بین ۲۰ تا ۳۰ لیتر است، تصریح کرد: طرح ما ۲۴ لیتر است. یعنی ۰.۸ لیتر به مردم بدهیم که در ماه ۲۴ لیتر می‌شود. در حال حاضر ۹۲ میلیون لیتر مصرف داریم که بعد از عید به ۱۰۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

*مدیریت مصرف بنزین ضروری است حتی اگر تحریم نباشیم

وی ادامه داد: براساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس اگر این روند ادامه یابد تا سال ۱۴۰۸ میزان مصرف به ۲۵۰ میلیون لیتر خواهد رسید و با توجه به اینکه میزان تولید بنزین بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر نخواهد بود، باید در آن سال ۱۳۰ میلیون لیتر واردات بنزین انجام دهیم.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: اگر تحریم نباشیم و امکان واردات بنزین باشد، هر چقدر نفت صادر می‌شود باید معادل آن بنزین وارد شود. بنابراین باید مصرف بنزین مدیریت و ساختار تولید خودروها اصلاح شود.

*جزئیات طرح اختصاص بنزین به هر ایرانی

وی گفت: پیشنهاد این است که کارت بانکی خانوار معادل ۰.۸ لیتر برای هر نفر در روز شارژ شود و این بنزین قابل فروش به دولت باشد. این ۰.۸ لیتر در روز که ۲۴ لیتر در ماه است، سهمیه بنزین به قیمت ۱۰۰۰ تومان است که در صورت باقی ماندن تا پایان ماه، دولت میزان سهمیه باقی مانده را در پایان هر ماه از خانوار خریداری و معادل ریالی آن را که مابه‌التفاوت قیمت ۱۰۰۰ تومان و ۳۰۰۰ تومان برای هر لیر است به حساب خانوار واریز می‌کند.

امیرآبادی افزود: برای مصرف مازاد داخل بنزین (مازاد بر سهمیه) بهای ۳۰۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شود و مازاد بر مصرف را می‌توان به قیمت ۵ تا ۶ هزار تومان صادر کرد.

وی با اشاره به جمعیت ۶ میلیون نفری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، گفت:‌ فقط ۵ درصد از این افراد ماشین دارند که با این حساب یارانه ۳۲۰۰ میلیاردتومانی آنها در طول یک سال به افراد دارای ماشین داده می‌شود. بنابراین سهمیه بندی بنزین براساس هر ایرانی به عدالت نزدیک‌تر است و از طرف دیگر میزان مصرف هم کاهش می‌یابد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه میانگین بعد خانوار در ایران ۳.۲ نفر است، تصریح کرد: با این حساب به طور متوسط به هر خانوار ۷۲ لیتر داده می‌شود که با توجه به اینکه در دوران استفاده از کارت هوشمند سوخت ۸۳ درصد از صاحبان ماشین در سطح ۶۰ لیتر در ماه مصرف می‌کردند، به طور قطع بنزین مازاد بر مصرف خواهیم داشت.

*درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل اجرای طرح

وی با اشاره به درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل اجرای این طرح، گفت: ما در این طرح می‌گوییم بخشی از منابع برای دوگانه‌سوز کردن تاکسی‌ها و وانت‌بارها اختصاص یابد و همچنین وام‌ با نرخ سود ۴ درصد برای دوگانه‌سوز کردن خودروها داده و ضمانت بازگشت وام هم منابع همین کارت‌ها باشد. البته اگر در موعد پرداخت نشود نرخ سود وام به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: بخش دیگری از منابع صرف خرید اتوبوس‌های برقی و گازسوز و توسعه ناوگان مترو و اشتغال‌زایی در بخش مسکن شود. دولت مکلف می‌شود تولید خودروهای پایه گازسوز را به ۳۵ درصد برساند و شهرداری‌ها هم حق افزایش هزینه حمل و نقل مسافر در سال ۹۸ را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه دولت بنزین مازاد را در پایان هر ماه از خانوارها می‌خرد، گفت: شب سی‌ام هر ماه باقی مانده سهمیه صفر و وجه ریالی آن به حساب واریز می‌شود. البته اگر فرد دیگری نیاز به بنزین دارد، این امکان فراهم می‌شود که سهمیه خود را به فرد دیگری انتقال دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یک سهمیه ۴ ماهه برای تاکسی‌ها و وانت‌بار‌ها داده می‌شود که در آن مدت خودرو خود را دوگانه‌سوز کنند. البته این در حد طرح است و نیاز به تصویب مجلس در قالب لایحه بودجه سال آینده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شانتاژگر

      رو نفت خوابیدیم بعد مث گداهاایم

      پاسخ ها

      • AMRIKAAAA

        ترامپ بیا تو راست گفتی واقعا کشور را نابود کردن.

      • بدون نام

        نفت دیگه اهمیت سابق رو نداره و البته همه جهان سومی های دارای نفت عقب مونده و تنبل و مفت خورند

      • رضا

        اول قرار بود روزی یک لیتر برای هر نفر باشه حالا اون رو هم
        کمش کردن!!!!! واقعا دیگه شورش رو در آوردن
        تعارف نکنید اصلا بکنید هفته ای یک لیتر

    • بدون نام

      اینطوری منفجر میشه همه چیز فکر کرایه ها و اجناس کردین مازاد 5 تا 6 تومن ی باک بزنی 300هزار تومن بعدا هرکی هر جنسی داره میکنه 5 برابر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من ازین طرح خیلی راضیم چون ماشین ندارم

    • علی

      ها بلا نسبت آدم .این مردم عادی بزنین بکشین خودتون و خودتون بمونید راحت .با این پیشنهاداتتون خدا چرا این آدما زنده هستن میخوان بقیه مردمو زجر بدن.

    • بدون نام

      شماها هم ملتو مسخره کردین برا خودتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام کسانی که ازین طرح ناراحتن ماشینهای گرانقیمت دارند و توی خیابون دور دور میکنند کسانی که ماشین ندارن این طرح به نفعشونه

    • عدالت

      فکری به حال ماشیناتون ببخشید آشغالاتون بکنید که ۱۰ لیتر مصرف دارن

    • بدون نام

      یعنی اون شیش لیتر براش مرخصی رد میشه. اگه رورز یه لیتره خوب میشه سی لیتر

    • بدون نام

      اینم مثل سبدکالای تامین اجتماعی آش نخورده دهن سوخته میشه

    • بدون نام

      بخوره تو سرتون خبر مرگتون

    • بدون نام

      غلط کردین نامردا

    • بدون نام

      شما چقدر امیدوار هستید به سال 1408 برسید خدا نگذاره برسین

      پاسخ ها

      • درد ضعیفان

        اینها عقل شونو از دست دادن از یکطرف به فکر جیب خودشون هستن و از طرف دیگه نمیدونن چه دلال بازی راه میاندازن وبه حساب خودشون میخوان جلوی قاچاقو بگیرن.و ازطرف دیگه نمیدونن چه تورمی وچه گرانی میشه باز بدبحتر از رورهای گذشته دیگه هیچ امیدی به خدا پرستان جعلی نداریم..خدایا عقلی بده به جاعلین از خدا بیخبر.

      • درد ضعیفان

        اینها عقل شونو از دست دادن از یکطرف به فکر جیب خودشون هستن و از طرف دیگه نمیدونن چه دلال بازی راه میاندازن وبه حساب خودشون میخوان جلوی قاچاقو بگیرن.و ازطرف دیگه نمیدونن چه تورمی وچه گرانی میشه باز بدبحتر از رورهای گذشته دیگه هیچ امیدی به خدا پرستان جعلی نداریم..خدایا عقلی بده به جاعلین از خدا بیخبر.

    • بدون نام

      وی گفت او گفت مرد گفت بابا جمع کنید،این کل کاستون را برید

    • reza

      به نظرتون ۲۴لیتر در ماه خیلی زیاد نیست!

    • مردجنوبی

      این طرح رو حتما اجرا کنید چون من ماشین ندارم ولی گواهینامه دارم و حقمو از سهمیه بنزین میخوام خواهشا زودتر اجراییش کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین حماقتها هست که نمیتونی ماشین داشته باشی
        با ماهی ۲۴ لیتر کرایه ها چند برابر میشه و رکود بدتر میشه و فقیرانی مثل تو فقیر تر میشوند. با این فکر که من ندارم پس زودتر اجرائیش کنید، خودت که ندار هستی بیشترین ضربه رو میخوری.

    • ببنام

      یعنی اگر مردم کوتاه بیابند در برابر این همه حقارت باید از ایرانی بودن خود شرم کرد

    • بدون نام

      امیدوارم خداوند لعنت کنه امثال منو که به روحانی رای دادیم درود براحمدی نژاد

    • بدون نام

      حلا یه سری هم میخوان اینجوری اختلاس کنن خداخیرتون نده انشاالا

    • بدون نام

      یکیم نیست به این اقایان بگه درامد مردم حوزه خلیج فارس چقده قطر امارات کویت و.... ... از لحاظ درامد سرانه در دنیا در رتبه هایی اول تا دهم دنیا هستند وهم چنیین جز ثروتمندترین مردم دنیا نیز هستند

    • علی

      جالبه همانطور که قصابها و دلال ها و دولتی ها حق افزایش گوشت را نداشتند شهرداری هم میتواند از گران شدن کرایه ها جلوگیری کند خدا لعنتتون کنه با این طرحهای آبکی تان

    • رضا

      بگین میخوایم اینم گرون کنیم میخوایم مردمو گول بزنیم دیگه این فیلم ها چیه درمیارین

    • بدون نام

      بابا اینکارها چیه مسخره بازی دراوردید
      جاو قاچاق رو بگیرد که حتما هم سازمان یافتست
      مردم رو اونقد اذیت نکنید عصبانیت مردم کار دستتون نده اخه یه بنزین رو نمیتونید جمع کنید
      این طرحهاتون هم یجور مردم رو بیچاره مکنه

    • بدون نام

      بابا اینکارها چیه مسخره بازی دراوردید
      جاو قاچاق رو بگیرد که حتما هم سازمان یافتست
      مردم رو اونقد اذیت نکنید عصبانیت مردم کار دستتون نده اخه یه بنزین رو نمیتونید جمع کنید
      این طرحهاتون هم یجور مردم رو بیچاره مکنه

    • اصغر

      در وضع موجود بهترین گزینه برای فشار آوردن، مردم هستند هر چیزی را تا بحال به آنها خواستند تحمیل کردند وقتی زورتان به مردم میرسد هر کاری میخواهید بکنید اصلا بگید ماهی یک لیتر ،سالی دوازده لیتر، هیچکس ناراحت نمیشه. میخواهید امتحان کنید

    • بدون نام

      حتما نقشه یک عده ایه که میخان پولهای کلانی گیرشون بیاد
      رانتیه که توی بنزین دارید درست میکنید
      اینم یجور نقشه ایه که بعدا معلوم میشه چند هزار میلیارد تومان یه عده ازش میخورند

    • بدون نام

      ما نخوایم شما طرح بدین کیو باید ببینیم؟ مجلس فقط ضد مردم عمل کرده تا حالا

    • بدون نام

      شما اگه خیلی دارا هستی چرا برای یارانه هرشب گریه میکنی بنزین ۱۰۰تومن کردی ۱۰۰۰حالا میخوای بیشتر کنی ۲۴لیتر دیگه چیه داری میدی اخه چه ربطی داره کسی که وسیله نداره بنزین بگیره همین طرح میدی فردایش همه چی صدبار میشه ملت هم فقط باید پول بنزین بدن اگه به فکر حق ما هستی گاز رو رایگان کن این که وارد نمیکنی

    • بدون نام

      نشسته آید از بیکاری برای بدبخت کردن مردم طرح میدهید شرم. بر شما

    • بدون نام

      جمع کنید بابا دکان‌باز کردید با این قانو نهای من درآوردی بسه دیگه بترسید از خشم مردم و صبر شان

    • نادر محمدپور

      شماصداتون از جای گرم بلند میشه همه چیزمونو مثل اون کشور بکنید باشه بنزین همون قیمت بدینمثل دستمزد قیمت ماشین کیفیت ماشین رفاه وآسایش

    • ب

      ماهی 24 لیتر بنزین به درد, خودتون میخوره , دوره دکتر احمدی نژاد لااقل اگه سهمیه بندی هم بود ماهی 60 لیتر بنزین میدادن

    • جعفر

      این هم یکشگردو کلک دیگر مثل یارانها در عرض چند سال همه چی باگرانی صد برابر کردند اما یارانها با همون شندرقاز دیگر هیچ اتمینانی به اینا نمیشه کرد

    • بدون نام

      نمایندگان ملت درمجلس وارگان های دیگر توجه به معلولین شدید درمنزل ندارند،تصورکنند خودشون ازخانواده محروم بدون درآمد با ماهیانه 100 وهشت تومن حقوق « صدقه » دریافت می کنند،همه دنیا قضاوت کنند،ممنون.

    • محمد حسین

      یعنی استارت که بزنم به ماشینم سهمیه اون روز تمومه.

    • بدون نام

      حالا چرا 24 لیتر؟؟؟!!!پس چند لیتر؟؟؟!!!25 لیتر!!!!!!!چرا 25 لیتر؟؟؟!!!پس چند لیتر؟؟؟!!!!40 لیتر!!!

    • بدون نام

      نمیشه رندش کنین بشه 25 لیتر عمو جون؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      آقا نخواستیم هی میگن بنزین ارزونه لامصب دنیا دارن فورد سوار میشن نه ارابه مرگ!تو فورد بیار بعد بنزین رو گرون کن

    • بدون نام

      خدایا خودت ما رو نجات بده از دست اینا

    • شهرام مرادیان

      سلام.به اقای امیر ابادی بگویید کارهای مهمتر از بنزین دراین کشور وجود دارد خودتان رابا این اراجیف سرگرم نکنید1اتومبیل های پرمصرف خودرو ساز ها رو ازرده خارج نماییید خود بخود مصرف پایین میایید

    • ناشناس

      فقط فکردرامدخودتونید مردم بدبخت چیکار کنن هروقت کم میارین دست میکنیدتوجیب مردم اگه راست نیگیدسهم یه هرنفرروصدلیترکنید برده هم بفکر مردم باشید

    • بدون نام

      ارث باباتونه که به قیمت فوب خلیج فارس به مردم میفروشین؟ بنزین مال خود مردمه و دولت باید فقط هزینه فرآوری را بگیرد. مثلاً هر لیتر یک سنت.

    • صادق

      دیگر چه طرحی برای خالی کردن جیب مردم دارید واقعا که شرم ندارید ملت راخار وذلیل کردید خداوند که بروز ملت بشینید تا بفهمید چه می کشند

    • بدون نام

      بنزین هم داره میره پیش یارانه، خدایا گناه ماچه بود که باید دراین دنیا هم مجازات بشویم،

    • AMRIKAAAA

      مهندس چکنم بیخیال بنزین شو مگه کار دیگری نداری.

    • بدون نام

      خدا لعنتتون كنه كه جنگ روانى راه انداختين

    • بدون نام

      هر وقت حقوق و یارانه ما رو به دلار دادین ، اونوقت طرح پبشنهاد بدین . فقط یه مورد کوچیک از اجرای این طرح گران شدن هزینه سفرهای درون وبرون شهری است . آیا خودتون هم بنزین مصرفی تون را با همین مبالغ حساب میکنید یا نه برای شما مفت است ؟

    • بدون نام

      خب همه افراد خانواده که کارت ملی ندارن
      یعنی به بچه ها هم اختصاص داده میشه یا نه؟

    • بدون نام

      خوب برای چی 24لیتر روزی 1لیتر می‌شود 30لیتر جمعه‌ها را حساب نمی کنید خوب جمعه‌ها می شود رفت بیرون

    • هوشنگ

      خدا کند هر چه زودتر اجرایی بشه
      من که ماشین ندارم اون کسانی که ماشین دارن حق من رو خوردن

    • سیاست ابکی

      اتیش میریزید تو جامعه .مطمئن باشید .یه روز تونل و پولی کنید یه روز زوج و فردو یه روزم بنزینو ...پیغمبر میگفت هر حکومتی که به فکره غارت و چاپیدنو خرج کردن از جیب مردم رو بیاره از ترسه نموندنشه که میترسه حکومت ساقط بشه ..الهی امین .هر کاری دوست دارید بکنید .من عاشقه این کاراتونم .چون زودتر نابود میشید

    • بدون نام

      هر وقت خودروهای در اختیارتون رو کنار کذاشتید و حقوق یه کارگر با کلی معوقه گرفتین بنزین رو سالی یک لیتر کنید مفت خور ها

    • بدون نام

      همه چیز را میشه تحمل کرد ولی اینکه روحانی بعد رفتنش بهمون می خنده را هرگز نمیشه تحمل کرد

    • بدون نام

      باید با احیای سریع کارت سوخت ، جلوی قاچاق بنزین گرفته شود .....

    • بدون نام

      اقای فراهانی تجربه نشان داده دولت در هر مسئله ای ورود کرده اوضاع بدتر شده ضمنا اگر ناراحت نمیشی پژو پارس که سرویس جنابعالی میباشد حداقل روزی ۱۰ لیتر بنزین مملکت را میسوزاند من مسافر کش هم باید از بنزین قیمت مناسب استفاده کنم قبلا هم عرض کردم دولت تدبیر و امید با این طرح چند صد هزار انسان ابرو دار بیکار میشوند حالا خود دانی .......

    • سربازولایت

      جوک میگه فکرمردم اگربودین حساب کتاب درامد دولت وشهرداری را نمی کردین شما فکر سود خودهستید چه درامدی برای خودتان دارد دیگه ملت گول این حرفها را نمی خورد بعدازچهل سال وعده سر خرمن دیگه این حنا رنگی ندارد خرمن رابفروشم تابیکارنباشم حکایت مسئولین مااست

    • عباس

      جالبه.. از صدو بیست لیتر, رسید به شصت.. بعدش رسید به سی.. حالا هم بیست و چهار لیتر... بعدش هم میشه هر هشت ساعت یک قاشق غذاخوری!!!

    • حیات داودی

      خجالت هم چیزخوبیه ولی رو که رونیست.

    • بدون نام

      یه کاری, کنید, بتونیم ماشین رو استارت بزنیم باطریش نخوابه. واقعا شرم باید کرد,

    • بدون نام

      هیچی به نفع مردم نیست پولش تو جیب دولت و اقازاده ها میره

    • بدون نام

      اگه به نتیجه برسه یک طرح نسبتاً خوبیه.....

    • میثم

      شمایی که داری قیمت بنزین حاشیه خلیج فارس رو با بنزین داخل کشور مقایسه میکنید قیمت خودروها دو طرف رو هم مقایسه کنید

    • بدون نام

      میخواین بنزین رو گرون کنین دیگه چرا ادا میدین!!!!!این همه صغرا کبرا برا چیه!!!!!!با شماها باید به زبون خودتون حرف زد!!!!انشالله سال دیگه پای صندوق های رای!!!!!

    • بدون نام

      کاش نرخ حقوق کارگر در خلیج فارس هم میدیدن

    • بدون نام

      راه برای یک دزدی جدید باز میشود

    • بدون نام

      والا نظرمیدیم مدیری ترس پخش کنه

    • بدون نام

      چوپان ها شما که گفتید هر روز هر ایرانی یه لیتر نکنه ما فقط بیستو شش روز ماهو ایرانییم اون شش روزم فضاییم

    • بدون نام

      جزئیات مسخره دیکر.

    • بدون نام

      الان یک عده نگران قطع شدن یارانشون هستن از این به بعد باید نگران قطع سهمیه بنزینشون هم باشن! خوب بازی ای یاد گرفتن!

    • بدون نام

      لطفا قیمت سایر کالا هارا نیز بر حسب دلار و جهانی مقایسه کنید

    • نادر محمدپور

      پس منم رو ثبت نکردین دلبخواهی ثبت میکنید

    • بدون نام

      خودتان می برین و خودتان میدوزین مردم براتون اصلا وجود ندارن.

    • بدون نام

      به نظر من کاری میکنند بازار سیاه برا بنزین به وجود بیاد خریدو فروش بشه وبنزین رو به این روش گرون کنن بگن مردم خودشون گرون کردن بیکار میشینن مجلس برا سرگرمی یه چرت وپرت پیشنهاد میدن اینه مملکت داری این اقایون

    • خودم

      هنوز نداده شش لیترش کم شد...احسنتتتت

    • حسین

      خب اکه با این قدر هم بهتون فشار میاد ، ما به شما بنزین بدیم؟؟
      یه راست برید سر اصل مطلب دیگه بازی ندید دیگه
      حالمون بهم خورد از این کاراتون

    • بدیع

      باسلام اگراین طرح درسال آینده اجرایی بشود خیلی به نفع قشرضیعف میباشددرضمن دولت به فکرپشت نوبتی های نهادهای حمایتی نیزباشد

    • بدون نام

      حالا برای چه میخواید سهمیه بدید یه وقت ضرر بدین صادرش بکنید بهتره

    • بدون نام

      آقازاده ها!!!
      گوشت نیست،مرغ نیست،کار نیست،پول نیست،بنزین نیست،....
      خجالت بکشید
      یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان را به چه روزی انداختید

    • بدون نام

      شما ها هرگز نمی توانید در جامعه عدالت را اجرا کنید فقط شعار می دهید مگر اقا زاده های شما اجازه می دهند ایا قشر ضعیف فرزندانشان هم ردیف بچه های شما از امکانات بهره می برند البته کهنهخیر بس چرا حرف بی ثمر می زنید عامل گرانی هستید

    • بدون نام

      اگر بجای اینکه عزت و شرف مردم شهیدپرور و صبور و قانع ایران را زیر سوال ببرید فکر اقثصاد کشور بودید الان گلستان بود اما کارتون شده تولید فقر و فقیر

    • بدون نام

      حداقل نگاه کنید ببینید در دنیا صنعت خودرو روزبه روز داره پیشرفته تر میشه و مصرف کم با بنزین بسیار با کیفیت . اما شما سرنا را از سر گشادش میزنید

    • بدون نام

      بی کیفیت ترین خودرو و بنزین و گازوییل در کشور ایران تولید میشه اونوقت انتظار دارید که پیشرفت هم بکنیم و جالبه که اقایون خودرو ساز میگفتن خودکفا شدیم ولی تحریمها ثابت کرد که چقدر وابسته هستیم

    • بدون نام

      لوازم یدکی خودرو شده اشغالهای بی کیفیت چین

    • بدون نام

      باید قبل از اینکه دیر بشه از خواب غفلت بیدار بشیم و درهای کشور را باز کنیم و با دنیا تعامل کنیم . تنها بی نیاز عالم خدای تواناست و بقیه افریده های خدا بهم نیاز دارن

    • بدون نام

      با وجود اینهمه نخبه در سیاست ،میتوانیم بهترین قراردادهای برد برد را با کشورهای صنعتی دنیا ببندیم بدون اینکه استثمار مستکبران شویم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ايني كه ميگي پول توش نيست

    • بدون نام

      کشوری مثل استرالیا با وجود اینهمه توانایی قید خودروسازی را زدن و به این نتیجه رسیدن که واردات خودرو براشون به صرفه است و در جایی دیگه که تواناییش را دارن سرمایه گذاری کردن

    • بدون نام

      اصرار برخی از مدیران برای سرمایه گذاری در بعضی از زمینه ها اشتباه محضه . وارد کردن محصولاتی که در کشور هزینه زیادی داره اشتباهه و باید در زمینه هایی که تونمندیم و برل کشور سود فراوان داره سرمایه گذاری کنیم بخصوص کشاکرزی و آب

    • بدون نام

      نا کس ها با این طرح هایی که میدین

    • بدون نام

      تولید خودروهای بی کیفیت و کارخانه های از رده خارج باعث نابودی آب و هوا و خاک کشور و در نتیجه افزایش امار بیکاری شده

    • بدون نام

      ایا صنعت خودرو اشتغالزاست یا صنعت عظیم کشاورزی که باعث خودکفایی کشور میشه . صنعت خودرو ی صنعت وابسته است و فقط افراد اندکی سود کلان میبرن به قیمت نابودی کشور اما صنعت کشاورزی ؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      متاسفم.

    • بدون نام

      یعنی بچه ای که در گهواره است سهمیه بنزین داشته باشد
      منتظر کسب کار دلال های مفت خور جدید برای فروش بنزین باشیم

    • بدون نام

      مگه احمدی نژاد قیمت بنزین را بروز نکرد گناه ما چیه با همون درامد ریالی همه چیزمان را با دلار مسنجند

    • بدون نام

      بی سواد می‌دونی یک کارگر، یا کارمند حوزه خلیج فارس در ماه چند دلار میگرن ، می‌دونی ما کارگر ایرانی در ماه ۱۰۰ دلار میگریم ،حالا بیا ۱۰۰ دلار را با ۲ هزار دلار مقایسه کن و حرف بزن

    • حمید

      0.8لیتر

    • محمدرضا بختیار

      جناب امیر آبادی من شخصا متوجه نمی شم از سویی خبر خود کفایی و حتی صادرات بنزین را تیتر روزنامه ها می کنید و از سوی دیگر طرح روزانه یک لیتر بنزین!!!!یعنی ما هر چی بدبخت تر باشیم بهتره نه!!!!

    • صالح

      بسیار طرح عالیست و عادلانه من با خانواده ام ۳ نفری بااین طرح موافق هستیم ودرخاتمه استدعا دارم مسئولین محترم طرح مذکور را به رای مردم محترم بگذارند وفکر میکنم اکثریت موافق طرح باشند .

    • بدون نام

      واااااای چه مسولین دقیقی!!!!!!هشت دهم لیتر !!!!!!

    • reza

      بعد حقوق کارگر و کارمند اونور خلیج فارس چقدره واقعا شما مردم احمق گیر اوردید ؟

    • یوسف

      اختضاص بنزین به افراد بهتر است زیرا همیشه ثروتمندان از یارانه بنزین استفاده میکنند

    • ایرانی

      بس دیگر هر کس و ناکسی از خواب بلند نشه یک تز مطرح کنه و در این گیر و دار تورم با روحیه ملت بازی کنه ، مگر درآمد مردم با فوب خلیج فارس پرداخت می شود تا سوخت را با آن بسنجید .

    • بدون نام

      ایده خوبی است حداقل ماکه اتومبیل نداریم به حق خودمان میرسیم

    • بدون نام

      خودشون فهمیدن چی میگن ؟ جمع کنید این مسخره بازیهارو ، اخرشم دنبال این هستند که یه دری باز کنن جیب خودشونو پر کنن ، در روز دیگه ام یه بدبختو میندازن جلو به اسم سلطان بنزین

    • گلپا

      اول میگفتن روزی 1 لیتر به هر فرد ایرانی میدهیم, الان میگن ماهانه 24 لیتر که میشود روزانه 0/8 لیتر, ولی هنوز طرحه , تا این طرح برود صحن مبارک مجلسیان محترم بالاخره روزانه یک قاشق مرباخوری تصویب میشود که مبارک همه مون !

    • بدون نام

      شما حقوقا رو افزایش بده و قیمت خودرو و واردات رو ازاد کن بنزینم به نرخ کشور عربستان بده شماها به فکر جیبه خودتون هستین

    • مهدی

      محور محاسبات شما در تمام زمینه ها قیمت دروغین ارز است که دولت عامل آن بوده .300درصد افزایش قیمت ارز طبیعی است که نرخ ها را با رانت و چپاول تغییر میدهد.احمقانه است قبول قیمت ارز .
      تاثیرات مخرب و نابودی اقتصاد کشور و رکود غیر قابل جبران آن اگر تحریم هم نباشد خانمان برندار است.
      شما دنبال عوارض اصلی ناهنجاری ها نیستید.به معلول ان می پردازید.چه چیزی را قربانی میکنید.
      جالب اینجاست که دولت بزرگترین رانت خوار و زمینه ساز رانت های کلان شده تا بستر چپاول و خروج سرمایه کشور به نام صادرات غیر نفتی را بوجود آورده.
      مجلسیان هم مجوز این فجایع را صادر میکنند تا به وظیفه وام داری کاندیداتوری خود عمل کرده باشند.
      هر چه می بینیم عقب گرد.و ناکارآمدی تعمدی ان است. قیمت هائی که مبنای محاسبه ان دلار باشد. صرفا با عدم ثبات نرخ ارز برای نابودی اقتصاد و زندگی مردم و نهایتا نابودی کشور انجام میشود.
      احمقانه است که تمام کالا های کشور یک مرتبه به حداقل سه برابر رشد قیمت دچار شود.
      عوارض بی ثباتی اقتصادی قوی تر از تحریم است چون از داخل به آن دامن زده میشود.
      بسیج اقتصادی بدون حذف مغرضان امکان پذیر نیست.
      باز گذاشتن دست مغرضان به نابودی کشور ختم میشود.

    • بدون نام

      جلو قاچاق رو بگیر... تمام...‌ همه که قاچاقچی سوخت نیستن... برای مصرف میخوان... با این اوضاع ملت روز به روز گرفتارتر میشن...‌ اون پول داره هم مشکلی نداره... فقط قشر متوسط و پایین بدبخت میشن... مسافرت هم نمیشه رفت... بعد میگن ایرانی ها افسردن... والا آدم باید بمیره افسردگی خیلی کمه... .

    • taheri

      سهمیه هر ایرانی شده قطره چکانی.نه خودروشون خودرو هست نه برنامشون برنامه.خیر نبینید ایشاالا

    • نااشنا

      با طناب امثال شماها رفتن به چاه . آخرش نابودیه و فلاکت.و.......

    • بدون نام

      نابغه تر از این آقا من ندیدم. خدایا شکرت که چنین نوابغی به ما عطا کردی وگرنه معلوم نبود ما الان چقدر بیچاره بودیم

    • بدون نام

      معادله خوبیه ،مجوز واگذاری سوخت به همه مردم صادر میشود،اما خود سوخت دراختیار دولت است ،اما دولت سهمیه سوخت افراد بدون خودرو را به قیمت ۱۰۰۰ میخرد وبه قیمت ۳۰۰۰ به افراد دارای خودرو میفروشد .افراد فاقد خودرو ممکن است از بین نفرات درون خانواده شما را شامل شود.

    • بدون نام

      اینم قبول میکنن مردم باور کنید

    • بدون نام

      باید همه قیمت ها آزاد شود و حقوق ها هم بر اساس عرف بین المللی پرداخت شود.
      الان ثروت کشور مثل بنزین دارو دام زنده و ... به خاطر اختلاف قیمت ارز به قیمت ناچیزی قاچاق می شود و باعث فقیر شدن کشور می شود

    • بدون نام

      يكي نيست بگه اصلا چرا بنزين بايد سهميه بندي بشه
      ايراني كه روي مخازن نفت و گازه
      در كشورهاي كه نه نفت دارن نه گاز سهميه بندي وجود نداره

    • بدون نام

      استفاده از يارانه بنزين براي ملت و بهانه كرديد با سهيمه بندي كردن بنزين تورم جديدي ايجاد ميشه كه 100 برابر يارانه بنزيني كه تقسيم ميكنيد و از جيب همه ميكشيد بيرون اين بازي هاتون تكراري شده

    • بدون نام

      اولين تاثير فقر كشتن فكر است
      يعني اگر براي حيات خود پول نداشته باشي تبديل به برده ميشوي ...
      برده پول
      برده پست
      برده مقام
      برده شكم

    • لیلا

      اولا شما دم از عدالت نزنید. حقوق های نجومیتون و به عده خاص دیدیم که چقدر عدالت برقرار می کنید
      دوما افراد تحت پوشش بهزیستی مقرری می گیرن از بودجه دولت و کمک همین مردمی که میخواید بنزین و براشون گرون کنید
      سوما فوب خلیج فارس رو هم که خدارو شکر تازه یاد گرفتید. یه نگاهی هم به حقوقشون بکنید
      چهارما به قدر کافی همه چی گرو ن هست. دیگه پولی واسه بنزین نیست شما بفرما که مردم وقتی میرن مسافرت ما ناراحت میشیم . بنزین ندیم بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا همين طوره عدالت و بهانه كردن براي زدن جيب مردم

    • بدون نام

      اگر عدالتي وجود داشت 80% ملت و فقر نبودن 20% ميلياردر
      عدالت بهانه اي بيش نيست براي حذف سوبسيدي كه دولت بابت سوخت ميدهد و رهايي از اين هزينه

      كلا دارند پولهاي كه براي رفاه مردم هزينه ميشه رو حذف ميكنند

    • بدون نام

      اگر شما دلتون بخاطر بنزين و عدالت ميسوخت ملت و مجبور نميكرديد سوار خودروهاي بي كيفيت داخلي با مصرف 8% الي 10% در صد كيلومتر شوند
      خودروهاي با كيفيت ژاپني با مصرف 4% و در اختيار مردم ميگذاشتيد
      ضمنا شما نخواهيد توانست با بنزين عدالت و اجرا كنيد
      اگر شما هدفتون عدالت بود از ثروت مندان ماليات ميگرفتيد و به فقرا ميداديد و سطوح رفاه همه را در يك سطح قرار ميدادي ولي تو اين كشور پولدار 1 ريال ماليات نميده و فقط فقرا و كارگر و كارمند ماليات ميدن

    • لیلا

      جالب اینه که خانمها تو کشور عقب افتاده ما نمی تونن از دوچرخه استفاده بکنن. دوچرخه نمی تونیم برونیم که باهاش بریم سرکار برگردیم . بنزین هم که سهمیه بندیه میگم اگه راضی نیستید نفس هم نکشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج