جاباما
۸۲۵۰۷
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

درس های برندینگ از اپل

هر شرکتی هرچه قدر هم که کوچک و ناشناخته باشد، برای خود شخصیت و برندی دارد که بر اساس آن شناخته می شود. اگر به طور مثال، اپل را یکی از برندهای بزرگ و کاملا شناخته شده بازار می دانید و دوست دارید به جایگاه آن برسید، باید ساده اندیشی و سهولت در استفاده را شعار خود کنید.

درس های برندینگ از اپل

برترین ها: هر شرکتی هرچه قدر هم که کوچک و ناشناخته باشد، برای خود شخصیت و برندی دارد که بر اساس آن شناخته می شود. اگر به طور مثال، اپل را یکی از برندهای بزرگ و کاملا شناخته شده بازار می دانید و دوست دارید به جایگاه آن برسید، باید ساده اندیشی و سهولت در استفاده را شعار خود کنید.

همه محصولات این شرکت آمریکایی، از طراحی خود محصول گرفته تا بسته‌بندی آنها بسیار ساده هستند و استفاده آسانی نیز دارند. محصولات این شرکت اصولا قیمت های بالایی نیز دارند که همه جزوی از این برند به حساب می آیند. اما آخرین محصول این شرکت کمی ناامید کننده بود و انتقادات بسیاری را به دنبال داشت. این محصول، آی‌فون ۵C است و گویا خود اپل نیز تولید این گوشی را کاهش داده است. اما تولید یک محصول ناموفق همه آبرو و اعتبار چندین ساله اپل را زیرسوال نخواهد برد. چرا؟ زیرا به عنوان یک برند موفق در ذهن کاربران شکل گرفته است.

از مشکلی که آی‌فون ۵C با آن مواجه شد، می توان درس های جالبی آموخت.

درس های برندینگ از اپل

۱. جایگاه مناسب خود را پیدا کنید

به عنوان یک شرکت کوچک نمی توانید همه نیازهای قشرهای مختلف بازار را برطرف کنید. حتی شرکت بزرگ و مشهوری همچون اپل هم در این مساله مشکل دارد. در عوض، با بررسی دقیق بازار و تقاضای مشتری ها، در گوشه و کنار بازار برای خود جایگاه مناسبی پیدا کنید و با هدفی مشخص، با دیگر برندها وارد رقابت بشوید. اگر فقط یک محصول موفق داشته باشید بهتر از این است که چندین محصول ناموفق به بازار عرضه کنید.

۲. نام و برند خود را توسعه دهید

برند هر کسب‌وکاری مختص همان شرکت است. به طور مثال، اگر تولید کننده انواع کره بادام زمینی یا خاویار هستید، برند شما باید شیک و با بسته بندی های مجلل باشد و لوگو یا تصویری هم برای آن در نظر بگیرید که همیشه در یاد مشتری ها باقی بماند. یا اگر کارخانه ای ندارید و مستقیم از تولید به فروش می رسانید، باید برند شما شبیه دیگر برندهای محلی و روستایی باشد.

۳. برندسازی کنید

اگر برای شغل و کسب‌وکار خود یک برند مشخص بسازید، همه تبلیغات و بازاریابی های شما باید بر اساس آن صورت بگیرد. برای اینکه در مقوله برندسازی موفق باشید باید شغل خود را به یک انسان واقعی تشبیه کنید و مثلا برای تولید یک آگهی بازرگانی، با خود فکر کنید: «آیا برند من این را می گوید؟ آیا برند من این کار را می کند؟ » و ... باید با برند خود زندگی کنید و آن را به بهترین صورت ممکن پدید بیاورید. آن را پرورش دهید و به جایگاه بالایی در زندگی برسانید.

درس های برندینگ از اپل

۴. در مورد برند خود واقع‌بین باشید

در ایجاد و حفظ یک شغل موفق باید واقع‌بین باشید. شرکت کوچک شما مانند اپل نیست. گاهی برخی از شرکت های کوچک به دلیل اینکه تازه و در حال رشد هستند، سنت شکنی می کنند. هرگز این کار را انجام ندهید. همزمان با توسعه محصولات خود باید مطمئن شوید که پیغامی که برند شما در خود دارد به گوش همگان می رسد و آن را درک می کنند. برند جدید، مشتری های جدید دارد. باید این مساله را در صدر توجهات خود قرار دهید اما هرگز از مسیر استاندارد خارج نشوید. وقتی مشتری های شما ندانند شما که و چه هستید، علاقه ای هم برای خرید محصولات شما از خود نشان نخواهند داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج