جاباما
۸۲۵۰۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دوئل مدافعان بلژیکی در نیمه نهایی آسیا

یکی از تقابل های جذاب بازی فردای ایران و ژاپن، بین دو مدافع میانی که در لیگ بلژیک شاغل هستند خواهد بود.

ورزش سه: ایران و ژاپن دو مدافع میانی قدرتمند دارند که هر دو در لیگ بلژیک بازی می کنند. تاکهیرو تومیاسو مدافع شماره ۱۶ ژاپن در تیم سن ترویدنس بازی حضور دارد. بازیکنی که مهمترین گل ژاپن تا اینجای تورنمنت را زده. گل تومیاسو به عربستان که با ضربه سر به ثمر رسید، ژاپن را در یک بازی بسیار سخت به پیروزی رساند، تا این تیم به یک چهارم نهایی برسد و حالا در نیمه نهایی حاضر باشد.

مرتضی پورعلی گنجی هم باثبات ترین مدافع میانی تیم ملی ایران در ۴ سال اخیر بوده. بازیکنی که در جام جهانی سه نمایش بسیار خوب مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال داشت و حالا در جام ملتها نیز گزینه اول کارلوس کی روش در قلب دفاع محسوب می شود.

پورعلی گنجی پس از چند فصل درخشان در السد قطر، از ابتدای فصل جاری برای اوپنِ بلژیک زیر نظر کلود ماکله له بازی می کند و قطعا در لیگ بلژیک هم مقابل تومیاسو قرار خواهد گرفت.

همانطور که در اینفوگرافی می بینید، پورعلی گنجی و تومیاسو عملکرد خوبی در دو بازی یک هشتم و یک چهارم نهایی داشته اند. هر دو بازیکن بالای ۸۰ درصد پاس سالم داده اند و آمار تکل موفق شان هم نزدیک است. آمار ویژه پورعلی گنجی به نبردهای هوایی برمی‌گردد.

در این زمینه، مدافع میانی ایران ۱۵ دوئل موفق داشته و فقط دو بار نبردهای هوایی را باخته. تومیاسو ۶ نبرد هوایی برنده داشته اما تعداد کل دوئل های هوایی او ۷ تا بوده که این تفاوت در تعداد دوئل هوایی، بیش از هر چیز به تفاوت سبک بازی حریفان ژاپن و ایران هم برمیگردد.

در بازی فردا، سرنوشت کار تا حد زیادی به عملکرد پورعلی گنجی و تومیاسو وابسته است. دو تا از بهترین مدافعان میانی جام ملتها، فردا هم باید یک نمایش بدون نقص را سپری کنند تا شانس تیم ملی کشورشان برای صعود به فینال را بیشتر کنند. کادرفنی و هواداران تیم ملی تقریبا خیالشان از مدافع شماره ۸ ما راحت است. مدافعی که در بازیهای بزرگ جام جهانی هم کم نیاورد و حالا می تواند به ایران کمک کند که بدون گل خورده راهی فینال آسیا شود.

دو تیم ایران و ژاپن فردا از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف هم می روند.

دوئل مدافعان بلژیکی در نیمه نهایی آسیا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج