۸۲۵۰۹۳
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اخذ عوارض غیرقانونی توسط شهرداری در صورت تردد به محدوده زوج و فرد، ملاحظات اجتماعی پلیس برای رضایتمندی مردم و اینکه اگر طرحی بخواهد مطرح شود باید غیرپولی باشد، سخن گفت.

خبرگزاری فارس: سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص طرح زوج و فرد و طرح ترافیک و اخباری که درباره تغییرات حوزه زوج و فرد به گوش می‌رسد، اظهار داشت: دو طرح محدودیت در تهران اجرا می‌شود. یکی در محدوده طرح ترافیک و دیگری محدوده بزرگتر که شامل طرح زوج و فرد می‌شود که مدل طرح ترافیک سال گذشته تغییر کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که همان موقع پلیس با عجله در طرح ترافیک و طرح زوج و فرد مخالف بود، گفت:‌مسئله این است که ما با سطح دانش خودمان به مسئله ورود پیدا می‌کنیم و آحاد جامعه را در نظر نمی‌گیریم؛ همان موقع با عجله‌ای که در اجرای این طرح بود مخالف بودیم.

وی گفت:‌بالاخره در جلسات مختلف تعیین شد که اخذ عوارض در محدوده طرح ترافیک بر اساس ساعات تردد، معاینه فنی شاخص و ... سنجیده شود و افراد بتوانند با پرداخت هزینه از این محدوده استفاده کنند.

این مقام ارشد پلیس راهور پایتخت به اتفاقی که در این حوزه افتاد پرداخت و اعلام کرد: متاسفانه شاهد بودیم افرادی که به محدوده طرح زوج و فرد وارد می‌شدند علاوه بر آنکه عوارض روزانه به مبلغ ۴۵ هزار تومان به حساب‌شان ثبت می‌شد ۲۰ هزار تومان از سوی پلیس جریمه می‌شدند.

مهماندار تصریح کرد: در سال گذشته و در هنگام تصمیم‌گیری اصلا برای محدوده زوج و فرد عوارض تعیین نشد اما متاسفانه دوستان شهرداری از بند مصوبه برداشتی کردند که می‌توانند عوارض را در این محدوده نیز لحاظ کنند.

این مقام ارشد پلیس تهران اعلام کرد: گرفتن عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است و نهادهای مختلف در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند. از جمله بازرسی کل کشور، نیروی انتظامی و دیگر نهادها چرا که حق مردم در این خصوص مطرح است.

وی در خصوص پیشنهادات جدید در خصوص تردد در حوزه زوج و فرد،‌گفت:‌ شهرداری می‌گوید تردد زوج و فرد معنا ندارد و محدودیت تردد اعمال شود و هر کسی که هزینه داد می‌تواند وارد شود که این باید در شورای ترافیک تصویب شود که پلیس هم عضو آن است.

سردار مهماندار با تاکید بر این مطلب که پلیس معتقد است که هم اکنون زمان مناسبی برای چنین طرح‌هایی نیست و مردم در طرح قبلی هم توجیه نشده‌اند، سه شاخص را برای هر تغیر ترافیکی در تهران الزامی دانست و گفت: کاهش ترافیک و کاهش آلودگی و رضایتمندی مردم از جمله شاخص‌هایی است که برای پلیس مهم است چرا که پلیس نگران مردم است.

وی گفت: اینکه بیایم محدوده را پولی کنیم می‌تواند بار ترافیکی را در مناطق پیرامونی گسترش یا میل مردم به موتورسیکلت را افزایش دهد. چرا که پرداخت حداقل روزی ۱۵ هزار تومان هم برای مردم می‌تواند سخت باشد؛ از طرفی افزایش بار ترافیک معابر پیرامونی می‌تواند آلودگی هوا را بیشتر کند.

سردار مهماندار به سخن بعضی از دوستان که معترف بودند که اثرات سکونت‌گاهی در محدوده طرح ترافیک کاهش یافته، گفت:‌آیا واقعا فکری شده که با اجرای طرح‌ها برای ساکنین و اموال مردم چه اتفاقی می‌افتد؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این مطلب که ایجاد محدودیت در شهر لازمه‌اش توسعه حمل و نقل عمومی است به طرح پرسشی در این خصوص پرداخت و گفت:‌ آیا واقعا سیستم حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیاز تردد مردم است؟

وی گفت:‌ما پیشنهادمان این است که در شرایط حاضر باید طرح‌های پیشنهادی مطالعه بیشتر شود و فرصت ۶ تا ۹ ماهه برای اطلاع‌رسانی فراهم شود تا مردم توجیه شده و بعد تغییرات را لحاظ کنیم.

سردار مهماندار تاکید کرد: پلیس تمایلی به تغییر در این اوضاع و فشار اقتصادی ندارد؛ اگر شهرداری مصر است پیشنهاد ما این است که باید طرح پیشنهادی غیرپولی باشد و پلاک‌های تهران را به سه دسته تقسیم کرده و بر اساس شماره سمت راست آنها هر گروه دو روز در هفته مجاز به تردد باشند؛ یک دو سه در گروه اول، چهار پنج شش در گروه دوم و هفت و هشت و نه در گروه سوم.

وی به مدل‌های حمل و نقل در کشورهای دیگر اشاره و بیان داشت: در کشورهای دنیا وظیفه اصلی شهرداری توسعه حمل و نقل عمومی است و مدیریت خودروهای شخصی با شهرداری نیست؛ وظیفه دولت این است که هزینه استفاده از خودروهای شخصی را بالا برده و تمایل مردم به سیستم حمل و نقل عمومی را ارتقاء دهد؛ در آن کشورها حمل و نقل ارزان، سریع و در دسترس وجود دارد.

سردار مهماندار با اعلام این مطلب که نمی‌شود ممنوعیت و محدودیت را با پول خرید، اعلام کرد: وضعیت تهران برای نیروی انتظامی آنقدر مهم است که فرمانده ناجا، جانشین و رئیس پلیس پایتخت شخصا به این طرح‌ها ورود پیدا می‌کنند و نگرانی دارند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی گفت: پلیس ملاحظه اجتماعی را مدنظر قرار خواهد داد و اجازه نخواهد داد که طرح‌هایی که مردم را گرفتار می‌کند اجرا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      خدا خیرت بده

    • محمدرضا

      بازم دم آقای مهماندار گرم،امیدوارم واقعی باشه این حمایت از مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز شهرداری به این بنده خدا میگه حقت را میدیم این هم میگه به خاطر ترافیک مجبوریم

    • بینام

      تشکر میکنیم از این همه دلسوزی مسئولین ذیربط که اجازه میدهندمردم از محدودیت ها استفاده کنند و هزینه ناچیزی پرداخت نمایند.

    • بدون نام

      مگر تا حالا این همه پولاز مردم به عناوین مختلف گرفتین البته تمام دستگاه های دولتی قانونی بوده اگر پول گرفتن از جیب مردم باشد با یک راه کار قانونیش میکنید

    • ب.ط

      شیر مادرت حلالت باشه.

    • بدون نام

      تو این کشور چیه قانونیه؟

    • بدون نام

      سهم شما کمتر از شهرداری شده عجب مملکتیه

    • amin

      الان برام پيامك اومده كه ورود غير مجاز به محدوده فرد و زوج و 36000 تومان بايد جريمه بدم. اين كار پليسه يا شهرداري ؟ پزداخت نم يا نه ؟ چرا هميشه نگاه دولت به جيب مردمه ؟!!!

    • بدون نام

      واقعا چرا باید به جای فکر کردن برای حل گلوگاه های ترافیکی فقط به پاک کردن صورت مسئله یعنی محدود کردن فکر می کنند.
      الان بسیاری از ثروتمندان و مدیران کشور تاکسی هایی را در اختیار گرفته اند و به راحتی در سطح شهر تردد می کنند و بیچاره مردم باید در به در منتظر تاکسی باشند.

    • بدون نام

      تشکر از سردار مهماندار. حداقل تو این شرایط یکی پیدا شد یک کمی به فکر توده مردم باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت خدا بر طراحان این قانون مزخرف از شورای شهر گرفته تا شهرداری وسازمان بی در پیکر حمل نقل ترافیک که دکان باز کردند برای خودشون

    • بدون نام

      غیر قانونی؟مثل غیر انتفاعی؟ معنی اش چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج