۸۲۵۱۲۴
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

جوادی آملی: حمله به سفارت عربستان، خلاف دستور دین است

آیت الله جوادی آملی در دیدار مسئولین و دست اندرکاران حج و زیارت، اظهار داشت: مشکلات پیرامون برگزاری حج از چند جنبه قابل بررسی و حل شدن است که در این مسیر ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

الف نوشت: آیت الله جوادی آملی در دیدار مسئولین و دست اندرکاران حج و زیارت، اظهار داشت: مشکلات پیرامون برگزاری حج از چند جنبه قابل بررسی و حل شدن است که در این مسیر ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

این مرجع تقلید گفت: حج بالذاته یک حرکت سیاسی است، اما نباید سیاست‌های دنیایی را به حج ارتباط داد، هرگز نباید اقداماتی مانند حمله به سفارت عربستان صورت پذیرد، این کار خلاف دستور دین است، نباید انتظار داشت چنین حرکاتی انجام پذیرد و در مقابل، آن‌ها حرکتی انجام ندهند!

آیت الله جوادی آملی افزود: اگر کسی در عرصه بین الملل احترام می‌خواهد، باید به دیگران احترام بگذارد. دستورات دین در سه حوزه ملی، منطقه‌ای و بین المللی است و قرآن برای هر سه منطقه برنامه دارد یعنی حتی با اهل کتاب و ملحدان نیز می‌توان بر اساس موازینی ارتباط برقرار کرد، می‌فرماید در هر سه بخش با فهم و عقل رفتار کنید و تاکید می‌کند اگر مودب به آداب دینی نباشید به مشکل برمی خورید.

او با اشاره به عدم موافقت آل سعود در برگزاری دعای کمیل به بهانه خطرات امنیتی، تاکید کرد: شما وظیفه دارید محققانه و با لبخند به طرف سعودی بفهمانید که ریشه ناامنی، داعش و تکفیری خود آن‌ها هستند، آن‌ها باید بدانند که همه جهان اسلام می‌داند که علاوه بر جنایاتی مانند جریان خاشقچی و امثال ذلک، داعش و تکفیری را نیز خود آن‌ها می‌پرورانند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به وظیفه خطیر بعثه‌ها در موسم حج، تصریح کرد: زائرانی که به بعثه می‌آیند باید با دست پر برگردند و برنامه‌های بعثه باید عالمانه، محققانه، جامع و بین المللی باشد، در بخش‌های فرهنگی باید عالمانه سخن بگوییم، باید از ظرفیت حج برای معرفی و جهانی کردن اهل بیت علیهم السلام که در جهان همتا ندارند استفاده کنیم و به روضه خوانی اکتفا نکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حمله به سفارت انگلیس و آمریکا چطور؟ اون جایز نیست این جایز است؟ یا هر سه جایز نیست؟

    • بدون نام

      جاهلیم حضرت آقا ،چکار کنیم.

    • بدون نام

      درمورد امریکا چه؟

    • قلی زاده

      جواد
      جان ..کاش میگفتی حمله به هر سفارتی...کلا تکزاس نیست که...اگه یه سری دیپلمات تو سفارتن باید حرفه ای باشیم..و با پنبه سر ببریم

    • بدون نام

      دمت گرم حاجی

    • ق

      بسیای از روضه خوانی ها خارج از مسائل دینی است وزیر بنای رفتار وکردار دینی را در بین افراد ایجاد نمی کند که متاسفانه در جامعه مشاهده می کنیم

    • عبدالله حامد

      بلکه همه سفارتخانه ها مصون از تعرض باشند

    • بدون نام

      حالا؟؟؟؟!!!

    • محمدهادی

      تجاوز به نوجوانان مادر مکه و کشتن هزاران حاجی در مسجد الحرام و منا چی اونا هست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج