۸۲۵۱۳
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

امروزه مراکز خرید فقط مکان هایی برای خرید کردن نیستند. بلکه ورژن هایی جدید و مدرنی از پارک هستند که مردم در آنها گردش می کنند و پرسه می زنند و خوش می گذرانند. هر چیزی که نیاز داشته باشید در مراکز خرید پیدا می کنید.

بزرگترین مراکز خرید در دنیا





برترین ها: امروزه مراکز خرید فقط مکان هایی برای خرید کردن نیستند. بلکه ورژن هایی جدید و مدرنی از پارک هستند که مردم در آنها گردش می کنند و پرسه می زنند و خوش می گذرانند. هر چیزی که نیاز داشته باشید در مراکز خرید پیدا می کنید.

به همین دلیل است که کمپانی ها وقت و انرژی زیادی روی ساخت و توسعه ساختمان های بزرگی برای مراکز خرید مدرن می گذارند. بعضی از این مراکز آنقدر بزرگ هستند که یک روز کامل وقت لازم است تا کل آنها را بگردید. بزرگترین مراکز خرید دنیا تا به این لحظه مراکز زیر هستند که در میان آنها مراکز خرید ایرانی هم دیده می شوند:

10. سان وی پیرامید (Sunway Pyramid) در سوبانگ جایا، مالزی، مساحت: 396 هزار متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

اگر زمانی به مالزی سفر کردید و به سوبانگ جایا رفتید، مرکز خرید سان وی پیرامید در منطقه بندر سان وی را از دست ندهید. نمای ظاهری این مرکز شبیه هرم است و شیر عظیم الجثه ای در ورودی آن ایستاده است. این مرکز خرید در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و در سال ۲۰۰۷ دوباره توسعه یافت. بیش از ۸۰۰ فروشگاه و خدمات مختلف در آن یافت می شود. کل این ساختمان طراحی مصری دارد و مجسمه های فرعون و خطوط شبه هیروگلیف در همه جای آن دیده می شود.

۹. جواهر مال (Cehavir Mall)، استانبول، ترکیه، مساحت: ۴۲۰ هزار متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

نام کامل این مرکز خرید "مرکز خرید و سرگرمی جواهر استانبول" است و با عناوین "شیشلی کولتور" و "تیجارت مرکزی" هم شناخته می شود. جواهر مال در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۵ ساخته شد و یکی از بزرگترین مراکز خرید قاره اروپاست. جواهر مال در محله شیشلی استانبول است و ۳۴۳ فروشگاه، ۴۸ رستوران، ۱۲ سینما، یک صحنه نمایش، یک سالن بولینگ و حتی یک رولر کوستر دارد. این فروشگاه ها در شش طبقه پخش شده اند و برندهای بین المللی و رستوران های زنجیره ای فست فود هم در این مرکز خرید شعبه دارند.

۸. مید ولی مگامال (Mid Valley Megamall)، کوالالامپور، مالزی، مساحت: ۴۲۰ هزار متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

مید ولی مگامال اواخر سال ۱۹۹۹ ساخته شد و ۴۳۰ فروشگاه و خدمات گوناگون دارد. گذشته از مرکز خرید، یک مرکز اجتماعات، هتلی ۶۴۶ اتاقه به نام سیتیتل میدولی، بولوارد هتل و یک برج اداری ۱۱ طبقه اختصاصی دارد.

۷. سنترال ورلد (Central World)، بانکوک، تایلند، مساحت: ۴۲۹۵۰۰ متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

سنترال ورلد در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد، ولی مدت کوتاهی در مه ۲۰۱۰ بخاطر اعتراضات ضددولتی و آتش سوزی در آن، تعطیل شد. این مرکز ۴۹۵ فروشگاه دارد. همچنین یک هتل ۵ ستاره، مرکز اجتماعات، برج اداری و ساختمان پارکینگ دارد. قبل از تغییر نام به سنترال ورلد پلازا در سال ۲۰۰۲ و سنترال ورلد در سال ۲۰۰۵، نام آن مرکز تجارت جهانی بود.

۶. پرشین گالف کامپلکس (Persian Gulf Complex)، شیراز، ایران، مساحت ۴۵۰ هزار متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

مجتمع خلیج فارس که با نام مجتمع فارس هم شناخته می شود، با ۲۵۰۰ فروشگاه بزرگترین مرکز خرید دنیا از لحاظ تعداد فروشگاه است. این مرکز خرید در سپتامبر ۲۰۱۱ با هایپرمارکت کارفور به عنوان فروشگاه اصلی افتتاح شد. قرار است یک هتل، استخرهای شنا، زمین تنیس، مرکز اجتماعات، شهربازی، سالن بولینگ، تالار بیلیارد و شش سینما هم در آن ساخته شود. مجتمع فارس در شهر شیراز قرار دارد که پایتخت فرهنگی ایران محسوب می شود.

۵. وان اوتاما (۱ Utama)، سلانگور، مالزی، مساحت: ۴۶۵ هزار متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

این مرکز خرید در سال ۱۹۹۵ بازگشایی شد و در سال ۲۰۰۳ ساختمان دیگری به آن اضافه شد. این دو ساختمان جمعاً بیش از ۷۰۰ فروشگاه دارند. همچنین ۴ فروشگاه بزرگ به نام های AEON، Isetan، Parkson و Tangs در آن وجود دارند. چند سوپرمارکت به نام های AEON و Cold Storage هم در آن یافت می شوند. سینمادوستان می توانند در دو سینمای این مرکز که GSC و TGV نام دارند، فیلم های روز دنیا را تماشا کنند.

۴. اصفهان سیتی سنتر (Isfahan City Center)، اصفهان، ایران، مساحت: ۴۷۰ هزار متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

این پروژه بزرگ در چهار فاز در ایران ساخته شد. این مرکز خرید در نوامبر ۲۰۱۲ افتتاح شد و بیش از ۷۵۰ فروشگاه، یک هایپرمارکت، مغازه ها، غرفه ها، رستوران ها و آژانس های هواپیمایی دارد. همچنین یک هتل ۷ ستاره، ۷ سالن سینما، یک مرکز مالی، یک مرکز تجاری و یک مرکز تفریحی دارد. این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه است.

۳. اس امی سیتی نورث (SM City North EDSA)، شهر کیزون، فیلیپین، مساحت: ۴۸۲۸۷۸ متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

اس ام سیتی نورث بزرگترین مرکز خرید در جنوب شرق آسیا است که در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد، ولی تابحال چندین بار توسعه و گسترش روی آن انجام شده است. این مرکز بیش از ۱۱۰۰ فروشگاه و ۴۰۰ غذاخوری دارد. همچنین یک منطقه آپارتمانی مسکونی دارد. در کل این مرکز به ۸ بخش تقسیم می شود که نام این بخش ها عبارتست از: سیتی سنتر، اینتریور زون، انکس، بلاک، ویرهاوس کلاب، اسکای گاردن، نورث لینک و گرس رزیدنسز.

۲. گلدن ریزورسز مال (Golden Resources Mall)، پکن، چین، مساحت: ۵۵۷۴۱۹ متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

گلدن ریزورسز مال با نام جین یوان هم معروف است. البته به آن بازار بزرگ چین هم می گویند. پیدا کردن محل آن کمی دشوار است که با افتتاح ایستگاه قطار جدیدی در نزدیکی آن، این مشکل تاحدودی حل می شود. این مرکز در جاده فورث رینگ در پکن واقع شده است. بیشتر فروشگاه های آن کارت اعتباری خارجی نمی پذیرند. با این حال برندهای معتبری همچون رالف لورن و شنل و کمپانی های فست فودی همچون پاپا جانز پیتزا در این مرکز شعبه دارند. تحلیلگران می گویند که علیرغم عواید پایین از این شعبه ها، هنوز هم این فروشگاه نوعی تبلیغات محسوب می شود.

۱. نیو ساوث چاینا مال (New South China Mall)، دونگوان، چین، مساحت: ۶۵۹۶۱۲ متر مربع

بزرگترین مراکز خرید در دنیا

این مرکز خرید در شهر دونگوان چین قرار دارد و جای کافی برای ۲۳۵۰ فروشگاه دارد. کل این مرکز به ۷ بخش تقسیم می شود که هر کدام مدلی برای یک ناحیه خاص هستند که نام های آنها عبارتند از: امستردام، کالیفرنیا، کارائیب، مصر، پاریس، ونیز و رم. حتی مدل هایی از نقاط گردشگری معروف این مکان ها مانند تاق پیروزی پاریس و برج ناقوس سنت مارک ونیز در آن دیده می شود. طرح کلی آن خوب است ولی با برنامه ریزی تجاری عمومی هماهنگ نیست. نیو ساوث چاینا مال برای عموم مردم غیرقابل دسترسی است. در نتیجه، گذشته از چند رستوران زنجیره ای فست فود در نزدیکی ورودی، بقیه این مرکز خرید خالی است. بیش از ۹۹ درصد فضای قابل اجاره آن خالی مانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجای این عکس مجتمع خلیج فارسه

    • محمد

      مر کز خرید پدیده شاندیز مشهد رو یادشون رفته به جای دومین مرکز خرید بزرگ دنیا بنویسن با 56 هزار متر مربع زیربنا

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        این عدد هایی که اینجا نوشته کجا 56 هزار که شما میگی کجا یا عددتو اشتباه نوشتی یا ریاضیت ضعیفه

    • ali

      خلیج فارس با 500 هزار متر مریع کو

    • ملیحه

      مجتمع خلیج فارس نیست

    • پری

      من27 ساله در اصفهان زندگی می کنم. تا حالا چندین مرتبه به اصهان سیتی سنتر رفتم . جای خیلی تمیز و شیک و خوبیه. فقط یک مشکل داره و اون اینه که قیمت ها خیلی بالاست. اکثر مغازه های پوشاک برندهای معروف را میفروشند. و هر کسی نمیتونه خرید کنه.

    • نگین

      من شیراز زندگی میکنم تا اونجایی که ما اونجا مغازه داریم نمای مجتمع خلیج فارس اینجوری نیست.

    • رسول

      سلام. هر کسی نظری میده از مراکز تجاری ریزه میزه. یه چیزی میگم کف کنید. بززززززززززززززززززززززرگ ترین مرکز تجاری دنیا با بیش از 2 میلیون متر مربع مساحت، شیکترین و لوکسترین مرکز تجاری و خدماتی دنیا تو ایران، تهران، انتهای همت.... به نام ایران مال در حال ساخته. اینی که میگم در حال ساخته نه اینکه کلنگشو زده باشن. نه. تقریبا اخرای سال 96 یا اوایل سال 97 افتتاحشه. دست مالک و تمامی سازندگانش درد نکنه.
      یا حق

    • shirin

      بله بزرگترین بازار درجهان همان ایرانمال در تهرانه که هنوز کارداره انشاالله تموم میشه خسته نباشن تمام فعالین در این بازار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج