۸۲۵۲۶۴
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

تمام تغییرات احتمالی طرح ترافیک ۹۸

چند روزی است که بحث حذف محدوده زوج و فرد از سوی شهرداری تهران مطرح شده که واکنش های بسیاری در بین مسئولان شهری پایتخت در پی داشته است.

برترین ها: چند روزی است که بحث حذف محدوده زوج و فرد از سوی شهرداری تهران داغ شده.

تمام تغییرات احتمالی طرح ترافیک ۹۸

در صورتی که محدوده زوج و فرد حذف شود محدوده طرح ترافیک افزایش می‌یابد و شهروندان باید برای ورود به محدوده زوج و فرد هزینه پرداخت کنند .

یکی از گزینه‌ها این بود که محدودیت تردد خودروها بر حسب پلاک زوج یا فرد برداشته شود و به جای آن هر خودرو ۵۰ روز در سال می‌تواند به صورت رایگان وارد محدوده زوج و فرد سابق شود و برای تردد بیش از این عوارض پرداخت کنند.

ایده تکمیلی برای نحوه اعمال این سهمیه شناور تردد رایگان این است که به جای تعداد روزهای مجاز در سال مبلغ مشخصی تحت عنوان اعتبار اولیه به پلاک خودروها اختصاص داده شود و عوارض تردد از این اعتبار کسر شود . طبعا در صورت پایان این اعتبار دارنده خودرو دوباره کارت خود را شارژ می‌کند.

یکی دیگر از گزینه‌ها این بود که سیاست تردد نوبتی در محدوده دوم(طرح ترافیک) ادامه یابد. با این تفاوت که خودروها بر حسب پلاک سمت راست خودرو به سه دسته تقسیم شوند و هر دسته دو روز در هفته مجاز به ورود محدوده دوم باشند در این روش خودروها با رقم سمت راست یک تا سه در روزهای شنبه و سه‌شنبه پلاک 4 تا 6 در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و پلاک 7 و 9 در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه مجاز به ورود به محدوده دوم هستند و اگر کسی در سایر روزها اقدام به تردد کند باید مجوز دریافت کند.

حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در این خصوص گفت: کسانی که کارت‌شان را شارژ نکرده‌اند بدهی هر بار ورود به طرح ترافیک برعهده‌شان است و پلیس نیز آنها را جریمه خواهد کرد. وی گفت: از ۱۵ فروردین سال آینده هم بناست طرح ترافیک جدید در تهران اجرا شود .

علی پیرحسینلو؛ عضو شورای شهر تهران در مورد انتقال طرح ترافیک سهمیه‌داران از جمله خبرنگاران گفت: اگر سهمیه‌بگیری بخواهد طرح ترافیک خود را به خودروی جدید منتقل کند باید درخواست خود را به دبیرخانه طرح ترافیک واقع در ساختمان اصلی معاونت حمل و نقل و ترافیک ارائه کند.

اما فرمانده انتظامی پایتخت نیز با تأکید بر این مطلب که پلیس با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالف است ، گفت: به استناد کدام قانون عوارض در محدوده زوج و فرد دریافت می‌شود؛ دوستان ماده قانونی را به ما اعلام کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت گفت: هر آن چیزی که باید در بحث زوج و فرد و طرح ترافیک اعمال شود باید سه آیتم ویژه را دارا باشد: کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و رضایتمندی مردم و باید گفت این سه آیتم اولویت‌های پلیس برای اجرای طرح‌های ترافیکی در تهران است.

روزنامه اصولگرای جوان هم در شماره امروز خود ضمن انتقاد از طرح اخذ عوارض برای تردد در محدوده زوج و فرد نوشت: متأسفانه تشدید بار ترافیکی در معابر شهری پایتخت سبب شده تا مدیریت شهری به جای کنترل ورود خودرو و تکمیل شبکه عمومی حمل‌ونقل شهری با اعمال محدودیت و اجرای طرح‌های ابتر ترافیکی بیش از پیش دست در جیب شهروندان کرده و عوارض تردد در شهر را به بهانه مختلف دریافت کنند.

گویا گرفتن هزینه و عوارض به عناوین مختلف تاکنون توانسته است در شرایط جاری مشکل و معضل ترافیک پایتخت را برطرف سازد! گرفتن عوارض تردد از تونل‌ها و بزرگراه‌ها و حالا هم به بهانه تغییر و تحول طرح زوج و فرد گرفتن پول از خودرو‌ها تنها راهکار برای تسهیل ترافیک شهری عنوان شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر از دم ازین باغ بری میرسد!!!!
      دوباره برای جیب مردم نقشه کشیدن!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      شهردار برای خود نان دونی درست کردی بچابید مردم را فعلا هر کاری دوست دارید بکنید یک مشت دلال تو شهرداری نشستن کارشان هم درآمدزایی برای خود و دولت است این وضع هم به سر خواهد آمد دولت مجلس هم کاری به این حرفها ندارند سر گرم کسب کار خود هستند مردم کیلو چند

    • افشین

      همه جا دنباله رفاه و آسایش مردمشونن ماله برعکسه
      مملکت گل و بلبلی داریم

    • بدون نام

      از کی تا حالا با گرفتن عوارض آلودگی هوا کم شده ؟ سالهاست که رینگ اول محدودیت ترافیک اجرا مبشود آیا آلودگی کم شده . شهرداری فقط با اجرای تین طرح ها جیب خود را پر کرده . تصویب این طرح ها تضیع حقوق شهروندی است . بجای این کارها بهتره صورت مسئله را حل کنید اگر توانش رو ندارید برید خانه تان . در ضمن این آقا معاونت ترافیک و حمل ونقل رو هم برکنار کنید ظاهرا جیبش خالی مونده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط و فقط ،‌پر کردن جیب شهرداری تامین میشود و مردم هم هی بزن تو سر و کله هم

    • بدون نام

      پارسال هم که طرح جدید رو تو بوق کردن گفتن دیگه دود یی دود چرا سازمان بازرسی اینا رو بازخواست نمیکنه که کو اینهمه از مردم عوارض گرفتن کجا رفت؟!

    • بدون نام

      به جای پاک کردن صورت مسئله باید برای گلوگاه های ترافیکی فکر کرد.
      محدود کردن فایده ندارد
      نه آلودگی هوا کم می شود
      نه ترافیک
      فقط یک عده این وسط نون می خورند مثل شهرداری و دولت و تاکسی ها

    • ناشناس

      پدرسوخته ها، بجاي كاهش الودگي به فكر چاپيدن جيب مردم هستند. اونايي كه خونه هاشون توي منطقه طرح ترافيك هست چي كار بايد بكنند؟ شما ها داريد حق اين ادم ها رو به ديگران مي فروشيد و پولش رو ميزاريد توي جيب خودتون. مردم ساكن در مناطق طرح ترافيك فقط شبها مي تونندبا ماشين شخصي تردد داشته باشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نتیجه سکوت همینه

      • بدون نام

        همشون با هم دستشون تو یه کاسه است و کسی نیست جلوی این دست توی جیب مردم کردن را بگیره.

    • بدون نام

      ه کیسه ای دوختن برای جیب مردم.
      اقا مردم سالهاست که به زوج و فرد عادت کردن.این نظم رو به هم نزنید.
      تکلیف کسانی هم که در درون این محدوده زندگی میکنن روشن است . ماشین شان فقط برای روز جمعه قابل استفاده است و بهتره که بیخیال ماشین بشن یا تمام حقوق شان را دو دستی بدهند شهردار

    • بدون نام

      یعنی هیچ کار و مسئولیتی ندارن جز هر روز بیشتر و بیشتر مستاصل کردن ما و بس!

    • مریم

      ما که خونمون تو طرح زوج و فرد چیکار کنیم
      چه وضعیتی

    • بدون نام

      غلط اضافي كردن اين كارو بكنند بي شرفا خودشون شمال شهر زندگي مي كنن گناه ما چيه تو زوج وفرديم با هزار تا مشكل بخدا همه جاي شهر ترافيك هست اينا فقط مي خوان از مردم دزدي كنند ...

    • بدون نام

      باباتوروخدا دست ازسر مردم بردارید گوشت کیلو 100هزارتومان واینهمه گرونی بازهم میخواهید ازمردم عوارض اخذ کنید فکر کنم یواش یواش ازعابرپیاده هم برای تردد توشهر عوارض بگیرید خدا هرکی که داره بااعصاب مردم بازی میکنه را نیست ونابود کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج