جاباما
۸۲۵۲۷۲
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

کاخ سفید به اروپا درباره SPV هشدار داد

طبق گزارش رسانه آمریکایی، کاخ سفید به کشورهای اروپایی هشدار داده است که در صورت راه‌اندازی ساز و کار ویژه مالی (SPV) با ایران به منظور دور زدن تحریم‌ها، مشمول تنبیه‌ها و مجازات واشنگتن خواهند شد.

خبرگزاری فارس: در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال آغاز به کار ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران موسوم به SPV ادامه دارد، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارش امروز دوشنبه خود از هشدار واشنگتن به اروپایی‌ها درباره این ساز و کار خبر داده است.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: «دولت (دونالد) ترامپ از نزدیک در حال رصد تلاش‌های اروپا برای استقرار یک کانال پرداخت مالی جایگزین به منظور هموار کردن مراودات اقتصادی با ایران است».

طبق این گزارش، «کاخ سفید در حال هشدار دادن به اروپایی‌ها است و به آنها گفته که اگر آنها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش کنند، مشمول تنبیه‌ها و مجازات‌های شدید (آمریکا) قرار خواهند گرفت».

آسوشیتدپرس ادامه داد: «اتحادیه اروپا (از هشدارهای آمریکا) دچار دستپاچگی نشده و در حال حرکت به سمت اجرای طرح خود (در خصوص ساز و کار ویژه مالی) است که اگر اجرایی شود، می‌تواند سبب تعمیق تنش در روابط فراآتلانتیک شود».

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به این رسانه اعلام کرده که واشنگتن به دنبال اجرای کامل تحریم‌ها علیه ایران است و با هر فرد یا شرکت تضعیف‌کننده تحریم‌ها برخورد می‌کند.

تام کاتن» سناتور تندرو و به شدت ضد ایرانی کنگره آمریکا با هشدار درباره ساز و کار ویژه مالی اروپا به آسوشیتدپرس گفت: «انتخاب کردن برای مراودات اقتصادی، انتخاب بین ایران یا ایالات متحده (آمریکا) است و امیدوارم که متحدان اروپایی ما عاقلانه انتخاب کنند».

در ادامه گزارش این رسانه آمریکایی، به موضوع نگرانی‌های واشنگتن در قبال ساز و کار ویژه مالی اشاره شده و به نظرات مشاور دولت «دونالد ترامپ» که نخواست نامش فاش شود، اشاره شده است.

آسوشیتدپرس در توصیف این مشاور ترامپ، به ذکر این موضوع که او مشاوری است که خارج از مناصب و پُست‌های دولتی به رئیس‌جمهور مشاوره می‌دهد، بسنده کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمقها در آمریکا برای به زانو درآوردن ایران , انزوا در جهان رو پذیرفته اند , برای اولین بار در تاریخ اروپایی ها اینجوری در مقابل ترامپ دیوانه و اطرافیان احمقش ایستاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این قدرت ایران رو نشون میده که کشورهای بزرگی که خودشون رو ابرقدرت و پلیس دنیا میدونن اینطور برای به کرسی نشوندن حرفشون به دستو پا افتادن و با تهدید میخان حرفشون رو پیش ببرن. زنده باد ایران سرافراز و قدرتمند.

      • @

        قطعا از spv هم آبی گرم نمیشه. اینها همش بازیه سیاسیه و فریب افکار عمومی. کشورهای اروپایی که بعضیا تو ایران میگن مهد تمدن و مدرنیته و دمکراسی هستن اونقد خارو ذلیل هستن جلو آمریکا که از ترسش نمیتونن حتی یه لیوان آب بدون اجازش بخورن! خب الان یه عده آدم به اصلاح روشنفکر میان میگن اروپا بازار آمریکارو رها نمیکنه بیاد با ایران کارکنه!! خب پس اگه اینجوریه پس این بازیا برای چیه! :) چرا کشور رو معطل چیزی کردین که میدونین چیزی از توش درنمیاد؟ چرا بجای اینکه وقتمونو بزاریم با همین کشورهایی که معامله داریم و راهکارهای جدید پیدا کنیم نقدو ول کردیم چسبیدیم به نسیه!

    • بدون نام

      ترامپ بی شرف
      اروپایی های نکبت بی عرضه ی ترسو
      باید ما هم از برجام خارج بشیم و سانتریقیوژ ها رو با حداکثر تعداد و ظرفیت به راه بیندازیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم سانتریفیوژ.همش کندن بردن ‌.دوتا لوله صالحی قایم کرده اگه خواستی ازش بگیر .قبل از استفاده چربش کن

    • بدون نام

      خاک تو سر اروپا که رئیس جمهور منفور و هرزه ی آمریکا به اون ها دستور میده !!!

    • بدون نام

      عربستانه مشاورش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت ام الفساد عربستان است واروپا جرات روبرو شدن با آمربکا را ندارند ترسو تر از این حرف هاست.

      • بدون نام

        قطعا هر کجا که اتفاقی بر علیه ایران شکل میگیره قطعا دست کثیف سعودی و اسرائیل در کاره
        مرگ بر آل سعود
        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آمریکا
        درود بر ایرانیان و میهن پرستان واقعی

    • بدون نام

      اروپا تابع آمریکاست ، حزب کثیف اصلاحطلبان تا کی می خواهند مشکلات کشور را با توسل به دشمنان نظام برطرف کنند؟؟؟؟؟؟..؟......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سیمرغ

      این سازو کار شبیه به ماشینی هست که برای حرکت بنزین ندارد وتنها یک بهانه بر هست.

    • سیمرغ

      این سازو کار شبیه به ماشینی هست که برای حرکت بنزین ندارد وتنها یک بهانه بر هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج