۸۲۵۳۵۹
۲۴ نظر
۵۰۰۸
۲۴ نظر
۵۰۰۸
پ

نماینده قائم‌شهر: الاغِ برجام سواری نمی‌دهد!

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: الاغ برجام چموش است و بار نمی‌برد و فقط سند آن را به نام ما زدند. این چنین برجامی غایت هدف ملت ایران در برجام نبود.

خبرگزاری تسنیم: علی‌ ادیانی‌راد، نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۸ بهمن) پارلمان و در جریان سؤالش از محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه درباره اینکه برجام چه دستاوردهایی داشته است؟، گفت: مهم‌ترین واقعه تاریخ سیاسی کشور در بعد از انقلاب، موافقت‌نامه برجام است، برای مدیریت، راهبری و هدایت این موضوع، هم مجلس و هم مقام معظم رهبری ریل‌گذاری کردند. قرار بود قطار برجام از ریل شرایطی که از سوی مقام معظم رهبری قرار داده شد، خارج نشود.

وی خطاب به ظریف گفت: نماینده مردم محرم است یا نه، اتفاقا جلسه باید غیرعلنی می‌بود، شما قول دادید که ظرف دو هفته مدارک دستاوردهای برجام را در اختیار بنده قرار دهید، آیا به مجلس اعتماد ندارید، از طرفی تمام این بحث‌ها بر این است که شما گفتید ما توانستیم آمریکا را منزوی کنیم، آمریکا را شهدا و ملت ایران و بسیج رهبری منزوی کرد، نه برجام. اگر برجام آمریکا را منزوی می‌کرد، پس عربده‌کشی‌های ترامپ برای چیست؟

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس اضافه کرد: اینجا خانه ملت است و ۸۰ میلیون ایرانی پس از ۵ سال داستان برجام را می‌شنوند. طبق مصوبه مجلس، دولت باید از برجام خارج می‌شد، یا بگویید مجلس قانون را غیرکارشناسی تصویب کرد و یا بگویید که اشتباه کردیم.

ادیانی‌راد با تأکید بر اینکه زمان خطبه‌خوانی تمام شده است، اظهار داشت: اینجا مرکز و کانون پاسخ‌گویی است، این حرف‌ها به درد زمان انتخابات می‌خورد، اگر بنا به خطبه‌خوانی باشد، انا رجل.

وی ادامه داد: آقای ظریف، شما گفتید که ما گزارش کردیم و مجلس تصمیم می‌گیرد، برابر بند ۳ مصوبه مجلس درباره برجام، مجلس شما را مکلف کرده و تصمیم نمی‌گیرد، برابر گزارش مفصل کمیسیون امنیت ملی، آمریکا در برجام عهدشکنی کرده است.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس خطاب به ظریف تصریح کرد: چه کسانی گفتند که تضمین و امضای "کِری" در برجام کافی است؟ شما اعتماد نکردید؟!، پس چه کار کردید؟، اگر بی‌اعتمادی این است، پس واژگان و ادبیات و دانشمندان علم لغت، مفهوم اعتماد را تغییر دهند و به جای کلمه اعتماد بنویسند، برجام.

ادیانی‌راد افزود: آقای ظریف به سؤال پاسخ دهید، حضرت آقا فرمودند که اساس مذاکره و برجام رفع تحریم‌های اقتصادی است، شما محبت کنید پاسخ دهید که در بند ۹ مصوبه مجلس درباره برجام چه کار کرده‌اید؟ این بند بیان می‌کند که دولت موظف است منابع مالی آزاد شده را در چارچوب قانون و تحقق اقتصاد مقاومتی، صرف کند.

وی تصریح کرد: آقای ظریف بگویید که مابه‌ازای برجام که گفتید و گفتند و گروه و اصحاب باورمندان برجام گفتند، حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار پس از برجام به اقتصاد ملی تزریق می‌شود، چه شد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: قرار بر این بود که سند اقتصاد ملی و سفره مردم رونق پیدا کند، گفتید در برجام، برِ جامِ رونق اشتغال و برِ جام حل مسئله آب و محیط زیست حل شود، گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و تورم ۵۰ درصدی چه زمانی اتفاق افتاد؟

ادیانی‌راد ادامه داد: بیرون رفتن ترامپ از برجام قابل پیش‌بینی بود، شما گفتید که آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود، بحث من را سیاسی نپندار، آورده اقتصادی برجام و آن ۱۰۰ میلیارد دلار برابر بند ۹ مصوبه مجلس درباره برجام محقق شد؟ ما در ادبیات دینی و ملی‌مان یاد گرفتیم که وقتی اشتباه کردیم، صادقانه، مؤمنانه و متواضعانه بگوییم که اشتباه کردیم.

وی اضافه کرد: ما به دعوای آمریکا و اروپا چه کار داریم؟ در برجام مؤلفه‌های امنیتی و اقتصادی و روابط بین‌المللی قرار بود حل شود، چون که ۱۰۰ آمد، ۹۰ هم پیش ماست، صدِ برجام، لغو تحریم‌های کامل و بدون برگشت بود.

نماینده مردم قائمشهر در پایان خاطرنشان کرد: طبق یک ضرب‌المثل مازندرانی "الاغی که سواری ندهد، سودی ندارد"، بنابراین، الاغ برجام چموش است و بار نمی‌برد و فقط سند آن را به نام ما زده‌اند، نه بار می‌برد و نه سواری می‌دهد، این چنین برجامی غایت هدف ملت ایران در برجام نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والله بالله اگر این جناب نماینده بلد باشه 2 خط از متن برجام رو بخونه , آخه تو که سواد نداری متن برجام رو بخونی این چرندیات چیه که میگی ؟؟؟؟ حداقل کاری که برجام کرد چند سال تحریمها رو برداشت حالا یه احمقی مثل ترامپ اومد و برجام رو نپذیرفت چه ربطی به برجام داره ؟؟؟ این جناب نماینده ظاهرا حواسش پرته که بواسطه همین برجام اروپایی ها برای اولین بار در تاریخ در مقابل آمریکا ایستادند , البته حب و بغض سیاسی فهم و شعور رو از انسانها می گیره و انصاف رو هم همینطور , خدا همه مریضها رو شفا بده انشاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرين
        هزاران لایک

      • بدون نام

        یکی از مریضها که گویا روان پریش هم هست خود شما هستی.

    • بدون نام

      شما اول توضیح دهید چرا خودتان را از آموزش و پرورش به وزارت نفت با حقوق آنچنانی منتقل کردید.

    • بدون نام

      احسنت به این نماینده

    • بدون نام

      هیچ کشوری به غیر از ایران تو برجام نمونده ایران فقط خودش تنها است به زودی دلاربه 30هزار میرسه مفت نفروشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین ثابت میکنه که برجام برای ایران خیلی خوبه!!! نمیدونم میتونی اینو متوجه بشی؟! سعیتو بکن!!

    • بدون نام

      حب وبغض سیاسی یک نماینده مملکت که تربیت نداره واز الفاظ نا متعارف استفاده میکنه بی کلاس نمایندگی متاسفم

    • بدون نام

      خدا وکیلی من موافق برجام هستم ولی متاسفانه آمریکا بدعهدی کرد. اما این مسائل دلیل نمیشه به آقای ادیانی کم لطفی کنیم. من افتخار شاگردی ایشون رو در دبیرستان داشتم. اون هم زمانیکه معلم زبان انگلیسی از انگلیسی فقط فعل to be رو بلد بود ایشون نقدهای فلاسفه انگلیسی زبان رو سرکلاس برامون ترجمه می‌کرد والحق کلام نافذی هم داشت اگرچه من در اساس با بعضی اصول ایشون مخالف بودم و هستم.

    • بدون نام

      گوشت الاغ که میدهد

    • بدون نام

      واقعا چه نماینده بی ادب و بی فرهنگی میشه عقده گشایی کرد ولی حداقل ادب داشت

    • بدون نام

      آقای ادیانی راد خیلی دور بر ندار چهارتا بیسواد مثل تو و رسایی وترا مپ زدید برجام را خراب کردید وگرنه برجام
      نعمتهای زیادی داشت

    • بدون نام

      اگر برجام بده این نماینده چرا اینجور عصبیه .ضمنا دلار روی شش هفت تومن ثابت میشه اون بالا رفتنا عمدی و کار دولت بود تو ضرر کردی نگرشون دار دل خودته خوش کن به گرون شدن شاید تا اون روز عمرت کفاف نداد و از این غصه خلاص شدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا" ترامپ مرد خیلی بانفوذ است که طرفدارانش درایران بعداز خارج شدن ازبرجام بشدت از او دفاع میکنند .دریکی ازشهرهای شمال کافیه یک غریبه دعوا کنه هرکی ازراه میرسه بدون اینکه اطلاع از گناه و خطای اوداشته باشه شروع میکنه اورا زدن الان برجام شده آن جریان

    • سیمرغ

      مثال خوبی هست.

    • بدون نام

      الاغ برجام چموش هست چون به ضرر این آقای نماینده ایشون و بارش را نمیبره.

    • بدون نام

      سلام ای کاش اقای ظریف همین طور که اینجا داد وبلند صحبت میکند بااروپایها این کارمی کرد

    • بدون نام

      سلام ملت وکشورایران برای بدست اوردن انرژی هسته ای چقدر شهیدداد تصمیم ملت وکشور حق مسلم انرژی هسته ای بود کشور وملت خواب نبود این اقای ظریف بود که خواب بود که بابتن ریزی خون شهیدان وملت وکشور پایمال کرد بایدجوابگو باشدباید بگوید اشتباه کرده بایدبه خودش لعن کند

    • بدون نام

      سلام بایدبرجام راپاره واتیش بزنند

    • اکبری

      واقعی ترین و بهترین مثال که یک نفر میتواند بگوید

    • بهلول

      بلد نبودی سواری بگیری حاجی از بن سلمان یاد بگیر داره از ترامپ سواری میگیره

    • بدون نام

      اقای نماینده جواب دهند: فرض کنید برجام نبود ایا وضع ما بهتر بود؟ باز هم فکر کنید اتحاد دنیا علیه ما قبل از برجام استمرار داشت و هر ایرانی صد کیلو اورانیوم داشت با ان چیکار میکردید ایا میتوانستید با ده کیلو گوشت عوض کنید.
      حیف که شما نفهمیدید همه اینها بهانه است برای مهار ما و شما هم نقش تخریب از درون را ایفا میکنید

    • بدون نام

      ایشون یادش نمیاد کدوم شرایط کشور بود که مجبور شدیم برجام را بپذیریم وعوامل مسبب اون شرایط چه کسانی بودند و حالا طلبکار مردم شده اند. طنز تلخیه اونایی که عامل اصلی این شرایط هستند با پررویی حالا مدعی شده اند.

    • بهلول

      بلد نیستی سواری بگیری حاجی اینم هنر میخواد والا بن سلمان و دار و دسته اش خوب بلدن سواری بگیرند از ترامپ و اروپا ولی ما گاو نه من شیرده هستیم برا همه دنیا جز خودمون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج